גברים וא.בינארים שיש להם מחזור, מקבלים לאחרונה, אחרי הרבה יותר מדי שנים, הכרה בידי חברות המשווקות מוצרי היגיינה למחזור שנקראים באופן מסורתי, מוצרי היגיינה נשית - ואת זה בדיוק מנסים לשנות. קמפיין חדש שהושק בידי חברת קלאלי שואף "לספר את האמת המדממת" על מחזור, ומציין כי שני שליש מא.נשים בעלות מחזור מרגישות שהמחזור שלהן מיוצג באופן הולם בפרסום.
"הגיע הזמן להכיר בכך שלא רק לנשים סיסג’נדריות יש מחזור", מסבירה קייט הואנג, מנכ"לית קלאלי, למגזין הכלכלי פורבס, "אחד מלקוחותינו הראשונים הוא גבר, וכמותג, אנו לוקחים ברצינות את האחריות שלנו לקידום המסר הזה".
"אנחנו רוצות שכל אחד ואחת עם מחזור ירגישו ששומעים אותם, רואים אותם ומייצגים אותם, ואנו נמשיך לחדש עם מוצרים שימשיכו לשרת א.נשים עם מחזור", הוסיפה הואנג. הקמפיין של חברת מוצרי ההיגיינה האורגנית מפרסם 13 סיפורים של א.נשים מכל המגדרים, עם גופים שונים והבניות תרבותיות שונות שמרכיבות את מי שהן.
הכותב הטרנסג’נדר ויק ג’וורט שיתף את המותג בזיפורו. "תמיד אמרו לי שאני בת, ושעליי להפוך להיות אישה. המחזור שלי היה ראיה מוצקה לכך שהביולוגיה שלי אינה תואמת את מי שתמיד ידעתי שאני", הוא כתב, "המחזור שלי שימש לי כתזכורת למה שאני לא. זה כאילו הגוף שלי אמר לי שאני צריך לספוג את זה ולקבל את הנשיות הבלתי נמנעת ואת הנורמות החברתיות שבאות עם גוף כזה".
הוא מספר כי השפה בתחום הפרסום למוצרי היגיינה למחזור רק מחזקת את תחושת הבושה סביב מחזור, ושבאופן אישי גרמו לו להרגיש שקוף. "ייצוג זה הגל, וזה יכול לשנות את הדרך שבה אתה מרגיש, לראות מישהו גברי שיש לו ווסת יכול לאפשר לאנשים אחרים לדעת שגם המחזור שלהם בסדר".
הנושא כמובן לא עלה בחלל ריק, ומותגים רבים נאבקים בשאלה אם צריך וכיצד, לקדם שינוי בתפיסה החברתית של מחזור והמוצרים הנלווים אליו. "זה בסדר שלא שמעתם קודם על המונח ‘א.נשים עם ווסת’", מסבירה הואנג, "אבל עכשיו כשכבר שמעתם אותו, דעו שלמילים יש כוח, ותדאגו לקבל ולהכיל יותר בעתיד".
>> ביים את הסרט הכי פרובוקטיבי בהיסטוריה, ונרצח
>> 9 ספורטאים שיצאו מהארון ב-2020 (עד כה)
"זה לא רק לסמן וי", במשבצת התקינות הפוליטית מתכוונת הואנג, "זה חשוב להבין זה את זה כדי לבנות חברה חומלת ומאוחדת יותר".