מאמצע מרץ כולנו תקועים בבתים, מחפשים תעסוקה ודרכים להעביר איתן את הזמן. ולאלה מכם שבהיריון אין דרך יותר נעימה מאשר לחשוב על שמות לבן או לבת שעומדים להיוולד. אז לכל מי שבהריון עכשיו ולכל מי שיהיה בעתיד (והרי כולם כבר צופים את גל ילדי בייבי קורונה), אספנו לכם את השמות שהכי הכי אהבתם בחודש מרץ.

ליה: שם עברי עם ניחוחות של חו"ל, וזה כנראה הכי קרוב שנגיע לחו"ל בזמן הקרוב. השם ליה מגיע מהשפה העברית ופירושו הוא האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. הורים הבוחרים בשם ליה לבתם רוצים לבטא את רגשות השמחה וההודיה שהם חשים כלפי האל, והשם מבטא אמונה חזקה באל והאדרתו.

אימרי: זו לא הפעם הראשונה שהשם הזה הוא בין השמות האהובים ואפשר להבין למה. אנחנו מדמיינים ילד קטן, חרוץ ונבון, וגם שובב, שזה שילוב מנצח. ואכן ילדים עם השם הזה ילדים דעתניים, כריזמתיים, מנהיגים ובעלי יוזמה.

רומי: שם שלפחות לנו נותן תחושה של יופי, אומנות ותרבות, של ילדה כזו שתגיע רחוק בכל מה שהיא תרצה. הורים הבוחרים בשם רומי לבתם רוצים לבטא את תחושת השמחה שהיא הביאה למשפחה, כמו כן בשם רומי נמצאת האות י', שנחשבת אות קדושה, והיא מוסיפה לו נופך רוחני.

יובל: אין על שמות יוניסקס ואחד המתוקים שבהם הוא יובל. השם יובל מעיד על יצירתיות וזיקה לאמנות וכן על חיבור לטבע, שלווה, שמחה, רוגע, נועם וזרימה טובה. ולדעתנו - ילדים עם השם הזה הם בדיוק כאלה.

יובל דיין – מי אוהב? (צילום: לירן סגל, יח"צ)
יובל דיין. יצירתיות וזיקה לאמנות | צילום: לירן סגל, יח"צ

נועם: אחד השמות הכי אהובים בעשור האחרון ואפשר להבין למה. לנו הוא נראה מתאים לאדם רגוע במיוחד, חכם ונעים, וכמעט שכחנו - גם הוא מתאים גם לבנות וגם לבנים, מה שהופך אותו לעוד יותר יפה.

גאיה: איזה שם יפה ומיוחד, שמתאים לילדה מיוחדת, מישהי כזו שתטייל בעולם (אחרי הקורונה כן?), ותחיה חיים יוצאי דופן. השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים. עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

מיקה: אין שם יותר שמח ממיקה, ואין פלא שאתם בוחרים אותו שוב ושוב. הורים הבוחרים בשם מיקה רוצים לבטא את תחושתם כי התינוקת החדשה שנולדה היא אוצר יקר עבורם ומוסיפה לחייהם אור, שמחה ואושר. השם מבטא ברק, יוקרה, ייחודיות וקסם אישי - כל מה שילדים צריכים.

איתי: גם שם אהוב במיוחד שמופיע בדרך קבע במדור שלנו, ואף הוא בין השמות האהובים ביותר של העשור. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" - בקיצור אין שם ישראלי מזה.

ארי: שם של ילדים שהם פשוט מלכים, כי מה יותר מלכותי מהשם ארי? המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה.

סול: איזה שם, רק מלשמוע אותו עולה בראשנו מנגינה. שם של ילדה מוזיקלית, שתגיע לגדולות, שכל כולה אהבה למוזיקה ויופי. לשם סול כמה פירושים: בשפה הספרדית הפירוש המילולי לשם סול הוא שמש או אל השמש ואילו בשפה האנגלית פירושו נשמה. סול הוא גם התו החמישי בסולם הצלילים.