בעיית הפקקים היא אחת הבעיות העגומות של מדינת ישראל. בשנת 2019 ווייז הציבה את תל אביב במקום החמישי ברשימת הערים הפקוקות בעולם, ואנחנו לא בחברה טובה כל כך: לפנינו עומדות רק מנילה, בוגוטה, ג'אקרטה וסאו פאולו. השרים האחרונים שאיישו את משרד התחבורה קידמו פתרונות שונים, וביניהם הקו האדום (שייפתח רק ביולי 2023) ותחבורה שיתופית (כמו באבל), אבל מסתבר שבעולם הטכנולוגיה מדברים אחרת לגמרי: לארי פייג' מגוגל מסתכל על השמיים, ואילון מאסק מביט לעבר האדמה.
במילים אחרות: לארי פייג' מתכנן אוטובוסים מעופפים, ומאסק רוצה לבנות מערכת קפסולות שייסעו בצינורות בעזרת מגנטים (יש לו גם רעיון למנהרות תת קרקעיות, אבל הוא גרוע במיוחד). אבל לפני פייג' ומאסק, יש עוד כמה חברות שמפתחות מכוניות מעופפות, ובהן SkyDrive, ArcherAviation ו-Terrafugia – וכולן מתכוננות לחשוף אותן כבר בשנת 2023. איך בעצם הסאטראטפים הללו פועלים, ומה עומד מאחורי הרעיונות הקיצוניים של אילון מאסק?
【プレスリリースを出しました!】
\世界初披露の機体「有人機SD-03」公開飛行試験が成功しました/
新しい機体を是非ご覧ください!
■プレスリリース詳細はこちらhttps://t.co/xq2H4RuMbS pic.twitter.com/0sv5ymi653
עוד בפרק: תרבות הריגול של סין. הלהיט הכי גדול במדינה הקומוניסטית הוא דווקא מנורה חכמה, Smart Lamp, שעוקבת אחרי הילדים בזמן שהם מכינים שיעורי בית. הגאדג'ט התמוה כולל 2 מצלמות, פרונטלית ואחת ממבט על, והוא עולה רק 120 דולר - כשעבור 50 דולר נוספים מקבלים גם בינה מלאכותית שמשגרת התראות ברגע שהילדים מתחילים לחפף.
אבל מנורת-הריגול-אחרי-ילדים היא רק חלק קטן ממנגנון המעקב המצמית שמנהיגה בבייג'ינג. בשבוע שעבר נחשפה תוכנת הריגול 3dEye שמותקנת בכל תאגידי הטכנולוגיה הגדולים – כן, גם במחשבי תאגיד עלי באבא, שאחראי לאתר עלי אקספרס. המטרה פשוטה: לתת למעסיק מידע שוטף על פעילות העובד, ולוודא שהוא אכן עובד 12 שעות ביום במשך שישה ימים בשבוע. איך זה משפיע על מגזר ההייטק במדינה, כמה מרוויחים העובדים המסכנים – ולאן המדיניות הזו מובילה אותם? האזינו לפרק המלא.