המתיחות הנצחית בכל הנוגע להנקה, תחליפי חלב ומה שביניהם מעולם לא נזקקה לקצת שמן על המדורה, שבוערת היטב כבר כמה עשורים ברצף. אבל כשלמערכה נכנסת תמונה ויראלית, ששוטפת את הרשת ומציתה דיונים ערים עוד יותר מהרגיל – כמובן שאי אפשר להתעלם ממנה.
"חבל שאין דוכן אחד שתומך בהנקה"
יש מי שמאשים את אליסה בינמן, בפרובוקציה מכוונת, או בניסיון לייסר אמהות שאינן מניקות. אחרים דווקא תומכים ביוזמה שלה, וסבורים כי מדובר בצעד מבורך מול מערך השיווק המשומן של תחליפי החלב. ובינמן? היא נשבעת שלא תכננה מראש את המהלך. לדבריה, הבת שלה פשוט הייתה רעבה כשביקרו בהפנינג מסחרי לאמהות ותינוקות, וכהרגלה בקודש היא פשוט התיישבה על הרצפה, חלצה שד והניקה. רק כשהביטה סביבה וקלטה עד כמה הסיטואציה אירונית, היא ביקשה מחברה שהייתה איתה לצלם את הרגע המשעשע, והעלתה את התמונה לחשבון הפייסבוק שלה, בצירוף הכיתוב: "הייתי היום ביריד של מוצרי תינוקות, והייתי עצובה כשראיתי שיש המון דוכנים לקידום תחליפי חלב, ואף לא דוכן אחד שתומך בהנקה – אז עשיתי משהו בנדון בעצמי".
עם זאת, בינמן אוחזת באג'נדה מוצקה למדי, וטוענת כי חברות התמ"ל "דורסניות", ומשווקות לאמהות תמ"ל עוד לפני שניסו בכלל להניק את ילדיהן. "החברות שמייצרות פורמולה לתינוקות מחלקות לאמהות דוגמיות חינם, ולא מספרות להן שבכל פעם שהן נותנות תמ"ל במקום להניק תפוקת החלב שלהן יורדת. זה בפירוש לחבל בהנקה בשביל בצע כסף. עם זאת, אין לי שום דבר נגד אמהות שלא מניקות, או מניקות חלקית, ולהעליב אותן ממש לא הייתה המטרה שלי כשהצטלמתי ופרסמתי את התמונה. עצוב בעיניי שחברות התמ"ל משקיעות מיליונים בשיווק אגרסיבי בלי שאף אחד מעיר להן, אבל כשמישהי כמוני עושה פעולת נגד, מאשימים אותה שהיא משפילה אמהות אחרות".
חברת מיד ג'ונסון, יצרנית הפורמולה "אנפמיל" שיזמה ומימנה את היריד, מסרה בתגובה לדברים כי: "בירידים שעורכת החברה מועברת אינפורמציה על הנקה ועל תחליפי חלב כאחד. החברה תומכת בזכותן של אמהות להחליט כיצד יזינו את ילדיהן, בין אם הן מניקות, מאכילות בתמ"ל או משלבות בין השניים. כדי לאפשר לאמהות לקבל את ההחלטות הטובות ביותר, אנחנו דואגים שתקבלנה מידע מקיף, אמין ובדוק בערוצי מידע שונים, ובהם גם הירידים שאנחנו עורכים".
>> אינסטגרם מחק חשבון של מניקה גאה
>> מקרוקס ועד שורשים: תופעות של חודש תשיעי
הריון יפה לך: הצטרפי לעמוד הפייסבוק של תשעה חודשים