כתבה שהתפרסמה בבלומברג על וולמארט חשפה כי ענקית הקמעונאות מארה"ב מנהלת את כל תהליכי המשא ומתן מול הספקים שלה באמצעות אינטליגנציה מלאכותית. בכך החברה מצליחה לשפר את הרווחיות שלה ב-3%.
האם בעקבות השימוש הזה ב-AI הספקים מרוצים? מתברר שכן, משום שהתשובות שמספקת האינטליגנציה המלאכותית מכובדות יותר. לאינטליגנציה מלאכותית אין רגשות, ולכן ככל הנראה התגובות שלה לבני אדם מובילות להקשבה רבה יותר.
חברת "פאקטום" הציעה לוולמארט להרחיב את הפיילוט הזה ממשא ומתן מול ספקים למשא ומתן מול עובדים. ההוצאה הכי גדולה של כל עסק כמעט היא הוצאות שכר, בטח בעולם התוכנה, שעומדות על בין 70-80%.
בעצם מתעוררת שאלה - איך מתמודדים עם מכונה כל כך יעילה שיודעת עליי כל כך הרבה דברים? הרבה מאוד חוקרים אומרים שהעובדים יצטרכו בסופו של דבר להשתמש ב-AI כדי לשפר את יכולות ניהול המו"מ שלהם.
אם כך, כבר בדיון השכר הבא עובד יכול לכתוב ל-ChatGPT לדוגמה: "תעזור לי לכתוב טיעונים כדי שהשכר שלי יעלה". כנראה שה-AI יידע לשפר את התוצאות לעומת הטיעונים האמוציונליים של העובד.
אם יש יתרון לטובת העובדים, הוא שהטכנולוגיה כבר קיימת לטובת העלאת שכר. לעומת זאת, הטכנולוגיה הזו עבור המעסיקים עדיין נמצאת תחת פיתוח, אז מומלץ לנצל את המצב הנוכחי.
לצפייה בפרק המלא באפליקציית 12+ לחצו כאן