חם. קיץ. בריכה. קייטנות. וגם תינוקות חדשים שבחרו להגיע אלינו בעונה הכי חמה שיש. אז גם אם אתם ממש בטוחים שאתם יודעים כבר איך תקראו לתינוק או לתינוקת החדשים, יש כמה שמות שכדאי לכם להכיר. אז במיוחד בשבילכם הנה השמות שהיו הכי פופולריים ביולי:

  1. אמרי: השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה בכתיב חסר (אמרי), כשמו של אבי זכור, מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו בקיצור השם המקראי אֲמַרְיהו. הורים הבוחרים בשם אימרי לבנם רוצים לחנך אותו לדעתנות, כריזמה, מנהיגות, יוזמה וכן לבטא את החיבור שלהם לעולם התנ"ך והמקורות היהודיים.
  2. לביא: השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה. הורים הבוחרים בשם לביא לבנם רוצים מצד אחד לבטא את שאיפתם לכך שיהיה אדם בעל מידות כמו אומץ, גבורה ומנהיגות ומשפחתיות ומצד שני להדגיש כי הוא עוד רך בשנים וכי כל אלו עדיין נמצאים בגדר פוטנציאל.
  3. עידו: השם עידו מגיע מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של נביא גדול בתקופת בית המקדש הראשון וסביו של זכריה הנביא. עידו מוזכר בספר מלכים כ-"איש האלוהים". יש שהשם עידו נכתב גם בכתיב חסר: עדו. הורים הבוחרים בשם עידו לבנם, רוצים לבטא את שאיפתם כי הוא יגיע לגדולות ויהיה אדם גדול, מנהיג וכריזמטי. כל זאת לצד החיבור למסורת היהודית והקניית ערכים של קדושה ורוחניות.
  4. ארי: המקור של השם ארי הוא בתנ"ך, שם פירושו אריה, מלך החיות, והוא גם הסמל של שבט יהודה. חיית היער הטורפת והחזקה מוכרת כבעל החיים השולט בטבע והיא סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות. הורים הבוחרים בשם ארי לבנם רוצים להעניק לו את העוצמה, הכוח והמנהיגות שיש לאריה בטבע. כמו כן, בחירת השם מבטאת חיבור לטבע ולעולם החי והענקת ערכים אציליים לרך הנולד.
  5. ארבל: השם ארבל מוכר בימינו כשמו של הר או מצוק בגליל התחתון שבצפון הארץ. בתקופת התנ"ך ובימי בית שני שכן על מצוק זה יישוב כהנים עם שם זהה.הורים הבוחרים בשם ארבל לצאצא שלהם מבטאים את תקוותם ושאיפתם לכך שהוא יכבוש פסגות ויגיע ליעדים גבוהים במהלך חייו. כמו כן, השם מבטא חיבור לטבע, לנוף ולארץ ישראל.
  6. לני: לשם לני יש כמה פירושים ומקורות. בשפה הגרמנית השם לני הוא קיצור של השם ליאונרד, בשפה היוונית השם לני הוא קיצור של השם הלנה. יש מי שמפרשים כי השם לני הוא ראשי תיבות של - לי נתן ה' (האל). הורים הבוחרים בשם לני לילדיהם רוצים להודות על הרכש החדש במשפחה ולבטא את השמחה וההתרגשות שהם חווים בעקבות לידת בנם או בתם וכן את השאיפה שלהם להתחבר למרחב הגלובלי ולרב תרבותיות. 
  7. דניאל: השם דניאל מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זהו שמו של הספר התשיעי בחלק הכתובים, אשר מתוארים בו החזיונות ותורת הנסתר של דניאל, יהודי חכם שהיה אחד מילדי האצולה היהודים שנלקחו לחצרו של נבוכדנאצר מלך בבל. דניאל היה ידוע בהיותו פותר חלומות מצטיין. השם דניאל מורכב מצירוף המילים "דני" ו"אל", כלומר - דן אותי האל. הורים הבוחרים בשם זה לבנם או לבתם רוצים לבטא את החיבור שלהם למקורות ואת האמונה שלהם על אחריות האל על בוראיו וההשגחה הפרטית שלו כלפי כל אחד ואחת.
  8. ארייה: השם אריָה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה אריה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה או באורטוריה, בליווי כלי. השם מזכיר מילה עברית קרובה מענף החקלאות, אֲרִיָּה, ופירושה הוא לקיטה ואיסוף של פירות, בעיקר תאנים (אָרָה תאנים, עשבים, דבש = קטף, אסף, תלש). הורים הבוחרים בשם זה לביתם לרוב מכירים ואוהבים את עולם השירה והמוזיקה ורוצים להנחיל אותו הלאה גם אצלה. כמו כן, יש בבחירת שם זה ניסיון להעניק ערכים בינלאומיים לבתם ולפתוח לה דלתות בעולם הגדול.
  9. רומי: המקור לשם רומי הוא בספר חבקוק שבקובץ תרי עשר בתנ"ך, שם מופיעה המילה רום המתארת עליונות והתרוממות. השם רומי הוא הטיית שייכות של המילה "רום", כלומר - המרום שלי, ההצלחה שלי, העליונות שלי. רומי זו גם שמה של אחת מהמדינות הגדולות בעולם העתיק שהייתה קרויה על שם רומא, בירת איטליה והפכה לאימפריה. הורים הבוחרים בשם רומי לבתם רוצים לבטא את תחושת העליונות, התרוממות הרוח והשמחה שהיא הביאה למשפחה בעקבות לידתה. כמו כן בשם רומי נמצאת האות י', שנחשבת אות קדושה, והיא מוסיפה לו נופך רוחני.
  10. ליב: השם ליב מגיע אלינו מהשפות הלועזיות. פירוש השם ליב בשפה הנורווגית הוא חיים והוא גם משמש כקיצור לשם אוליביה. כמו כן, בשפת היידיש פירוש השם ליב הוא אריה. הורים הבוחרים בשם ליב לבתם רוצים להקנות לה ערכים של חיים, חיוניות, מעשיות, שמחה והצלחה. כמו כן, השם מבטא את רצונם להיטמע בתרבות הגלובלית ולהעניק לבתם הזדמנויות רבות להצלחה בעולם הגדול.

בר רפאלי שרשרת (צילום: instagram)
בחרה לקרוא לבת שלה ליב וכנראה יש לה סיבה טובה | צילום: instagram

ועוד חמישה שמות שכדאי להכיר

  1. ג'וי: משמעות השם ג'וי מגיעה מהשפות הלועזיות (אנגלית, צרפתית), בה הפירוש שלה הוא שמחה, אושר והנאה. השם מביא איתו הרבה ערכים חיוביים ושמחים. הורים הבוחרים בשם ג'וי לילדיהם רוצים לבטא את תחושות האושר והשמחה שהביא הצאצא לחיים שלהם ולמשפחה המתרחבת, לצד הרצון להיטמע בתרבות הגלובלית ולפתוח לצאצא דלתות בעולם הגדול.
  2. מיתר: המקור לשם מיתר הוא מהשפה העברית בה משמעותו היא סליל או חוט שמפיק צליל כאשר פורטים עליו. לדוגמא - כינור, גיטרה, צ'לו ועוד - שמשתייכים למשפחת כלי המיתר בין כלי הנגינה. מיתר הוא גם שמו של יישוב במחוז הדרום בישראל. השם מיתר מבטא חיבור ואהבה לעולם המוזיקה ושאיפה של ההורים לגדל את ילדיהם להיות יצירתיים, נאמנים לקול הייחודי שלהם וחיים בהרמוניה עם הסביבה שלהם. 
  3. אילן: מקור השם אילן הוא בשפה העברית, ופירושו המילולי הוא עץ, צמח גבוה בעל ענפים, שורשים וגזע. הוא מתייחס לעולמות הטבע והצומח ומרמז על צמיחה וחיבור לשורשים. מכיוון שהאילן צומח ומתפתח גם כלפי מעלה (לגובה) וגם כלפי מטה (לעומק), השם אילן מבטא מצד אחד חיבור משפחתי ועמוק לשורשים ומצד שני נסיקה, צמיחה והתרחבות (כמו הענפים). העץ במסורת היהודי הוא משל לאדם - "כי האדם עץ השדה".
  4. אשר: מקור השם אשר הוא בתנ"ך, שם הוא מוזכר כשמו של הבן השמיני של יעקב אבינו (מהשפחה של לאה - זלפה)  ואחד משנים עשר השבטים של בני ישראל שנחלתו הייתה בגליל המערבי. לאה נתנה לו את שמו אחרי שראתה בהולדתו אישור מאלוהים על כך שנתנה ליעקב להיות עם השפחה שלה. הורים הבוחרים בשם אשר רוצים לבטא את החיבור החזק שלהם למקורות היהודיים. האות שקיבל שבט אשר בברכה שלו היא עץ זית, שמבטאת גם את החיבור לשורשים ולארץ ישראל.
  5. קינן: המקור של קינן הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כנין של אדם וחווה, הבן של אנוש ואביו של מהללאל. בספר הישר הוא מתואר גם כמי שהיה המלך הראשון של בני האדם. הורים הבוחרים בשם קינן רוצים לבטא את השאיפה שלהם לחזור למקורות, לשורשים ולקדמוניות, לצד הרצון להקנות לבנם ערכים כמו אנושיות, מנהיגות, אורך רוח ותושיה.