מן הידועות היא שלסביות נוטות להיות נאמנות למותגים שפונים אליהן ישירות כקהל יעד, וזו אחת הסיבות שמאז שנות ה-90 בארצות הברית סובארו היפנית היא מותג רכב שנחשב "לסבי". בשנת 1994 החלו בקמפיין חלוצי הפונה לקהל היעד הלסבי ומאז משמשות המכוניות לעיתים אף כמטאפורה ללסביות עצמן.

כעת, אצל השכנה הקפואה מצפון, מותג מכוניות נוסף מנסה לקרוץ להצלחת הקמפיין ההוא וכולל סרטון מתוק עם כוכבות ההוקי המקצועיות בריאן ג'נר והיילי קאדמור - זוג לסביות נשואות, כוכבות בין-לאומיות, אחת מהן זוכת מדליית זהב פעמיים באולימפיאדה.


בסרטון הקצר, ששמו "תינוקות באוטו" ואורכו 30 שניות בלבד, נראית ג'נר כשהיא נוהגת ברכב ומפעילה את מצב "תינוק באוטו". היא נוהגת לאט ובזהירות כדי שהתינוק לא יתעורר, לפני שנחשף הטוויסט: גם רעייתה של ג'נר, קאדמור, מנמנמת במושב האחורי של הרכב והפיצ'ר החדש ברכב עוזר שלא תתעורר משנתה.

ג'נר היא זוכת מדליית זהב פעמיים באולימפיאדה בהוקי בליגה המקצועית לנשים במדינת אוטאווה, ורעייתה קאדמור היא שחקנית הוקי בגמלאות ששיחקה בקבוצת קאלגרי, שבינתיים פורקה. הן התחתנו לפני כחמש שנים ומאז הספיקו להביא יחד ילד לעולם, בשנת 2022.

 

אין זו הפעם הראשונה שבמותג הרכב הדרום-קוריאני מנסים לנגוס בפלח הקהילה הגאה בקנדה ומקצים משאבים לפרסום באופן מיוחד לאוכלוסיית הלסביות. הפעם הקודמת הייתה ב-2010, כאשר הפיקו פרסומת לסבית ששודרה במהלך שידורי האולימפיאדה, אך רק בקנדה.

יונדאי (צילום: Hyundai.com)
יונדאי | צילום: Hyundai.com

בסרטון נראית אישה, שכונתה בביקורת על הקמפיין ברשתות "ליפסטיק לסבית" (מונח סלנג אשר מתאר אישה לסבית או ביסקסואלית שמציגה בעיקר תכונות נשיות בהתנהגותה, כגון לבישת בגדים נשיים, איפור וכדומה), שמשאירה פתק פלירטוטי על שמשת רכב, והטוויסט זה שהרכב הוא של אישה אחרת.

הסרטון נאסר לשידור בארצות הברית, אך מאז, במחלקת צפון אמריקה של המותג, כבר כוללים את ארצות הברית עם פרסומים לפלח גאה, באמצעות חסות שפרסו על טקס פרסי GLAAD בשנת 2019. מתי גם בישראל?