מארק צוקרברג התחתן לפני שלושה חודשים, ויכול להיות שיש לו משהו לספר לכם. פייסבוק השיקה אתמול שירות שמאפשר לכם להודיע שאתם בהריון, לציין את תאריך הלידה המשוער ואפילו לעזור לחברים ולבני המשפחה לתכנן אם לקנות לכם מתנות ורודות או כחולות, ולחשוף האם יש לכם יורש או יורשת בבטן. תאריך הלידה המשוער יופיע בלוח ימי ההולדת בפרופיל שלכם ושל החברים שלכם, כדי שאף אחד לא יפספס את ההזדמנות להתקשר ולשאול "ילדת כבר?"
יחליף את הגרסה המסורבלת הקיימת
במובן הסמלי, מדובר על התבגרות הרשת החברתית העצומה, שהחלה כרעיון סטודנטיאלי וכעת הפכה ל"בעלת משפחה". אגב, העיתוי של ההשקה משעשע למדי, אחרי שרק לפני מספר ימים התבשרנו על "UNBABY.ME", שירות שמאפשר לדלל את תדירות הופעת תמונות התינוקות בפיד שלכם ולהחליף אותן אוטומטית בתמונות של חתלתולים, נקניק ועוד.
הפיצ'ר החדש מחליף גרסה ישנה ומסורבלת יותר, שאפשרה להוסיף תינוק שטרם נולד לרשימת בני המשפחה בפרופיל. חשוב לציין שהפיצ'ר החדש לא מפלה איש, ולא שמור רק לנשים או זוגות הטרוסקסואלים את הזכות להודיע על הריון: הפיצ'ר פתוח לכולם, בלי הבדל מין, נטייה או מצב משפחתי.
בנוסף, אפשר לתייג אנשים נוספים שמעורבים ביצירת העובר (ההורה הנוסף, אבל יש לשער שעד מהרה יתוייגו גם תורמי זרע, תורמות ביצית ופונדקאיות), המקום שבו נוצר ההריון ומקום הלידה המשוער. בנוסף, אפשר להוסיף תמונה, מה שיעלה בוודאי את כמות תמונות האולטרסאונד בפיד שלכם.
מאחורי המהלך עומד גם אינטרס עסקי: כידוע לכולנו, זוגות לקראת לידה והורים טריים הם באר מזומנים מהלכת, ומי שיבחר להשתמש בשירות החדש ייחשף, מן הסתם, לשלל פרסומות בתחום העניין החדש שלו. עד עתה הציעה פייסבוק למפרסמים לרכוש חבילות פרסום שיפנו להורים טריים ולהריוניות על בסיס דפים שקהל היעד עשה להם לייק ומאפיינים עמומים נוספים, אולם שיטת הפילוח החדשה מבטיחה קהל יעד מדויק וגדול בהרבה. לכן, מי שיבחר לשתף את חבריו בשמחת ההריון צפוי לצפות בלא מעט פרסומות לבגדי הריון, עגלות, בגדי תינוקות ושיעורי הכנה ללידה בתמורה.
כזכור, לא מזמן השיקה פייסבוק אפשרות לעדכן את תאריך החתונה הצפוי שלכם, ואם נסיים כפי שהתחלנו, בהחלט ייתכן שבקרוב יודיע מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, על בייבי-צוקרברג שבדרך – אחרי הכל, הוא כבר הוכיח לא פעם בעבר שההזדהות שלו עם הבייבי המקורי – הרשת החברתית שהקים – מוחלטת.