>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
אם עדיין לא עשיתם היכרות עם "קריוקה" - מותג בגדי הים הברזילאי-ישראלי, בהחלט הגיע הזמן. רגע לפני סוף הקיץ, עושים בגדי הים הסקסיים היישר מחופי ברזיל עלייה. את המותג הקים גיל אבן (43), ישראלי לשעבר המתגורר בשנים האחרונות בלוס אנג'לס. "הרעיון צמח אצלי מההשוואה בין ישראל לאוסטרליה", הוא מספר. "בארץ רוב הגברים מתביישים והולכים לים עם מכנסי גלישה. באוסטרליה הים הוא דרך חיים, ולא רק מקום שהולכים אליו. הם לובשים בגדי ים במקום תחתונים, ולא דופקים חשבון".
אבן נולד בירושלים, וגדל בערי החוף בת ים והרצליה. בגיל 15 אביו, מפיק סרטים בשם דוד אבן קיבל הצעת עבודה מ- Warner Bros. והמשפחה עברה ללוס אנג'לס. בתום התיכון חזר לארץ בכדי לשרת בצבא. כחייל בודד עבד באבטחה במרינה בתל אביב, שם הכיר בעלי יאכטות עשירים ששטים ברחבי העולם, ופנטז על קריירה הקשורה בים. אחרי הצבא חזר לארה"ב, שם נישא למי שהיתה חיילת שלו ונסעה לעיר המלאכים בעקבותיו. זמן קצר לאחר הנישואין הוא גילה את עצמו, יצא מהארון והתגרש.
לפני כחמש שנים החל להתבשל אצלו הרעיון להקים מותג בגדי ים לגברים. המותג שהעניק לו השראה היה המותג האוסטרלי המצליח Aussiebum. אבן החליט להקים מותג שייסוב סביב ריו דה-ז'נרו. לפני שלוש שנים הקים את Ca-Rio-Ca, שפירושו בפורטוגזית "בן ריו" (מקביל ל"צבר" הישראלי). "אתה לא חייב להיוולד בריו", מסביר אבן, "אבל אתה בהחלט חייב לחיות את הסטייל הזה – אנשים שלא אוהבים לעבוד, ורוצים להיות בים כל היום. השם נולד כשראיתי חתיך על חוף הים בריו, שקרא לכלב שלו, לברדור חום, "קריוקה". כך נולדו השם והלוגו".
"גייז אוהבים לספר איפה הם היו לפי הבגדים"
החברה נוסדה בסאו פאולו. בראשית הדרך חבר אבן לשני שותפים, זוג גייז ותיק בסצנת עיצוב בגדי הים. השותפות לא צלחה, ובתום שנה קנה אבן את חלקם בחברה. "מאז אני עושה את הכל בעצמי", הוא מספר. "אני בא עם הרעיונות שלי למפעל שלי בריו, והמותג הוא כולו 'מייד אין ברזיל'. אנשי המקצוע, התופרת, התדמנית וכל השאר עוזרים לי להוציא את הרעיונות שלי מהכוח אל הפועל".
"אבן מעולם לא למד עיצוב ואין לו השכלה בתחום, אך זה מעולם לא עצר אותו. "בהתחלה לקחתי דוגמאות מבגדי ים שאהבתי של חברות מובילות ועשיתי את השינויים שרציתי. בחרתי בדים איכותיים ויצרתי מספר גזרות. התחלתי עם ששה סוגי בדים בשנה הראשונה, ובשנה השנייה כבר הגעתי לכמעט 40 סוגי בדים. בקולקציה הראשונה שמתי שמות של מדינות וערים בגדול על הישבן. תל אביב היה הדגם הנמכר ביותר. גיליתי שגייז אוהבים לספר איפה הם היו בעולם דרך הבגדים שלהם. חשוב לי לייצר מוצר טוב ואיכותי, לבנות מותג שיישאר כאן, גם בזכות החדשנות וגם בזכות האיכות שלו. אני רוצה שהכלב של Ca-Rio-Ca יהיה מוכר לפחות כמו התנין של לקוסט".
בגדי הים של Ca-Rio-Ca מגיעים בארבע גזרות: Traditional Cut – גזרת בוקסר מרובעת בגזרה נמוכה, Classic Cut – מעט צר יותר בצדדים, Low rise – כמעט חצי מהטרדישיונל, Bikkini Cut – דומה לספידו. בנוסף, המותג מציע מוצרים משלימים כמו גופיות, אקססוריז, חולצות לוגו, תכשיטים, כובעים, תיקים, פריאו, מכנסוני ספורט במראה רטרו ואפילו כיסוי לאייפון ושפתון לחות.
המותג נמכר כיום בבוטיקים באוסטרליה, ברזיל, ארה"ב, קנדה, מקסיקו ובתל אביב. אבן מספר כי הוא מאד רוצה להקים חנות דגל בלוס אנג'לס, אך פשוט לא מוצא את הזמן. בקיץ הבא הוא מתכנן להשיק קו בגדי ים לילדים, בנים בלבד. הקמפיין, כמו כל הקמפיינים של המותג עתיד להצטלם ברוח האבא'ז השורה כיום על הקהילה בארץ ובעולם, עם שני גברים וילד בבגדי ים תואמים.
הקמפיינים של Ca-Rio-Ca מצולמים כולם בברזיל, לרוב עם דוגמנים ברזילאים. אבן אוהב להוציא אותם מחוץ לסטודיו, אל הרחוב והחוף. "לקמפיין הבא אני חולם על חתיך עם שיער ארוך רוכב על פיל", הוא מפנטז. "המונדיאל יהיה בריו בשנה הבאה. אני מתכנן ששני פילים וחתיך הורס ישחקו כדורגל. הבעיה היא, שאין פילים בברזיל. מי יודע? אולי נצלם הפעם בתאילנד".
בגדי הים של המותג נמכרים בלעדית בארץ בבוטיק מותגי הגייז Orlando Any-Wear, שנקין 45, תל אביב.
>> כוכב הפוטבול מתפשט נגד הומופוביה
_OBJ