החברה הכי צומחת ב-2023 מהכנסות מפרסום היא וולמארט עם 42%. אינסטה קארט (חברה אמריקאית שהתפרסמה כמספקת שירותי משלוחי מזון דרך האינטרנט) עם 41%, טיקטוק עם 36% מאחוריהן ובשני המקומות האחרונים מטא עם 5% וגוגל עם 3%.
הנתונים הללו מלמדים על תופעה מעניינת - וולמארט ואינסטה קארט, החברות שמוכרות בפועל את הבננות והגזר, הבינו שהן אלה שמכירות את הצרכנים הכי טוב ולא הגאונים מהדיגיטל. הן מבינות איך הצרכן חושב ומנצחות בענק בתחרות עליו.
מלבד זאת, לאינסטה קארט יש משהו שאין לאף אחד אחר - היא רשת של חנויות ולכן היא יכולה לקדם את החנויות עצמן ולא רק את המוצרים שנמכרים בהן. בכך היא מרוויחה פעמיים - גם מהחנויות וגם מהמוצרים, ולכן זאת תעשייה ששועטת קדימה בשיעורי צמיחה דו ספרתיים שנה אחר שנה.
בתוך 5 שנים התעשייה זאת תהיה שווה 176 מיליארד דולר ובעוד 6 שנים היא כבר תעבור את תעשיית הטלוויזיה באמצעות פרסומות בתוך חנויות.
השלב הבא הוא שהמודעות מתוך אמזון ומתוך וולמארט יגיעו אל הפאבלישרים עצמם. כבר עכשיו מתחילים פיילוט עם פינטרסט ובאזז פיד ויש לזה את כל היתרונות - במקום שהצרכן יראה מודעה סתמית ומוזרה באינסטגרם של מוצר שהוא לא מכיר, הוא יוכל לגלול למשל בקיר של השראה של מוצרי קיץ בפינטרסט, לראות משקפי שמש מגניבים כי המשווקים יודעים בדיוק מי הוא, ללחוץ על קישור ולהגיע לתוך העמוד שלו בתוך אמזון הכולל ביקורות ולרכוש אותם. הבעיה היחידה היא שאין סטנדרטים והעובדה הזו מפריעה לריטיילרים כי הם לא יכולים למכור גם באמזון וגם בוולמארט. זה הדבר הגדול שעדיין לא פתור.
בחודש הבא תהיה יריית הפתיחה של עונת הקניות בארה"ב, והמהפכה זאת עומדת להיות אחד הדברים המשמעותיים שנדבר עליהם בעונת הקניות הקרובה. זה יהיה נדבך מאוד משמעותי בהכנסות של כל אתרי המסחר הקמעונאי האלקטרוני שאנחנו מכירים.
לצפייה בפרק המלא באפליקציית 12+ לחצו כאן