מכירים את זה שאתם יוצאים למסיבה ומגלים שכולם מריחים אותו הדבר? בעצם עזבו מסיבה - סתם ללכת ברחוב או לשבת בבית קפה כבר הפכו להיות חוויה ארומטית מאוד משעממת - כולם שמים את אותם שני בשמים, כאילו אין שמונים אלף סוגים וריחות בעולם. לנו בכל אופן זה נמאס, אז לקחנו על עצמו משימה: להכיר לכם שישה ריחות חדשים שיצאו ממש עכשיו לשוק, במגוון של מחירים. בחייאת תתבייתו על אחד מהם?
הכוכב השחור: Mont Blanc Emblem
סביר שיצא לכם להתקל בשלטי החוצות הג'יימס בונדים של מון בלאן - דוגמן בחליפה אלגנטית ומשקפי שמש שמשדר מיליון דולר. הבושם שהוא מפרסם נראה לא פחות יוקרתי, והדבר הראשון ששמים לב אליו הוא האריזה המקורית - כוכב שחור מאורך שעושה חשק עז לפתוח אותו ולסניף מה שיש בפנים. הדבר השני ששמים לב אליו הוא הריח: Mont Blanc Emblem נובע מאלגנטיות המשלבת ניגוד שבין קינמון חושני ועלי סיגלית צוננים, כך נאמר. התווים העליונים תוססים עם אשכולית עסיסית. הגוון העיקרי מפיץ ניגודים של חום וקור של הל ועלי מרווה מתובלים באיוושה קלה של פלפל ורוד ופלפל שחור. בתווי הבסיס מככב פצ'ולי המעניק חושניות. בפועל, אם אתם שואלים אותנו? הריח אכן מתוק ואלגנטי, אבל גם קצת לוקה בחסר בתחום העמידות.
בשורה התחתונה: מתאים לארוחת ערב עם ההורים, הההורים של החבר, קוקטיילים, השקות ופתיחה של תערוכות. אלגנטיות, כבר אמרנו.
מחיר: 299 ש"ח ל-100 מ"ל.
להשיג: ברשתות הפארם ובמשביר לצרכן.
או לה לה: Terre d'Hermes Eau Tres Fraiche
את בית האופנה הצרפתי היוקרתי של הרמס אין צורך להציג. את הריח המאפיין שלו אנשים פחות מכירים, אבל מי שמכיר לא מסוגל להוציא אותו מהאף. הגירסה החדשה שלו, Eau Tres Fraiche, שומרת על אותם מאפיינים מוכרים - שילוב של הדרים, תווי בסיס עציים (ארז, פטצ'ולי), גרניום, תפוז מר וניחוחות מימיים אשר נרקחו במיוחד במעבדות הבישום של בית הרמס. הניחוחות מעניקים למשתמש תחושת רעננות קרירה המתאימה בדיוק לאקלים הים תיכוני, והבושם ממשיך את הקו המתחבר לאדמה ונותן לו טוויסט צונן לקיץ. בגדול מדובר בריח חמצמץ במיוחד וטיפה יותר מבוגר מהרגיל, אבל הנה השוס המרכזי - הוא מחזיק זמן לאורך שעות על גבי שעות, וקחו בחשבון שאם לא תתקלחו לפני השינה, הוא יישאר לכם גם על הסדינים והציפיות. אין ספק שמכל הבשמים ברשימה הזו, הרמס לוקחת בגדול עמידות, וזה משהו שלא כדאי לקחת כמובן מאליו.
בשורה התחתונה: ראשים יסתובבו. שני שפריצים קלים לפני מסיבה ואתם רעננים ומבושמים עד סוף הערב. וזה גם אחלה אייס-ברייקר בפינת העישון - "סליחה, איזה בושם שמת?".
מחיר: 490 ש"ח ל-125 מ"ל.
להשיג: בלעדית ברשת "אפריל".
מתלבש על האף: קרל לגרפלד
תעשו מקום למעצב נוסף שנכנס לתחום הבישום - קרל לגרפלד מתרגם את אהבתו העזה לניחוחות ומטביע את סגנונו האייקוני הנצחי. הבושם הגברי שלו הוא למעשה שילוב קסום של לבנדר ומנדרינה מתוגברים בתפוח פריך ועלי סיגלית רעננים מפתיעים ולצידם, ניחוח חושני וקדום הנחתם בתמהיל של תווים עציים מתובלים של אלגום וענבר החושפים גוף ריח חיוני ואלגנטי. בפועל - הריח מזכיר שלל של בשמים מוכרים שכולנו אוהבים אבל עם טוויסט מתקתק ואיכותי. לא מעט אנשים שהסניפו אותנו במהלך השבועות האחרונים הביעו שביעות רצון וביקשו שנפרגן אז הנה - אנחנו מפרגנים.
בשורה התחתונה: הבושם הזה יכול להשתלב בקלות על המדף יחד עם ארמני, ורסצ'ה ושאר מעצבי העל. לצערנו גם הוא לא מחזיק יותר מדי מעמד, אבל מה שהופך אותו לשווה במיוחד הוא המחיר שלו - יחסית לבושם של מעצב על זו עסקה משתלמת במיוחד.
מחיר: 250 ש"ח ל-100 מ"ל.
להשיג: ברשתות הפארם ובמשביר לצרכן.
קריימר היה מרוצה: CK Summer
הנה מעצב על שממש לא צריך להוכיח את עצמו: קלווין קליין רגיל להפגיז מדי שנה בריחות מקוריים, חריפים, סקסיים, מתוקים, יוניסקסיים שמלווים בקמפיינים הכי רטובים שראינו. גם גירסת קיץ 2014 שלו לא מאכזבת, עם בקבוק בצבעים בוהקים ומגניבים למדי, שיזרח על מדף הבשמים שלכם. קשה לומר שלקיץ יש ריח, אבל CK Summer בהחלט מתקרב לזה, וקריימר מ"סיינפלד" מתחרט שוויתר על הפטנט שלו. מדובר בריח פירותי מתקתק, שאיכשהוא הזכיר לנו שילוב של מנדרינה, אננס וליקר תפוזים. במילה אחת - כיף.
בשורה התחתונה: פחות אהבנו את העובדה שהבושם מגיע עם פקק שצריך להסיר כדי להתקין את השפריצר, מה שאומר שאי אפשר באמת לכסות את הבקבוק. ולצערנו הריח קליל מדי ולא באמת מחזיק יותר מכמה שעות קלילות על הגוף - אבל קלווין זה קלווין, והריח מקורי וכיפי מספיק בשביל שפריץ אחד לפני ואחרי שהולכים לחוף. ושימו לב למחיר.
מחיר: מחיר מיוחד של 179 ש"ח ל-100 מ"ל.
המלחים באים: ז'או פול גוטייה
באמת שאין צורך להציג לכם את ז'אן פול גוטייה, את הבושם שלו, את האריזה או את הריח. ולכן נקפוץ ישר לעניין: מדובר בסמל סטטוס שממשיך לשמור על עצמו גם בגירסת קיץ 2014. יש כאלה שאוהבים, יש כאלה ששונאים אבל אי אפשר לטעות בריח המאפיין של גוטייה, שהמילה שהכי מגדירה אותו היא "אופנה". את האריזה מצאנו מאוד מקורית אבל קצת מתוסבכת לתפעול וסגירה, ובאשר לבקבוק: טורסו כחלחל וחטוב של מלח מסוקס. איך נאמר? לא התלוננו.
בשורה התחתונה: אין פה חידוש יותר מדי גדול, אבל מי שמכור לריחות המוכרים של גוטייה לא ירצה לפספס את הדגם האחרון בקולקציה.
מחיר: 562 ל-125 מ"ל.
להשיג: ברשתות הפארם ובמשביר לצרכן ברחבי הארץ.
הפתעת הקיץ: Mercedes benz Club
"הו לורד, אולי תקנה לי מרצדס בנץ", קורא השיר המפורסם. מעכשיו אפשר להוסיף לרשימת הקניות משהו קצת יותר זול ממכונית - הריח החדש של בנץ לקיץ. הריח מתאפיין בתווים עליונים של הדרים נמהלים ברעננות הירוקה של רובארב המוסיף חתימה תוססת לניחוח הייחודי. אלגנטיות גברית מתווספת לניחוח באמצעות גרגרי ההל המתובלים, ותווים מעודנים של פצ'ולי ועצים יבשים מתעוררים כשבאים במגע עם האופי החושני של פולי הטונקה. אבל בואו נאמר לכם משהו בתכל'ס - הבושם הזה הפתיע אותנו. החל מהאריזה - בקבוק מתכתי כסוף ארוך עם קצוות מעוגלים, שאי אפשר אמנם להעמיד אותו על המדף באמבטיה, אבל הוא מגיע עם נרתיק שחור מיוחד. בקיצור - בושם כזה עוד לא ראיתם. גם הריח בלבל אותנו לטובה - השפריצים הראשונים חשפו ריח סכריני מתקתק, שהזכיר לנו את אנג'ל של טרי מוגיולר (ולא בהכרח לטובה). אבל עם הזמן הריח התמקמם על הצוואר ואכן נוצר שובל שהפך ממתוק לחריף, וגרם לנו להיות מופתעים מהריח של עצמנו, שעות אחרי שהתזנו אותו.
בשורה התחתונה: אתם באמת חייבים לנסות אותו בעצמכם, זו חוויה אחרת לגמרי. אנחנו השתכרנו.
מחיר: 259 ש"ח בחודש הקרוב, ולאחר מכן 435 ש"ח.
להשיג: ברשתות הפארם ובמשביר לצרכן ברחבי הארץ.
עוד ב-mako גאווה: