כמחצית מהתיירים הישראלים הגאים אומרים כי השתייכותם לקהילה הגאה גורמת להם להיות חסרי ביטחון במהלך חופשה: כך עולה בסקר האחרון של חברת Booking בנושא תיירות גאה, שמציג אתגרים משמעותיים במהלך נסיעות, החל מתכנון החופשה, דרך הטיסה ועד התחושה ביעד.
על פי הסקר, שבו לקחו חלק 11,469 תיירות ותיירים להט"ב מ-27 מדינות, יותר ממחצית (65%) מהנשאלים מהקהילה הישראלית הגאה (204 נשאלים) חוו אפליה במהלך חופשה. הישראלים גם מאמינים כי ייתקלו ביחס מפלה מצד תיירים אחרים (52%) או מתושבים מקומיים (49%) ביעד החופשה.
עוד עולה מהסקר כי השיקול המשמעותי ביותר עבור הישראלים הגאים הוא מציאת מקום אירוח שמתאים לתקציב שלהם (59%). השיקול השני החשוב ביותר הוא בחירת יעד שבו יוכלו לטייל בחופשיות כמי שהם באמת (57%). מבין כלל התיירים הישראלים הגאים רק 44% מתייחסים לחקיקה מקומית ביעד בנוגע לקהילה הגאה, ורק 43% בודקים אם ביעד יש יותר או פחות קבלה של להט"ב ביחס לישראל.
לעיתים התשובה הובילה לביטול החופשה: 41% מהמשיבים הישראלים ביטלו נסיעה או טיול במהלך השנה החולפת, אחרי שראו שביעד לא תומכים בתושבים להט"ב. הנתון הזה דומיננטי יותר אצל הורים להט"ב (48% מכלל העונים בכל לעולם) בהשוואה לאלה שאינם הורים (40%), ודומיננטי יותר בקרב הקהילה הטרנסית (59%) ואינטרסקס (56%).
מצד שני, יותר מחצי (56%) מהתיירים חברי הקהילה הגאה בעולם הזמינו נסיעה בשנה האחרונה ליעד שנראה שתומכים בו בלהט"ב. 41% מהישראלים אומרים שהיו מעדיפים לבקר ביעדים שבהם תיירות גאה מבוססת, בהשוואה ל-44% שהיו מעדיפים לשקול יעדים שבהם הנוכחות שלהם תוכל לתרום לשיפור הקבלה והמודעות של החברה.
גם הטיסה מביאה איתה אתגרים. 29% מהנשאלים הביעו חשש מעצם המחשבה לשבת ליד אדם זר בגלל תגובה אפשרית כלפיהם, וכנראה שזו הסיבה ש-42% מהתיירים הישראלים הגאים מעדיפים לבחור מושב מראש. כדי למנוע תקריות להט"בופוביות 33% מהתיירים הישראלים הגאים משנים את המראה החיצוני או ההתנהגות שלהם ו-35% ממש יצרו "אלטר אגו" סטרייטי לטובת חופשה.
אך למרות הכל, התיירים הישראלים הגאים רואים שינוי חיובי בענף ו-59% מהם אומרים שהעלייה ביחס השוויוני גורמת להם להרגיש יותר בנוח כשהם מטיילים. יעדים עם חוקים המגנים על הקהילה הגאה מסייעים להרגיש שייכות, ובקרב הישראלים הדבר משרה נוחות לאורך הטיול. 78% מהקהילה הישראלית מרגישים במדינות שכאלה בנוח כשהם מגיעים לצ'ק-אין במקום אירוח, 78% מרגישים כך בתקשורת עם מארחות ומארחים ועם חברות תעופה, ו-75% מרגישים בנוח מול אנשי מקצוע ביעד שבחרו, כמו מדריכי טיולים, דיילות ונהגי מוניות.
כיום, ב-Booking.com יש יותר מ-67,000 מקומות אירוח שקיבלו הכשרה בנושאי הכללה וסובלנות לצוותים במקומות אירוח ולשותפים, כדי לעזור להם להבין טוב יותר את האתגרים הספציפיים שאיתם מתמודדת הקהילה הגאה, ולקבל כלים שבעזרתם יוכלו לגרום לכל האורחים להרגיש רצויים, ולא משנה מאיפה הם מגיעים או איך הם מזדהים. מקומות האירוח נמצאים ב-133 מדינות וטריטוריות וב-12,645 ערים ויעדים., ונכון לשנת 2024, קיימים בישראל כ-142 מקומות אירוח שזכו בתווית הזו, ומשנה לשנה מקומות אירוח נוספים מצטרפים לתוכנית.
"בתור גבר גיי, לצערי אני מכיר ממקור ראשון את האתגרים שעדיין קיימים במקומות רבים בעולם, שלמרבה הצער כוללים גם אזהרות מסע שכבר פורסמו לקראת אירועי הגאווה של השנה", אומר אריין דייק, מנה"ל שיווק ראשי וסגן נשיא בכיר בבוקינג. "למרות כל זאת, אני שמח ומלא השראה כשאני רואה תיירות ותיירים מהקהילה הגאה מפגינים חוסן וגמישות, ומתמודדים עם חוויות שחוו, בבית וגם במהלך נסיעות וטיולים. למרות ההתקדמות האמיתית והמוחשית המתרחשת כיום, אנחנו חייבים להישאר ערניים ולעשות מה שבאפשרותנו כדי לעזור לכולם ולכולן לנסוע ולטייל בעולם בגאווה".