הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נגד הקמפיין החדש של בנק דיסקונט בכיכובה של רותם סלע: במכתב שנשלח למנכ"ל הבנק, אורי לוין, דרש מנכ"ל הרלב"ד, ארז קיטה, להפסיק את שידור הקמפיין לאלתר - בטענה שהוא מעודד התנהגויות כביש מסוכנות.
"לפני מספר ימים נחשפנו לתשדיר פרסומי של בנק דיסקונט בו נראית הפרזנטורית של הבנק רותם סלע נוהגת ברכב תוך שהיא מאיצה בפראות על מנת להיכנס לחניה באופן משונה ומוגזם. כ-360 בני אדם נהרגים מידי שנה בישראל כתוצאה מתאונות דרכים, ולמעלה מ-2,300 ילדים וילדות, גברים ונשים, נפצעים קשה בתאונות ונדרשים להליכי שיקום ממושכים. הידע וניסיון המצטבר לאורך השנים מצביעים כי התנהגויות סיכון של הגורם האנושי הן פקטור משמעותי להתרחשות תאונות, כאשר נהיגה במהירות מופרזת היא מהמחוללים הקריטיים ביותר לתאונות דרכים ולמוות מיותר.
"הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים משקיעה מאמצים כבירים על מנת להוציא מחוץ לנורמה החברתית
התנהגויות מסוכנות המביאות לצערנו לתאונות דרכים, לאובדן חיי אדם ולנזקים כבדים בגוף וברכוש.
הזדעזענו לראות שבנק דיסקונט, חברה בבעלות הציבור, עושה שימוש באלמנטים מסוכנים לצרכי שעשוע, ובהתנהגויות בעלות דפוס עברייני לצרכי שיווק.
"אנו מכירים היטב את כוחו של הפרסום במדיה, ואת מכפיל הכוח בשימוש בידוענים, שהציבור, ובעיקר הקהל הצעיר לוקח מהם דוגמה ומחקה את התנהגותם. אני משוכנע שאלמלא היה כוחו של הפרסום כה משמעותי לא הייתם בוחרים להשקיע סכומי כסף נכבדים בפרסום מסוג זה. אנו ערים לפוטנציאל הנזק של פרסומת כפי שפרסם הבנק, וכגוף ממשלתי האמון על בטיחות בדרכים, לא יכולים לעמוד מנגד", נכתב.
עוד נכתב במכתב, שהעתקים שלו נשלחו לדוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה והרדיו ואייל חומסקי, מנכ"ל אדלר חומסקי & ורשבסקי: "חשוב לציין כי בטרם עלייתו לאוויר של תשדיר הפרסום, התבקשנו על ידי משרד הפרסום "אדלר חומסקי & ורשבסקי" החתום על התשדיר, לחוות את דעתנו המקצועית, והשבנו כי אנו רואים בו בעייתיות רבה.
"אנו רואים בחומרה את העובדה שלמרות תשובתנו שאינה משתמעת לשתי פנים בחרתם לעשות שימוש בתשדיר. לאור האמור, אני קורא לך להפסיק לאלתר את שידור הקמפיין באמצעי המדיה השונים ולהסיר אותו מהפלטפורמות הדיגיטליות בהן הוא קיים, מתוך אחריות ציבורית ו חברתית לאזרחי המדינה וללקוחותיך, ומתוך הבנת פוטנציאל הסכנה בפרסומים מסוג זה".
מאדלר חומסקי משרד הפרסום של דיסקונט נמסר: "ברור לכל בר דעת כי מדובר בפרסומת בדיונית, בלתי ריאליסטית המציגה מהלך מופרך, שלא ניתן לבצעו במציאות ומטרתה להעביר מסר פרסומי. לפנים משורת הדין משרד אדלר חומסקי התייעץ עם הרלב״ד בטרם הצילומים וכמשנה זהירות מציג שקופית הבהרה בתחילת הפרסומת. אנו סומכים על שיקול דעת הצופים ומאחלים לכולם נסיעה בטוחה וחניה קלה".