את מאור הכרתי בהוליווד, כשטסתי למסע הופעות בארה"ב. באחד הערבים במועדון נחשב הופנטתי ממכנס מיוחד על אחד הבחורים ברחבת הריקודים. התעניינות קצרה גילתה שמעצב המכנס הוא בחור ישראלי שחי כבר שנים באל איי והפך ללהיט החם של הקהל הצעיר בעולם כולו.
החלטתי שאני חייבת להכיר את העילוי מקרוב וקבעתי פגישונת.
לוז מגיע אל בית הקפה לבוש בצורה שמושכת את תשומת הלב של כל הסובבים, כנראה בעקבות הטרנדיות או אולי סתם בגלל שרירי הידיים המחוטבים להפליא.
אז ספר לי מאור, מה הרקע שלך?
"נולדתי באור עקיבא בשם מאור זנתי, גדלתי בבית דתי והתחנכתי בביה"ס דתי. שם הייתי חריג – כשכולם היו עם כיפה ופאות, אני הסתפרתי בתספורת "מדרגה" שהייתה אז שיא האופנה. אפשר להגיד שהייתי תמיד שונה ומיוחד.
"בגיל 12 עברנו לחדרה ובתיכון ביקשתי לעבור לביה"ס חילוני. אבל ההורים התנגדו ונשארתי בחינוך הדתי, למרות שבחיים הייתי די מרוחק מהדת.
"כדי לחסוך כסף המשכתי לגור בבית ההורים. בחדרה לא היה נהוג לעזוב את הבית לפני שמתייצבים כלכלית ומתחתנים. לחיי הלילה בת"א התוודעתי רק מהמסיבות באומן 17. שם, כשכולם לבשו טי שירט וג'ינס, אני בחרתי מחויט ואלגנטי. כמובן שזה גרם לי להיות מאוד שונה ומיוחד. למסיבות הייתי מגיע עם החברות שלי ועם חברים שהכירו לי את חיי סצנת המועדונים המקומית.
בזמנו לא היה נראה לי שאני מורד, כי די ניסיתי לרצות את ההורים בכל מה שקשור למגורים, עצם ההישארות בחדרה".
מתי התחלת לעסוק באופנה?
"אופנה תמיד עניינה אותי, מאז ומעולם הייתה לי עין חדה והבנה מה מחמיא ומה לא. אחרי הצבא עבדתי בחנויות בגדים וממשרת מוכר התקדמתי לתפקיד ניהולי.
"הזדמנות משמעותית באה כשעבדתי כמוכר ב"סליו", במתחם עזריאלי בתל אביב. לחנות נכנסה בחורה שהיית זכיינית של חברת הלבשה גדולה בארץ שרצתה לקנות חולצה. הצלחתי למכור לה מלתחה שלמה והיא כל כך התלהבה שהציעה לי לנהל לה חנות שהייתה בהפסדים. הסכמתי ושילשתי לה את סכום המכירות. אז הבנתי שאני יודע לנהל עסק של אופנה ושהאינטואיציה שלי לגבי אופנה מדויקת וברורה.
"בגיל 22 נסעתי לטיול של חודש בתאילנד ושם נפתח לי התיאבון לראות עולם. טסתי לאוהיו לעבוד בעגלות ובכמה חודשים עשיתי הון לא מבוטל, בשלב מסוים אפילו ניהלתי צוות שלם. בהתחלה זה היה קשה, האנגלית שלי לא הייתה טובה ולקח לי חודש להבין משמעויות בשיחה, ואת הסגנון התרבותי של קהל הקונים.
את כל הכסף שהרווחתי בזבזתי על טיול בארה"ב, וכשחזרתי הבנתי שאני רואה את החיים שלי בארה"ב. הגודל והעוצמה קרצו לי מאוד והחלטתי לחזור לשם".
אתה בארצות הברית. איך מתקדמים?
"מאחר ובניו יורק לא עסקתי באופנה ומזג האוויר של העיר היקשה עלי את השהות בה, החלטתי לעזוב לאל איי בהמלצת חבר שגר שם.
"מצאתי את עצמי עובד שוב בעגלות, כי היה קשה להתקבל לעבודה עם המבטא הישראלי שלי. בעיר הכרתי בחור ברזילאי, ספר ידוע באל איי. הוא עזר לי מאוד, לימד אותי אנגלית ומאוד תמך בי מנטאלית. הוא הפך לחבר הכי טוב שלי.
"התחלתי לעבוד בחנות בגדים במלרוז. לאחר תקופה החנות נסגרה, אבל קיבלתי תפקיד ניהולי בחנות אחרת שבה יש גם מכירה באינטרנט. שם הגדלתי לבעלים את המכירות בעשרות אחוזים, וזה גרם לי לתסכול אמיתי. הבנתי שאני "עושה כסף" עבור אחרים ובעצם למה לא לעשות את זה לעצמי.
"אז התחלתי לעצב מכנסיים מיוחדים עם פסים ורוכסנים. נסעתי לדאון טאון ושם, ב- 100 דולר שהיו לי, תפרו לי את המכנסיים שעיצבתי. דאגתי להגיע איתם למסיבות בעיר. העיצוב היה כל כך מיוחד ומקורי שכולם התעניינו. שם התחלתי לקבל הזמנות מחברים לדגם הזה.
"מכמה יחידות שמכרתי, גדל היקף ההזמנות לעשרות מכנסיים, כשבמקביל המשכתי לנהל את החנות כשכיר. אגב, המכנס שעיצבתי נמכר עד היום בכל הצבעים, בכל סוגי הבדים ובווריאציות שונות. באותה תקופה פרסמתי תמונות בפייסבוק. צלם צרפתי נדלק על העיצוב והציע לי להצטלם לשער המגזין הגאה הנחשב "sensitif". מאז פורסמו שני שערים איתי.
"לאט לאט פתחתי אתר משלי. כשנצברו מאות הזמנות של בגדים ללקוחות מכל העולם, עזבתי את עבודתי כשכיר ופתחתי את החנות האינטרנטית שלי.
"בהתחלה אני עיצבתי הכול, אבל בעקבות הגידול ההולך וגובר אני עובד כעת עם ספקים מכל העולם, ועושה קניינות חכמה של אופנה. אני מקבל דגמים חדשים מידי יום, מצלם פעם בשבוע, מעלה תמונות והאתר מתעדכן בהתאם. הלקוחות אוהבים את זה ועוקבים באדיקות אחר המתחדש".
איך הצלחת להגיע להכרה רחבה?
"פרסומים בפייסבוק, אינסטגרם והשיא היה כשלפני שנתיים הציעו לי להציג בשבוע האופנה של אל איי. שם החשיפה גדלה ובעקבות כך יש לי עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. התצוגה הייתה מוצלחת ביותר ומאז ובכל שנה אני מציג דגמים חדשים.
"הכלב שלי מידי פעם גונב לי את ההצגה ולכן החלטתי שאם הוא מעורר עניין, אני פותח לו אינסטגרם משלו. דובי לוז מוכר קולקציית כלבים שנמכרת ביותר. הוא מככב עם עשרת אלפים עוקבים באינסטגרם".
מי הם הלקוחות שלך?
"כיום אני מוכר ביגוד לכל רחבי תבל. אני יכול לספר שהלקוחות מערב הסעודית הם הלקוחות הכי "כבדים". אין לי מושג אם הם יודעים שישראלי עומד מאחורי האתר. חוץ מזה גם בארץ יש ביקוש. אני חייב לציין שהישראלים הם לקוחות חכמים, שאוהבים לרכוש אופנה ולהתלבש מיוחד.
"יש לא מעט לקוחות סלבס וכוכבי ריאליטי. הסטייליסט של קים קרדשיאן, ג'וני ווגק, הסטייליסט של קטי פרי, הדוגמנית אדריאנה לימה ועוד. אבל בעיקר אני אוהב להלביש אנשים "רגילים" שרוצים להיות אופנתיים, מקוריים ובמחיר סביר.
"אחד המפורסמים שכן הייתי רוצה להלביש הוא ג'סטין ביבר. יש לו השפעה על הקהל, הוא צעיר והאופנה שלי תתאים לו".
מה הלאה?
"אני רוצה לפתוח חנות קונספט. יש הרבה פניות מאנשים לקנות ממני זכיינות, אבל עד שלא אפתח חנות דגל אני לא ממהר. אני חולם על חנות בברזיל, שם יש לי קהל לקוחות ענק.
"פונים אלי להשתתף בתוכניות טלוויזיה ומגזינים, אבל אני עדיין נמצא בהתפתחות וכרגע לא ממהר. מעדיף לייצר בחכמה. טלוויזיה כן מעניינת אותי. אני כותב תסריטים, מצלם סרטונים והפכתי למותג בתעשיית המדיה באל איי ובכל העולם. מבחינתי זה הישג".
מילת סיום?
"זה לא קל כפי שזה נראה. הצלחתי להגיע לאן שהגעתי אחרי הרבה שנים ואחרי עבודה קשה מאוד, גם היום יש לילות בלי שינה מעומס של עבודה. אבל אם אתה ממש רוצה ומתמיד, אתה תוכל להצליח".