מותג הביקיני האוסטרלי הפופולרי Seafolly מוכר לא רק בגלל בגדי הים, אלא גם בגלל קמפיינים נוצצים מאוד עם דוגמניות ענק כמו ג'יג'י חדיד, מירנדה קר, סמנתה האריס ולארה וורת'ינגטון. אלא שלכבוד יום האישה, החליט המותג המצליח להביא לקדמת הבמה דמות קצת אחרת, שעוררה סערה קטנה ברשתות החברתיות: דני דוטורוביץ', כוכב.ת עולה בעולם האופנה באוסטרליה. 

דני נולד.ה כזכר אך יצא מהארון כאדם טרנס ומעדיפ.ה לשון פנייה נטולת מגדר (They). הטאלנט בן ה-34 הודיע.ה בשבת האחרונה על שיתוף הפעולה באינסטגרם, שהפך את דני לאדם הטרנס הראשון שמשתף פעולה עם מותג הביקיני הגדול ביותר באוסטרליה. לצד ההודעה, דני פרסמ.ה צילום מתוך הקמפיין שצולם לכבוד יום האישה הבינלאומי, בו היא לובשת ביקיני בצבע ליים. 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Deni Todorovič (@stylebydeni)

"זו הפעם הראשונה שהמותג עובד עם שגרירה ושותפה למותג טרנסית. כמו שאמר מנהל השיווק בפגישה הראשונה שלנו, זו הפעם הראשונה של רבים נוספים שיבואו. לא הייתי יכולה לקבל יותר כבוד מזה", כתב.ה טודורוביץ' והוסיפ.ה: "השבוע נזכרתי במורכבויות הרבות של החיים כאדם טרנס א-בינארי באוסטרליה, אז לקבל את התמיכה הזו ממותג שאני מעריצה זה רגע אמיתי של 'תצבטו אותי'. דיברנו על ברית אותנטית והיו לנו כמה שיחות מרגשות על איך המותג יכול לעבוד עם הקהילה. כך נראית ברית". 

למותג היו כוונות טובות והרבה אנשים אכן הביעו תמיכה והזדהות עם הקמפיין והפרזנטור.ית, כולל שגרירת המותג הקודמת, הדוגמנית ג'סינטה פרנקלין. "בתור מישהי שלא קנתה את מותג זמן רב אני אחזור עכשיו", כתבה גולשת אחת. "אוהבת לראות מותגים שמקדמים קבלה והכלה ולשם אני רוצה שהכסף שלי ילך". 

אך לצד התמיכה הרבה במהלך, התחבאו גם לא מעט תגובות של נשים זועמות שטענו כי לא יקנו יותר את בגדי הים של Seafolly. "ביי. לעולם לא עוד. אני קונה את בגדי הים שלכם כבר שנים רבות. לעולם לא שוב", כתבה גולשת אחת מבין שלל תגובות שליליות. "זאת בדיחה. אנחנו תומכים במגוון , אבל אנחנו לא רוצות לראות בגדי נשים שאנחנו רוצות לקנות על גוף גברי, כתבה אחרת. "יש דרכים אחרות לתמוך בלהט"ב, אבל בכנות זאת לא הדרך". 

בעמוד האינסטגרם של דני הצטברו לא מעט תגובות שונאות, ביניהן גם תגובה מגולש בשם ג'ו סמית, שהצליח להכעיס את דני. "ממתי לנשים יש פין בחלק התחתון של הביקיני", כתב הגולש בתגובה לפוסט של דני. "זה מגעיל. ולמה אתה להכחיש נשים ביולוגיות?".

דני התעלמ.ה מהשנאה מספר ימים, אבל היום (שלישי) החליט.ה להגיב בסטורי. "בוא נבהיר משהו בנוגע לתגובות כאלה, שדרך אגב כן אני רואה אותן והן כן משפיעות עלי למרות שאני מנסה לא לתת להן", אמר.ה בהתחלה ופצח.ה במסע הסברה, די מוצלח: "לנשים מסוימות כן יש פין, יש נשים טרנסיות שלא מרגישות צורך בשום ניתוח להתאמה מגדרית. חלק מהן לא יכולות להרשות לעצמן את זה (כלכלית). נשים מגיעות בכל הגדלים והצורות. אני גם לא מנסה להכחיד נשים, אני לובשת תחתוני ביקיני שהם למעשה תחתוני ספידו, ובפעם האחרונה שבדקתי גם אנשים עם פין לובשים כאלה. אז אולי אתה צריך לחקור ולהסתכל קצת יותר עמוק פנימה כדי להבין למה הדמות שלי בספידו מערערת את הזהות שלך". 

הגולש ג'ו סמית' לא קנה את הנאום והחליט להגיב פעם נוספת. "אתה שמח עבור האישה שפספסה עבודה בגלל גבר עם פין שמעמיד פני אישה. וואו", אבל דני לא ויתר.ה והשיבה בסטורי נוסף: "אנחנו נסיים את זה כאן חמוד. קודם כל אני לא מעמידה פני אישה, אפילו לא קרוב. אני לא מנסה לגנוב עבודות מנשים. היו הרבה נשים מעורבות בקמפיין הזה, והיו גם הרבה קווירים מעורבים בקמפיין הזה המעצב תומס שעיצב את בגד הים וכמוני, שאני א-בינארי.ית. אנחנו מפסידים עבודות כל הזמן, אז בוא נלמד קצת ניואנסים לפני שתמשיך להטריל". 

דני צודק.ת בטענות אלו. על פי תוצאות מחקר של חברת הייעוץ האמריקאית מקינזי שפורסם בשנה שעברה, אנשים טרנסג'נדרים נוטים להיות מובטלים בשיעור של פי שניים יותר מהאוכלוסייה הכללית. עוד עלה באותו מחקר כי יותר ממחצית העובדים הטרנסים העידו שלא נוח להם ללכת לעבודה וכי אוכלוסייה זו מרוויחה בממוצע 32% פחות.  

*השימוש בשפה מעורבת מגדרית או שימוש בנקודה הוא הפתרון הנפוץ ביותר לשפה לא ממוגדרת בקרב האוכלוסייה הא-בינארית בישראל, ולכן הפנייה לדני בכתבה זו היא בלשון זו.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Deni Todorovič (@stylebydeni)