מורן רון (32), התחילה לרקוד בגיל שלוש, ואחרי הצבא הגיעה לפלמנקו כמעט במקרה. "אחרי שהשתחררתי, הגיעה לנצרת עילית, שם גרתי, מורה לפלמנקו. הייתי בשיעור ניסיון, ולא ממש התחברתי, אבל כשראיתי הופעה של תלמידות שלה פתאום היה לי קליק עם המוזיקה, עם התנועות ועם האנרגיה של הריקוד הזה - פשוט התאהבתי בו, וזה מה שאני עושה עד היום".
מורן למדה פלמנקו בסטודיו, וכיום מלמדת ורוקדת בלהקת פלמנקו, ומאז מופיעה עם להקת הפלמנקו הישראלית קומפס. כשהיא ובעלה החליטו להרחיב את המשפחה, לא היו לה התלבטויות - ההיריון, מבחינתה, הולך יד ביד עם הריקוד. "אני נשואה חמש שנים, ועכשיו בהיריון ראשון, בשבוע 28. עוד לפני שהריתי, לא חשבתי לרגע להפסיק לרקוד. למזלי אני מרגישה מצוין, ואין שום סיבה מבחינתי להפסיק את הריקוד, שהוא המהות שלי. אני רוקדת וגם מורה לבלט ופלמנקו, וכמו שלא התלבטתי אם להיכנס להיריון בגלל הריקוד, או להפסיק לרקוד בגלל ההיריון. אף אחד לא נתן לי תחושה שזה לא בסדר בלהקה, אלא להפך. מיכל נתן, המנהלת האמנותית והכוריאוגרפית של הלהקה, הרתה וילדה שלושה ילדים תוך כדי הקריירה, והיא באמת נותנת לי הרגשה שאני יכולה לעשות הכל, עם ההתאמות הנדרשות במידה שצריך. מבחינתי אין דד ליין להפסיק לרקוד, אני אמשיך כל עוד ארגיש שזה נכון וטוב לי. אחרי הלידה אקח חופשת לידה. אני עוד לא יודעת לכמה זמן כי זה ילד ראשון ואני לא באמת יודעת לקראת מה אני הולכת, אבל ברור לי שזה משהו שישתלב עם הריקוד, ולא יבוא על חשבונו".
אבל איך רוקדים עם בטן? די בקלות, מתברר. "אני לא אייפה את המציאות: זה מורכב וזה מורגש. ההיריון לא משנה את הטכניקה שלי או היכולת שלי בריקוד, אבל לא קל לי עם דימוי הגוף, כמו לכל אישה כמעט, וזה שאני עולה על במה מחדד את זה. גם התלבושות דורשות התאמה - יש בגדים שהם סטרצ'יים, ובחלקים אחרים של התלבושת מוצאים פתרונות, מתאימים או מוצאים תחליף. אני לא אכחיש שאני רוצה לחזור להיות רזה, אבל מבחינת העבודה אני לא מרגישה שינוי, דוווקא נעים לי לרקוד בהיריון, אני מרגישה חיבור מאוד גדול לגוף שלי".
האם החושניות המפורסמת של הפלמנקו לא מוזרה קצת, כשאת עוברת שינויים כל כך גדולים?
"פלמנקו הוא ריקוד מאוד נשי, מאוד סקסי ומלא רגשות. הוא יכול להיות עצוב, שמח, מלא עוצמות בכל קשת הרגשות. זה מתיישב לי נהדר עם ההיריון, שהוא תמצית הנשיות. אני מניחה שאם הייתי רקדנית בלט קלאסי היה לי קצת יותר קשה, אבל בדרך המקצועית שלי זה רק משבח את היכולות שלי. בפלמנקו, דווקא הרקדניות הבוגרות יותר נחשבות טובות יותר, בשלות ועמוקות יותר, ואני באמת מרגישה שההיריון פתח אצלי תחושות אחרות ביחס לעצמי ולריקוד. לא שלא הייתי מחוברת או רקדתי ממקום עמוק קודם, אבל היום הכל בעוצמות גבוהות יותר, אני מרגישה הכל הרבה יותר".
*מורן משתתפת, יחד עם להקת הפלמנקו הישראלית קומפאס, במופע "הרמוניה", שיעלה ב-12.12 במרכז סוזן דלל. המופע נוצר בשיתוף פעולה עם יחיאל חסון, גיטריסט ומלחין שעוסק בין היתר בפלמנקו. המופע מתבסס על יצירות שלו, יחד עם נגנים נוספים וכוריאוגרפיות שנוצרו במיוחד לאותם לחנים. תוכלו לראות אותה גם בהופעות הבאות (עד הלידה כמובן)
5/12 חווית פלמנקו בבית הלהקה בתל אביב
9/12 החתול במגפי הקסם – מוזיאון תל אביב
11/12 שלגיה ושבעת הגמדים , סוזן דלל
12/12 "הרמוניה" בסוזן דלל