קבוצת mako בראש: בשנה החמישית ברצף, קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" ערכה סקר בקרב 450 אנשי שיווק ובו בחנה את המגמות שנרשמו במהלך השנה החולפת ואת העדפות המפרסמים לקראת שנת 2023. בין המגמות הבולטות שעלו מהסקר - הובלה לקבוצת mako בקרב אתרי האינטרנט, וצפי לזינוק של פלטפורמת טיקטוק וצניחה של פייסבוק במהלך השנים הקרובות.
כשנשאלו באילו אתרים הם מתכננים לפרסם במהלך 2023, 34% מאנשי השיווק והפרסום בחרו ב-ynet, שכצמוד אליו - עם 33.6% - נמצא אתר mako. בנוסף, 22% מהנשאלים השיבו שבכוונתם לפרסם במהלך השנה הקרובה ב-N12, גם הוא חלק מקבוצת mako. האתר הרביעי בהעדפת המפרסמים הוא וואלה, עם 21%. בקרב האתרים הכלכליים, כלכליסט מוביל את הטבלה עם 21.6%, כשאחריו גלובס עם 21.4% ודה מרקר עם 20%.
הסקר, שנערך במהלך חודש דצמבר, מביא לידי ביטוי גם את התמורות שחלו בשנים האחרונות בקרב בין הרשתות החברתיות. 62% מאנשי השיווק העידו כי יגדילו את תקציבי הפרסום בטיקטוק בשנה הקרובה ואף אחריה, מה שגם הופך אותה לפלטפורמה הפופולרית ביותר לפרסום בשלוש השנים הקרובות. פייסבוק, מנגד, רשמה צניחה בפופולריות - 15% בלבד העידו על כוונתם להגדיל את תקציבי הפרסום בפלטפורמה - אך המשיכה לשמור על רלוונטיות בעיקר בזכות אינסטגרם, הנמצאת בבעלותה, כשיחד הן נבחרו על ידי 34% מאנשי השיווק.