מלבד המצאת המחשב (אלן טיורינג ז"ל), היצירה הקלאסית "אגם הברבורים", המונה ליזה ופרדי מרקורי, הסטרייטים חייבים להומואים גם את המצאת אפליקציות הדייטינג מבוססות המיקום ובהן גריינדר, ואחריה טינדר. בימים הראשונים של האינטרנט בארץ אלה היו אתרים כמו "צ'ק מי אאוט" ואחריו "אטרף", ואף עם בוא הסמארטפונים השתכללנו בשלל אפליקציות, ובהן הורנט, ג'אקד, גראולר, סקראף, צ'ילז ופלאנט רומיאו, אם ננקוב רק בכמה מהשמות. כעת, לאחר פעילות של כמה שנים ברשת, טוענת אפליקציה חדשה לכתר הדייטינג להומואים. היא מכריזה עליה "סקס-פוזיטיב" ומאפשרת פיצ'רים חדשים.
עד עתה סניפיז (Sniffies), שנבחרה בידי אתר הטכנולוגיה הפופולרי Mashable לאתר הדייטינג המוביל לגייז, הייתה זמינה בפלטפורמת דסקטופ באתר האינטרנט בלבד. היה אפשר להתחבר באמצעות הדפדפן בטלפון, אך התצוגה הייתה מגושמת ומהירות התגובה לקתה בחסר. החידוש בסניפיז, בניגוד לגריינדר, הוא העובדה שהפלטפורמה מבוססת מין לגברים בצורה שאינה מתנצלת, ומאפשרת תמונות נועזות בחופשיות. ובמקום הגריד המוכר של קוביות המשתמשים, המסך המרכזי הוא מפה שעליה מנוקדים המשתמשים, וכך ניתן לאמוד את המרחק לחפוז הכי קרוב. ניתן להגדיר פרופיל ברמות חשיפה שונות עם מידע קריטי כמו העדפה במיטה, רמות פרקטיקת מין בטוח וכמובן גם מה הגודל. בממשק הדסקטופ יש גם את אופציה לפרופיל אנונימי.
הפלטפורמה מאפשרת הקמת "אירוע קבוצתי" והזמנת משתמשים מראש, ועל המפה מסומנים גם מקומות המועדים לקרוזינג, כמו שירותים ציבוריים, פארקים, סאונות, מועדונים ועוד. ההבטחה הפרסומית של החברה היא להקל על המשתמשים למצוא פרטנרים למפגשים מיניים, אך בשל הגבלות חנות האפליקציות של חברת אפל לא ניתן להתחבר דרך פרופילים אנונימיים ביישומון החדש - פיצ'ר שכן קיים בדסקטופ.
כאשר המשתמשים מורידים את האפליקציה היא נפתחת באופן אוטומטי במצב "ונילה", אשר כשמה מסתיר את התוכן המפורש והנועז. לאחר התקנת האפליקציה, יכולים המשתמשים לעבור למצב המלא והלא מצונזר אשר כולל תמונות מפורשות. על האופציה לפתוח פרופיל אנונימי נאלצו לוותר כאמור בשל תנאי השימוש המחמירים של חנות האפליקציות של חברת אפל, האוסרים עירום מפורש ותוכן מיני מוחצן, עניין שנוגד למדי את ההבטחה הפרסומית הבסיסית של החברה - לענוד את תג המיניות המוחצנת בגאווה.

"היינו צריכים להיות מאוד אסטרטגיים לגבי זה ולעקוף את מדיניות האיסורים על תוכן בלתי הולם של אפל, אבל יחד עם זאת לשמור על הקסם של סניפיז", אמר אלי מרטין, מנהל השיווק של החברה לאתר FastCompany. "המפתח זה הוא למשתמשים את זכות הבחירה על החוויה שלהם", הוסיף.
כדי לעמוד בתנאים הקשוחים של ענקית הטכנולוגיה נאלצו בחברה לעשות התאמות, אך לפי נתוני אנליטיקס לא היה מאוד דחוף להם לעשות את זה, לאור נתון של 4.3 מיליון משתמשים ייחודיים חודשיים בין דצמבר לפברואר, על פי נתוני SimilarWeb. למרות זאת, כדי לעמוד בתחרות עם ענקיות כמו גריינדר ולהמשיך לצמוח, הם היו חייבים להיכנס לאלגוריתמים שמציעים יישומונים בחנויות על פי נתוני השימוש בהם, בדומה למתחרים.
אז איך עושים את זה? בחברה בחנו את המודל של אפליקציות גדולות אחרות שגם הן מאפשרות העלאת תוכן מיני מפורש, כמו Reddit (אתר פורומים הכולל בין היתר תוכן מיני של המשתמשים), או X (לשעבר טוויטר). בדומה לאפליקציות אלו, כאשר מורידים אותן מחנויות האפליקציות הן במצב ברירת מחדל "ונילה" (או כפי שקוראים לזה בחברה, מצב Deep Safe). במצב זה כל תוכן מיני גרפי מוצג מטושטש עד שהמשתמש לוחץ על קישור שמוביל אותו לגרסת האתר של היישומון כדי לשנות למצב רגיל, ואז זה מחזיר את המשתמש לאפליקציה.
מרטין מוסר שהתהליך מול חנות האפליקציות של אפל על מנת "להכשיר" את היישומון ארך כשנה וחצי של פינג-פונג, ובמהלכו הבינו בחברה שלא יוכלו לקיים את האופציה להתחבר לפרופיל אנונימי באמצעות הזנת תאריך יום הולדת בלבד, פיצ'ר שנועד לפנות לקהל הארוניסטים והסקרנים, אך כזה שגם עלול להנגיש את התוכן המפורש לקטינים שלא ימסרו את גילם האמיתי. אותם גברים בארון, אומר מרטין, ימשיכו קרוב לוודאי להשתמש בגרסת הדסקטופ של הפלטפורמה, כי בטח לא ירצו להוריד משהו כזה אל הטלפון שלהם, והוא מציין שזו אחת הבעיות בגריינדר: גברים מורידים את האפליקציה ומוחקים אותו, שוב ושוב.
מלבד שירות הדייטינג שמציעה החברה, עולם התוכן שלה עשיר מאוד (ולעתים קרובות בוטה ומפורש) ונסב על קרוזינג ומין מזדמן, באמצעות השקעה מסיבית בבלוגים של לייף-סטייל, מותג אופנה, פודקאסט (הסכת) על וידויים של קרוזינג וחסויות על מסיבות ואירועים. אפילו בחנות האפליקציות מצוין מפורשות שהאפליקציה "נועדה לקרוזינג, מידי אנשים שעושים קרוזינג", ומרטין מוסר כי האסטרטגיה השיווקית של החברה מבוססת על "משחק מקדים" – לעשות טיזינג של מיניות, בלי להיות מפורשים לחלוטין או בוטים מדי.
"סניפיז תמיד עסקה בשבירת מחסומים והקלת מציאת החיבורים בריל-טיים", מסר מנכ"ל החברה ומייסדה, בלייק גלאגר לקראת השקת האפליקציה. "באמצעות האפליקציה לאייפון אנחנו מספקים לקרוזרים שלנו דרך חלקה לחקור, להתחבר ולשחק – בכל מקום שלא יהיו. ממשק הווב שלנו נשאר הבסיס, אבל ההשקה הזו היא צעד גדול בהרחבת החוויה שלנו". כעת רק נשאר לחכות לגרסה לאנדרואיד.
תגובות