רק שאלה: מה בעצם קורה פה?
חברת אמריקן איגל, העלתה בשבוע שעבר קמפיין הלבשה תחתונה לגברים, שמכיל כמה דוגמנים לא שגרתיים בנוף האופנה. בטייק מעניין על "נשים אמיתיות", המונח החביב על מותגי אופנה שרוצים להציב מראה בפניה של התעשייה ומשלבים דוגמנים שלא בהכרח נענים לאידאל היופי הקלאסי, הוסיף איירי, מותג ההלבשה התחתונה של אמריקן, דוגמנים גברים אמיתיים. הפרסומת נראית כמו כל הפרסומות לתחתוני נשים, עם אנשים מאושרים שמבצעים כל מיני פעולות יום-יומיות – קוראים, מוציאים את הזבל, מתאמנים ביוגה – בתחתונים.
עד כאן, הגיוני. אנחנו לגמרי בעד הרחבת מנעד היופי המיוצג, וכן, גברים מכל סוגי הגוף לובשים תחתונים, אז אין סיבה אמיתית לא להראות אותם בטלוויזיה. אבל.
משהו בסדרת הפרסומת הזו ממש מוזר, לא? המבטים הריקים מדי, החיוכים המעושים, ובעיקר אי הטבעיות של הכפפת הסטנדרטים הנשיים על גופים גבריים. כלומר, אנחנו רואים את הדוגמנים הגברים בסיטואציה נשית – מתגאים בגוף ה"לא מושלם" שלהם ומחייכים בשביעות רצון למצלמה.
ואכן, אתרי חדשות האופנה מסביב לעולם לא בטוחים איך לעכל את הקמפיין הזה. חלק מהאתרים, דוגמת פאשוניסטה ואאוט דיווחו על הקמפיין ברצינות, ושיבחו את התעוזה של המותג, וחתירתו לשוויון. אתרים אחרים, דוגמת הדיילי מייל, התייחסו אליו כאל קמפיין סאטירי, שלועג לקמפיינים אחרים שמנסים להעצים אותנו, האנשים הרגילים שרק רוצים לאסוף תחתונים במארז שלישיה ליד הקופות, ועושים את זה על ידי שימוש בדוגמנים לא קונבנציונליים.
הטענות שמדובר בקמפיין היתולי מתחזקות בזכות הקרבה לאחד באפריל, ובעיקר בזכות שמערך יחסי הציבור של החברה שלח לחלק מהעיתונאים תמונות באיכות גבוהה, ששמות הקבצים בהן הכילו את המילה spoof – מתיחה, כפי שהוכח בצילום המסך של ההאפינגטון פוסט:
עד שנקבל תשובה חד משמעית, אתם מוזמנים ליהנות משני העולמות: מצד אחד, קמפיין מצחיק, ומצד שני - אולי באמת הגיע הזמן שנראה גם סוגים שונים של גברים בקמפיינים אופנתיים. כן, גם לתחתונים.