בדצמבר שנה שעברה יצא הקופץ האולימפי טום דיילי מהארון באמצעות סרטון יוטיוב, בו הצהיר כי הוא נמצא במערכת יחסים עם גבר, אך הוא עדיין נמשך לשני המינים. למרות התגובות התומכות הרבות שקיבל, לא נחסכו מדיילי ובן זוגו, התסריטאי דסטין לאנס בלאק, הערות והודעות נאצה. האמן הבריטי קונור קולינס לקח את כל ההערות האלו ויצר באמצעותם מחווה לספורטאי האולימפי, כשהפך את כל הציוצים השליליים שספג דיילי בעקבות יציאתו מהארון לפורטרט של הספורטאי.
"יצאתי מהארון ביוטיוב כי רציתי לומר את מה שיש לי לומר בלי שאף אחד יעוות את דברי", אמר דיילי לפני מספר שבועות, אז גם הבהיר רשמית שהוא הומו. "סיפרתי למשפחה שלי לפני שסיפרתי לעולם, והייתי מבועת. לא ידעתי מה הולכת להיות התגובה. עשיתי את זה כי אנשים כל הזמן חפרו ושאלו שאלות. יומיים אחרי שפרסמתי את סרטון הווידאו הייתי בדרכי ליוסטון למחנה אימונים וגברת זקנה בכסא גלגלים ניגשה אלי ואמרה 'אני רוצה להגיד לך תודה. אתה נתת השראה לבן שלי לספר לי שהוא הומו'. הרגשתי שוואו, ואז היא הוסיפה: 'אבל הוא נשוי ואב לשלושה ילדים!' ואז אמרתי לה 'אוקיי, שתהיה לך טיסה נעימה...'".
יחד עם זאת, חלק מהציוצים שקיבל דיילי בעקבות יציאתו מהארון הכילו את המילה "faggot", אחרים הכילו קללות מפורשות והיו גם כאלו שאיימו על חייו. "טום דיילי הומו ואני עכשיו מתבייש במדינה שלי, אי אפשר שמתרומם ארור ייצג אותנו", היה למשל אחד מהם.
קולינס, המתגורר במנצ'סטר, השתמש כהשראה ליצירתו בתמונה של דיילי כשעמד מול דגל הממלכה המאוחדת: "אני שונא ביריונות", אמר, "זה מרתיח את הדם שלי לראות שמציקים למישהו בצורה בלתי הוגנת. יש לי אדום בעיניים. טום דיילי לקח שליטה על החיים שלו וזה היה מאוד אמיץ ומעורר השראה, אבל ההתעללות שהוא ספג הכעיסה אותי. אסור להתעלם מהומופביה חברתית, חייבים להדגיש אותה".
"הומופוביה קיימת בכל מקום", הוא מוסיף, "אנשים אומרים על דברים שהם 'כל כך הומואים' בלי להבין את ההשפעה השלילית של המילים שלהם. המצב אמנם משתפר אבל יש עוד הרבה מה לעשות. אני מאמין שבעתיד 'לצאת מהארון' כצמחוני למשל יהיה הרבה יותר מעניין מאשר אם מישהו הומו או לא. אני מאמין שלאנשים פשוט לא יהיה אכפת".
קולינס מספר שקיבל בעיקר תגובות חיוביות ליצירה שלו, כולל מטום דיילי עצמו ומאושיית התרבות הבריטית סטיבן פריי, שריטווטו את הפרויקט שלו בחשבון הטוויטר שלהם. "הופתעתי בטירוף מתשומת הלב", הוא מספר, "קיבלתי גם כמה תגובות בוטות אבל האווירה הכללית הייתה תומכת בקהילה הלהט"בית".
האהבה מנצחת
את ההשראה לרעיון להפוך את הטוקבקים השליליים לדבר חיובי קיבל קולינס מפרויקט דומה נוסף, שניזון גם הוא מחוסר הסבלנות לקהילת הלהט"ב: בחודש שעבר שידרה חברת המזון האמריקאית Honey Maid, פרסומת המציגה סוגים שונים של משפחות, תחת המסר This is Wholesome. בין המשפחות נצפתה גם משפחה עם שני אבות.
צופים רבים לא ראו בעין יפה את המסר והחברה ספגה תגובה שלילית חזקה לפרסומת, שהתבטאה בעיקר בטוקבקים והערות מזלזלות ופוגעניות ברשתות החברתיות. החברה החליטה לקחת את כל ההערות השליליות ולהפוך אותן לאהבה. פשוטו כמשמעו. היא שכרה שתי אמניות שהפכו את ההערות לפסל של המילה "אהבה".
כמובן שההערות לא גרמו להפסקת שידור הפרסומת, שכן כמו שהחברה מציינת בסרטון, הפרסומת קיבלה פי עשר הערות חיוביות, בהשוואה לשליליות.
עוד ב-mako גאווה: