כשהיינו תינוקות ופעוטות, אי שם בשנות השמונים, אף אחד לא היה מודע להכרחיות של מושב הבטיחות. בעולם שבו למכוניות לא היו אפילו חגורות בטיחות במושב האחורי – הקטנטנים היו נוסעים בסלקל מאולתר, שלא היה חגור לכלום. איך אמא שלנו אומרת, כשאנחנו נחרדים מהסיפורים על היעדר מנגנוני בטיחות לתינוקות – בסופו של דבר כולנו גדלנו. ובכל זאת, מאז שתחום בטיחות התינוקות והפעוטות החל להתפתח, נצבר ידע ונהגו פרוטוקולים מתאימים לכל גיל ולכל מצב – הרבה פציעות נמנעו והרבה חיים ניצלו. על פי הערכות מושבי הבטיחות קשורים לירידה של 71% במקרי תמותת תינוקות ברכב, וירידה של 54% במקרי תמותת פעוטות בני שנה עד ארבע.
ועדיין, הורים רבים לא לגמרי יודעים את הוראות הבטיחות הנכונות לגבי חגירת ילדים במושב הבטיחות ברכב. בבלוג efrmissin, בלוג שעוסק כולו בנושא מושבי בטיחות לרכב ובטיחות בנסיעה, טוענים שרוב רובם של ההורים לא יודעים לחגור את הילד שלהם נכון, ושרק הורה אחד מתוך עשרה עושה זאת כמו שצריך. בעלת הבלוג, בריטית בשם תרזה המכנה את עצמה EFRmama, היא אם לשלושה ששמה לעצמה למטרה ללמד הורים איך להסיע את הילדים כמו שצריך. אחת המשימות החשובות שהיא שמה לעצמה, היא לשכנע את ההורים להושיב את הילדים נגד כיוון הנסיעה, עד גיל כמה שיותר מאוחר. המלצת ארגוני הבטיחות בעולם אגב, היא להושיב את פעוטות נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים.
לאחרונה פרסמה תרזה תמונה די מטרידה במטרה להמחיש איך נראית פציעה של חגורת בטיחות כאשר הנוסע נמצא עם כיוון הנסיעה. לטענתה היא עובדת על פוסט בבלוג שיסביר את הסכנות הכרוכות בחגורה, ובמסגרת המחקר שלה היא מצאה תמונה שמראה פציעה קשה מחגורת בטיחות אצל אישה בוגרת. "ככה נראית פציעה של חגורת בטיחות אצל אישה שהייתה חגורה בצורה נכונה במושב המכונית, אחרי התנגשות חזיתית", כתבה תרזה בעמוד הפייסבוק של הבלוג שלה, "אפשר לראות את הטראומה לשרירים ולרקמות בבית החזה ובצוואר, כתוצאה מהשפשוף והכוויה של החגורה בעת ההתנגשות. אני מסתכלת על התמונה הזאת לעתים קרובות, בעיקר בגלל שהיא לא פציעה דרסטית אלא פציעה די שכיחה מחגורת בטיחות. אני מראה את התמונה הזאת הרבה להורים כשאני מנסה להסביר להורים למה בוסטר עם גב מיועד לילדים גדולים וממש לא לפעוטות. אם זה מה שקרה למבוגרת, דמיינו מה התנגשות יכולה לעשות לילד". תרזה הסבירה שהורים רבים מעבירים את הילד לבוסטר ברגע שהוא מגיע לגיל מסוים או לגובה מסוים, מה שמחייב חגירה בחגורת בטיחות. לטענתה כל עוד ניתן להשאיר את הילד במושב הבטיחות בעל החגורות המובנות זה עדיף, בעיקר בגלל הנזק שעלול להיגרם מהחגורה.
תרזה המשיכה והדגישה שאם יש אפשרות להושיב את הילד נגד כיוון הנסיעה – זה ממש קריטי. "להפוך את המושב עם כיוון הנסיעה הוא לא ציון דרך שצריך לחכות לו, זה משהו שצריך לדחות אותו כמה שניתן. קחו את כל הזמן שאתם יכולים לפני שתעברו לבוסטר. הילדים הרבה יותר בטוחים במושב עם חגורות מובנות וכשהם יושבים נגד כיוון הנסיעה".
ההוראות בארץ הן חד משמעיות
באתר ארגון הבטיחות "בטרם", אפשר למצוא שלל הוראות בטיחות לגבי תינוקות, פעוטות וילדים, עבור מי שזקוק לרענון. "נסיעה ברכב ללא מושב בטיחות או במושב בטיחות שאינו מתאים מסכנת ילדים הנוסעים במכונית", נכתב באתר. "בכל נסיעה, גם הקצרה ביותר, הקפידו להושיב את ילדכם במושב הבטיחות המתאים לגיל ולמשקל הילד... חגורת הבטיחות עוצבה לספק הגנה יעילה למבוגרים, והיא אינה יכולה להעניק הגנה לתינוקות ופעוטות ואף עלולה לגרום להם לפגיעות קשות". ההוראות לגבי בוסטר באתר "בטרם" הן חד משמעיות: מושב בטיחות מסוג בוסטר מיועד לילדים מעל משקל 18 ק"ג ועד גובה של 145 ס"מ, כשחגורת הבטיחות יושבת להם על האגן ולא על הבטן. ילד צריך לעבור לשבת על בוסטר, אומרים שם, כשהכתפיים שלו גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות המושב וכאשר אוזניו גבוהות מגב מושב הבטיחות.