בתור ילד, היה לי חלום להופיע על במה לצד רמי פורטיס וברי סחרוף. ב-2007, כשהייתי בן 13, הרסתי לאבא שלי את שנת הצהריים של יום שישי, ולאחר ניג'וסים בלתי פוסקים הוא עלה איתי לרכב לכיוון 'כלי זמר' במערב ראשון לציון. המרחק ביני לבין הגיטרה החשמלית שרציתי עמד על אלפי קילומטרים של השקעה, ו- 4,500 שקל. אבא שלי אמר לי: "תתחיל עם זאת, בן שלי", והצביע על הגיטרה הקלאסית איתה ג'ימג'ם הבחור מאחורי הקופה. "תלמד לנגן שני שירים ואקנה לך איזו גיטרה שתרצה". אבא שלי הימר על התלהבות חולפת, ובמבט לאחור - הוא הימר נכון. לאחר כמה ניסיונות נגינה ומיתר אחד קרוע, הקלאסית נתלתה בייאוש מריר על הקיר שבחדר השינה.
למרות זאת, על אף אצבעותיי חסרות הקורדינציה, היה שיר אחד שכן הצלחתי לנגן בזמנו. זה היה הבית הראשון של ״Becoming Insane״ של אינפקטד משרום, הסינגל שעמד באותם ימים במקום השישי במצעד הרשמי של גלגל"צ. להיט הטראנס הגדול של אותה תקופה (ואחד הגדולים בכל הזמנים) שלח אותי שבוע לאחר מכן לחנות התקליטים, שם בזבזתי את כל דמי הכיס שחסכתי כדי לרכוש את כל אלבומי ההרכב. כששמעתי שהם עומדים להופיע עם ׳רטרו סט׳, התעורר אצלי התקף נוסטלגיה, שבעקבותיו החלטתי להתייצב שם, ולהתרגש. זה היה סט אדיר שהצליח לבעוט אלפי מעריצים אחורה בזמן, ובעיקר להזכיר למי ששכח, מי באמת הכי גדולים.
כיום, חברי אינפקטד משרום גרים בלוס אנג'לס, אבל רגע לפני שהפטריות חוזרות בפעם נוספת לישראל לכבוד הפסטיבל ״נוורלנד״, הרמנו צלצול לעמית דובדבני (חצי מהצמד לצד ארז אייזן) ולברר איך המרגש.
"תמיד כיף לחזור" מספר דובדבני. "זה נשמע כמו קלישאה אבל זאת עובדה קיימת, הקהל הישראלי הוא באמת הקהל הכי טוב בעולם. הם פעילים, רוקדים, שמחים, וגם יודעים להעריך וללוות אמנים ראויים במשך שנים ארוכות. החזרה לארץ היא במסגרת הפסטיבל ׳נוורלנד׳ שייערך בעוד כמה ימים. זו ההופעה הראשונה שלנו בפסטיבל, אבל זו הפעם השלישית בה אנחנו משתפים פעולה עם ההפקה של גרוב אטאק. מדובר באירוע מיוחד בהחלט, ואנחנו שמחים לקחת בו חלק. החלטנו הפעם להופיע עם ה׳רטרו סט׳, הכולל המון להיטים ישנים, שחלקם זכו לעיבוד מחודש. המטרה העיקרית היא לחבר בין כלל שכבות הגילאים של הבליינים, ולהעניק להם חוויה שתתמצת את הדרך ארוכת השנים של ההרכב".
איך אינפקטד מאשרום נשארים אטרקטיביים גם לאחר 22 שנות פעילות?
"אני חושב שאחרי כל כך הרבה שנים, הסיבה העיקרית שההרכב שלנו עדיין רלוונטי היא הוורסטיליות. הרצון לשנות ולחדש עדיין בוער בנו, כשבכל נקודת זמן נגענו בתת ז'אנר אלקטרוני שונה. לפעמים אפילו במסגרת שיתוף פעולה עם כל מיני אמנים, אבל אנחנו תמיד שומרים על ה-DNA הפסיכדלי שלנו. סיבה נוספת היא העיסוק בלמידה ובמעקב, לאו דווקא סביב האמנים הגדולים, אלא דווקא יותר סביב הצעירים. הרבה פעמים אנחנו מצליחים לראות שם משהו שאנחנו כבר הספקנו לשכוח איך לעשות. מעבר לזה, אנחנו מאוד מחוברים לסצנה המקומית״.
הייתם מיוצגים בהומגה לייבל, שהתפרק לאחר מותו הפתאומי של אייל ינקוביץ'. למרות שאתם גרים מעבר לים, אתם ממשיכים לקחת חלק בביסוס הסצנה המקומית?
״הפרידה מינקוביץ' הייתה כואבת ומפתיעה, הוא היה כמו אב רוחני בשבילנו כאמנים, והיינו שותפים לדרך וחברים טובים. לאחר שנפטר, העניינים בלייבל לא התנהלו כפי שהיו מתנהלים בעבר, כי ינקוביץ' היה שם הכל. לצערנו, בגלל שהוא כבר לא איתנו, דברים התחילו להתפרק. באופן אישי הייתי שמח להמשיך את הפעילות בעצמי, ואולי אפילו לנהל אותה - אבל אני לא חי בארץ כך שמדובר בבעיה ביצועית. מיותר לציין שאינפקטד היו וימשיכו להיות חלק בלתי נפרד מסצנת הטראנס הישראלית״.
סצנה או תרבות?
״הסצנה הפכה עם הזמן לתרבות. אם בעבר היה מדובר רק בזרם אלקטרוני מחתרתי ובמסיבות טבע, היום מדובר בהופעות ענק, בפסטיבלים ובעיקר בצורת חיים, טון דיבור, וקודי לבוש והתנהגות שמצליחים לקחת את הסצנה למקום אחר. זה מכלול שלם של ערכים שבא לכדי ביטוי התנהגותי. בישראל מדובר באישיו גדול שהפך לקונפליקט בין המדינה לסצנה. אנחנו פוגשים בזה כשמדי פעם שומעים על עוד מקרה טרגי של נפגעים שיצאו למסיבה לא מאושרת. הגיע הזמן למצוא את הפשרה בין שני הצדדים, כי מסיבות ימשיכו להתקיים - הסצנה בוערת. השאלה היא איך ייראה שיתוף הפעולה בינהם, ועד כמה המדינה תגמיש את הדרישות. בסוף צריך לזכור שהמסיבות האלה הם חממה לאמנים צעירים, זו הבמה שלהם. איך שלא נהפוך את זה, גם אנחנו התחלנו שם ורק משם ייצאו האינפקטד מאשרום הבאים. בסוף, המדינה מרוויחה מזה אחלה של יחסי ציבור, וכן, הטבע הוא הבמה והקו המנחה של תרבות הטראנס, בין היתר גם שלנו. משם אפשר גם לצאת לדברים חדשים״.
שיתוף הפעולה האחרון של אינפקטד וגרוב אטאק | צילום: עמית איטחאילו דברים חדשים?
״במקרה שלנו אפשר לספר על סינגל חדש עם טונה שייצא בקרוב, ורצועה טראנסיסטית חדשה עם בליס שתצא כחלק מהאלבום הבא שלנו. גם מופע הרטרו סט שלנו עתיד לצאת לקהל הרחב, ולא עבור הטראנסיסטי בלבד. אלו שלא יכולים לחכות, מוזמנים לקפוץ לטעימה קטנה בפסטיבל הקרוב״.
ואיפה נמצא את אינפקטד בעוד 22 שנים נוספות?
״רוצה לקוות שעדיין נמצא את הכוחות להופיע, אולי פשוט בהילוך נמוך יותר״.
הפקת הנוורלנד תיערך בין התאריכים 30/9 – 1/10 בצפון הארץ.