>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
חברת האופנה ברניז מתגייסת בצעד חסר תקדים למען קהילת הטרנסג'נדרים: הקמפיין הרשמי של החברה לעונת אביב-קיץ 2014 מציג 17 טרנסג'נדרים מרחבי ארצות הברית וממוצאים אתנים שונים, בשילוב הסיפורים האישיים שלהם. רבים מהדוגמנים מצולמים עם בני משפחתם התומכים, חיות מחמד וחברים טובים, כשהם לובשים מותגים כמו "Balenciaga", "Derek Lam" ואיב סאן לורן. תמונות נבחרות מהקמפיין משולבות ועוד ישולבו בעיתונים כמו הניו יורק טיימס ווניטי פייר, והוא אף מלווה בכמה סרטונים קצרים שמתארים את אחורי הקלעים של הצילומים.
הקמפיין, שנקרא "אחים, אחיות, בנים ובנות", מתמקד לא רק בתמונות של הדוגמנים, שנעים מגילאי 17-30, אלא גם ברקע שממנו הם באים. הפורטפוליו של כל אחד ואחד מהם נמצא באתר הרשמי של ברניז, יחד עם ראיונות שערכה עמם כתבת של וניטי פייר. האתר מכיל גם את הסיפור האישי והמרגש של כל דוגמן: האישה הניו יורקית שהחלה לקחת הורמונים לאחר שמישהו קרא לה ברחוב "dickless lady", נער שחי עם שני איברי רביה, הדוגמנית ההולנדית שמתכוננת לקראת ניתוח נוסף, ועוד. "טרנסקסואלים חיים בבושה ובפחד מעצמם ומהגוף שלהם", אומר אחד הדוגמנים, "לזכות בהכרה ובכבוד ואפילו יותר מכך - להיחגג בזכות מי שאתה - הייתה חוויה מדהימה". "מה שיש בין הרגליים שלי זה לא מי שאני", אומר אחר. "אם מין ומיניות הם שחור או לבן - אני אפור".
"בזמן שלסביות, הומואים וביסקסואלים עוררו גלים רחבים בעשר השנים האחרונות, תמיד הדהים אותי שקהילת הטרנסקסואלים נשאר מאחור", אומר המנהל הקריאטיבי של ברניז, "נראה לנו חשוב להתייחס לזה". הצלם שהופקד על הקמפיין, ברוס וובר, הוא פעיל נלהב למען זכויות הקהילה הגאה. "אני מקווה שהתמונות ובסרטים של 17 החברים החדשים שלי מצליחים להכיל את הכבוד שאני חש כלפם, ואת היראה שאני חש לנוכח האומץ שלהם".
לא מדובר בקמפיין האופנה הראשון שמשתמש בטרנסג'נדרים - ווג וג'יבנשי היו שם קודם - אבל בהחלט מדובר בפעם ראשונה שבה קמפיין שלם מוקדש להעלאת מודעות לזכויות מגדריות של מיעוט באופן נקודתי וספציפי. הערכות מדברות על כ-700 אלף טרנסג'נדרים שחיים בארה"ב, לעומת לפחות 8 מיליון הומואים ולסביות. נתונים מצביעים על כך ששיעור האבטלה בקרב טרנסג'נדרים עומד על פי 2 משאר האוכלוסיה, ושיעור ההתאבדויות בקרבם גבוה אף הוא במיוחד.
בצעד תקדימי נוסף, הצהירו בברניז שהחל מה-11 בפברואר החברה תתרום 10 אחוז מכל המכירות ב-11 חנוית הדגל שלה ומאתר האינטרנט למרכז הלאומי למען שיוויון לטרנסג'נדרים, ולמרכז הקהילתי של הלהט"בים בניו יורק. שני הארגונים הללו אף יסייעו לברניז בסדנאות מיוחדות שיעזרו לחברה לשפר את מעמדה של האוכלוסיה בקרב עובדיה.