אם גם אתם הורים לקטנטנים שמוצאים את עצמכם מטיילים שעות עם התינוק בעגלה, ועולים על כל באמפר (מגרעת) במדרכה, או עולים ויורדים מהשטיח בסלון, כי רק ככה הוא אוהב להירדם- הכתבה הזו לגמרי בשבילכם.
כמעט 300 ערכות של מוצר מהפכני להרדמת תינוקות נמכרו תוך חודש וחצי, רק מפה לאוזן ובשיווק באמצעות משפיעניות. תכירו את הסליפי באמפ (Sleepybump), מוצר שמדמה את הבאמפים (מגרעת) במדרכות הרחוב, או אפילו אם תרצו את הפינה של השטיח, מעניק את תחושת הרעד והבמפיות שעוזרת לתינוק להירגע ולהירדם בעגלה, ועוזר לתינוקות שנרדמים בעגלה תוך כדי טיול- להירדם מהר יותר.
לירון (אמא לשתי בנות; 8, 4 מקרית אונו) וסיון (אמא לשני בנים 4, 2 מתל אביב), הן חברות טובות כבר מעל שני עשורים. שתיהן אמהות עסוקות שמטפחות קריירה קבועה, אבל למרות שאין להן באמת זמן פנוי, הן גם יזמיות שהחליטו לקחת רעיון למוצר שעשוי להיות בשורה להורים שמתקשים להרדים את התינוק, בכל דרך אחרת מלבד טיול בחוץ על הבאמפרים במדרכה.
"הכל התחיל כשהבן השני שלי נולד, בדיוק כשהמגיפה פרצה, ואיתה גם השהייה בבית בסגר", מספרת סיון. "בגלל שההרדמה שלו הייתה בעיקר בעגלה, מצאתי את עצמי עולה ויורדת מהשטיח כי התחושה הזו היא הייתה היחידה שמרגיעה אותו ועוזרת לו להירדם".
הבעיה שה"טיול" על השטיח לא היה נוח. "תמיד היה בלגן - משטח פעילות וצעצועים, עוד ילד בבית שעושה בלגן, שכועס (ובצדק) שאת מסתירה לו את הטלוויזיה", מספרת סיון. מצאנו את עצמנו מאוד מוגבלים לפינה הזו בשטיח, ואז התחלנו לחפש הבדלי גובה אחרים שידמו את אותה תחושה: שטיח אמבטיה, מדרכות ברחוב ואפילו פתחי ביוב. הכל כדי לעזור לו להירדם".
"כולם מרדימים את התינוק בעגלה"
אחרי ימים רבים של תסכול על אותה פינה של בשטיח, סיון צלצלה ללירון בייאוש ושאלה אותה למה אין משטח עם "באמפים" שיעזרו לה להרדים את התינוק מבלי להיות כבולה למקום אחד. לירון ישר הבינה את הצורך, למרות שהיא בעצמה את שתי הבנות שלה הרדימה במיטה, והן התחילו לחפש מוצר דומה למה שהן רוצות.
כשלא מצאו מענה הן בדקו האם יש ביקוש למוצר כזה בשוק. "בדקנו בכל מיני צורות- שיחות, ראיונות, שאלונים אינטרנטיים, קראנו עוד ועוד מחקרים עד שהבנו - זה כולם. גם אבות וגם אימהות, באיזו שהיא צורה מרדימים את התינוק בעגלה. אם זה רק במהלך היום, או גם לצערם בלילות, אם זה בהליכות אינסופיות במדרכות ברחוב או בבית הלוך ושוב. כל ההורים שמרדימים גם בעגלה מסיבות כאלו או אחרות, צריכים את המוצר שלנו. כולם מחפשים את הרעד הזה ועם המון שיטות מקוריות - כפכפים של הוויאנס, מרצפת שבורה, צינור השקייה, כבל חשמל והליכות רבות וארוכות במדרכות הרחוב", מספרת לירון. "אז הבנו שכנראה עלינו פה על משהו".
"זהו צורך פיזיולוגי, שהתינוק צריך לוויסות החושי, זה משהו מהטבע שהוא רגיל אליו עוד שהיה עובר. זוכרת שהעובר ישן כשאת בתזוזה ואת בעצם מרגישה אותו לרוב כשאת המנוחה? אז זה מה שעלייה על מגרעות בשטיח או ברחוב מדמה בדיוק", אומרת סיון. "הבנו שאנחנו מאמינות ברעיון, מאמינות בנו ובאופן שאנו משלימות אחת את השנייה, האמנו בחברות שלנו שיכולה להחזיק ולמנף מסע כזה . ויצאנו לדרך"
לא לסיוון ולא ללירון היה ניסיון קודם ביזמות ובטח שלא בפיתוח מוצר חדש שלא קיים בשוק. "יצרנו קשר עם מעצב מוצר (יניב ברפמן, מעצב תעשייתי), סיפרנו לו את הרעיון, מה אנחנו 'מדמיינות', מי קהל היעד שלנו ומה הדרישות שלנו מהמוצר. ביקשנו שיהיה מתקפל וקומפקטי, קל לפתיחה ולסגירה ונגיש. הוא ישר הבין והזדהה בתור אבא ל- 3", צוחקת לירון.
לאחר כמה אבטיפוסים, בינהם גובה המוצר וגודלו, הוזעקו מספר אימהות בחופשת לידה לבחון את המוצרים ולדרג אותם. "עשינו הרבה ניסיונות. החל מהחומרים, הגדלים והצורה המדויקת שחיפשנו. רון בעלה של לירון עזר לנו בייצור האבטיפוס הראשון מהחומרים הנכונים, קנינו כמויות של סיליקון והתחלנו לגזור ולהדביק לוודא מה הגובה הנכון, האם זה 3 ס"מ? האם זה 7 ס"מ? הכל בשביל לקבל את "תחושת השטיח" המדויקת", מספרת לירון. "חיפשנו מפעל בארץ לייצר את התוצאה הסופית, אבל לצערנו אין בארץ מפעל שמסוגל לייצר תבנית גדולה כמו הסליפי באמפ שלנו. אז משם עברנו לאתר מפעל ולייצר בסין, לקבל דוגמאות לאשר או תיקונים".
לשם כך הן נעזרו במתווך ישראלי שחי בסין לטובת השיח מול המפעל והכוונה לדגם הנכון. "בעבר אולי היינו צריכים לטוס לסין, אבל היום הכל קורה בצורה וירטואלית. אנחנו תיאמנו שיחת זום יחד עם היועץ שלנו שדובר סינית ומנהלת המפעל שדוברת אנגלית. בשיחת הוידאו הזו, היא סיפרה לנו על המפעל ועל כמות העובדים וגם עשתה לנו סיור אמיתי דרך עדשת המצלמה בשטח. כשסיכמנו על תחילת עבודה, פתחנו גם wechat, זה כמו הוואצאפ של סין והייתה לנו תקשורת מצויינת לכל אורך הדרך, מהקמת התבנית ועד ייצור המוצרים".
לבסוף נוצר הסליפיבאמפ, משטח סיליקון עם בליטות עליו בגבהים ומרחקים שונים. "בצדדים שני סטים של 3 באמפים נמוכים וצפופים ובמרכז שני באמפים גדולים ומרווחים יותר", מסבירה לירון. " התאמנו את המוצר לכל סוגי העגלות; אלו עם גלגלים מאסיביים כגון מוצי ואלו עם הגלגלים היותר קטנים כמו עגלות הבוגבו. בנוסף כל תינוק הוא עולם בפני עצמו, יש תינוקות שצריכים את רעד במידה תקפה יותר ויש שפחות - רק ההורה יודע מה הכי טוב לילד שלו וכאן הוא יכול להתנסות ולחפש את התחושה הכי מדוייקת לבן שלו".
מה היו הקשיים בדרך?
"אנחנו עדיין "בדרך" והתהליך עצמו ממש בתחילתו, לכן הקשיים עדיין קיימים וכנראה זה משהו שלא יעלם", אומרת סיון."ראשית יש את אתגר הזמן - לגדל שני ילדים, לנסות לנהל חיי זוגיות וחיי חברה ולעבוד במשרה מלאה, זה המון. אז להוסיף לזה את יצירת סליפיבאמפ זה אתגר מאוד רציני כי אין מספיק שעות ביום. לשמחתנו יש לנו בעלים שמאוד תומכים בנו ומשפחה שעוזרת לנו להגשים את החלומות שלנו. להגיע עם מוצר מוגמר ומדויק, בדיוק כמו שרצינו, ללא פשרות לרצפת המכירה".
לירון?
"ללמוד לשמוע "לא"- ההבנה שלפעמים אנחנו לא מתאימות לספקים מסוימים וגם שהם לא מתאימים לנו. לא קל לשמוע "לא" ואנחנו היינו צריכות לשמוע את זה כמה פעמים במהלך הדרך. מנגד אנחנו גם היינו צריכים לומר "לא" לספקים שאהבנו שפשוט לא התאימו לנו".
"בנוסף יזם צריך להבין שהוא הולך אל הלא נודע. לא היה לנו ניסיון מקדים ביצור מוצר פיזי. למדנו את הכל מהפרטים הקטנים (כמו ז'רגון מקצועי) ועד הגדולים (כגון הבנות בדיעבד של הצעות מחיר שהובילו לעלויות מיותרות) לבד ומאפס. הקושי בחוסר יכולת לתכנן את הדברים ואת התהליך לעומק היה לא פשוט עבורנו. צריך לזכור שאין פה הבטחות, ואף אחד לא יועד להגיד מה יהיה ואיפה נהיה בעוד X זמן מעכשיו. צריך המון כוח רצון ואמונה בשביל להמשיך ולצעוד קדימה עד ליעדים שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך".
מה התגובות שאתן מקבלות על המוצר?
"בעיקר המון פידבקים חיוביים שמחממים את הלב, לצד זה המון תגובות מצחיקות כאלה של ישראלים שחושבים שגנבו להם את הרעיון או לא מבינים איך הם לא חשבו על רעיון כזה פשוט קודם", אומרת סיוון.
"יש גם הרבה מאוד אנשים שכותבים לנו על כל השיטות המשוגעות שלהם להרדמה בצורה הזאת: נענוע העגלה על הויטרינה בין הסלון למרפסת, על הקצה של השטיח, על בלטה שבורה, כפכפי הוויאנאס הבדל גבהים בין המרצפות בשירותים למסדרון, כבל חשמל, צינור מים, ואפילו מישהי שאמרה שאמא שלה היתה מרדימה על החוט של הטלפון בבית", צוחקת לירון.
הסליפיבאמפ נמכר במחיר של 149.90 שקלים והוא זמין באתר ובחנויות נוספות