הרבה דברים קרו בזמן שעבדתם. היום נדבר על המיזם של אילון מאסק להשתלת שבבים בתוך המוח של כולנו, על צמיד הספורט הראשון של אמזון שהולך לדרוס את כל המתחרים, על סחבת טיקטוק שפשוט מסרבת להגיע לסיום – וגם על האויבת החדשה של גוגל.
>> לפרקים המלאים של "בזמן שעבדתם" היכנסו ל-podbean
>> להאזנה לכל פרקי "בזמן שעבדתם" באפל פודקאסט
>> להאזנה לכל פרקי "בזמן שעבדתם" בספוטיפיי
לא יודעים אם אתם עצובים או שמחים? יש פיתרון
האיש העשיר בעולם – והראשון שהונו המשוער חצה את רף ה-200 מיליארד דולר – הולך לדעת בדיוק אם אתם שמחים, עצובים, כועסים או מלאי תקווה. אמזון הכריזה על כניסתה לעולם הפיטנס עם הצמיד "Halo" (כמו המשחק של מיקרוסופט). לא מדובר בשעון חכם: למוצר החדש של אמזון אין מסך וניתן להשתמש בו רק בעזרת אפליקציה, אך יש בו גם כמה פיצ'רים שוברי שוק. כך, האפליקציה תוכל לנתח את תמונות הגוף שלכם ולמדוד את אחוזי השומן שלכם; ואם זה לא מספיק, היא תדע לזהות את מצב הרוח שלכם, ואף תציג לכם דוחות מפורטים על התנודות המנטליות שלכם לאורך זמן. איך אמזון עושה את זה, כיצד זה קשור לעוזרת הווירטואלית שלה וכמה כל היופי הזה יעלה לכם? האזינו לפודקאסט המלא.
Introducing Amazon Halo, a new wearable band and membership that helps you improve your health and wellness. #AmazonHalo
Request early access now ➡️ https://t.co/smPIrmXkEH pic.twitter.com/OvsFYGanHW
אילון מאסק עשה זאת שוב. או שלא
בסוף השבוע האחרון הציג היזם אילון מאסק את המיזם שלו, נוירלינק (Neuralink). מדובר בשתל תוך-מוחי שמתיימר לטפל במחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון ואלצהיימר, לצד פציעות בחוט השדרה והפרעות נפשיות. כנהוג אצל אילון מאסק, גם הפעם זכינו לבילד-אפ ייחודי: היזם העשיר הבטיח הדגמה בשידור חי, ואף אחד לא ממש הבין מה זה אומר עד לרגע האמת. אלה שחשבו שהוא יגיע עם השתל התוך-מוחי בעצמו התאכזבו; מאסק "בסך הכל" הציג את גרטרוד, חזירה עם צ'יפ בגודל מטבע שמחובר הישר למוח שלה ומודד את פעילותו החשמלית בעזרת 1,024 שיערות קטנות. אגב, הצ'יפ יהיה מוסגל לתקשורת דו-כיוונית: מהמחשב למוח והמוח למחשב.
אז מה בעצם הבשורה הגדולה של אילון מאסק? בעבר כבר ראינו ניסויים רבים שהצליחו לקרוא את הפעילות החשמלית של המוח. מה שכן מרגש כאן, זה שמאסק ונוירלינק קיבלו את אישור מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לעבור לשלב הניסויים על בני אדם. מלבדם, יש כרגע רק עוד חברה אחת בעולם שמחזיקה באישור הזה.
למה הצבא האמריקני הוא הגוף העיקרי שמתעניין בפרויקט הזה, מה אומרים מדעני המוח על הבשורות של מאסק – ולמה הוא מתנהג קצת כמו סוחר סמים שמקים מכוני גמילה? האזינו לפודקאסט המלא.
סחבת טיקטוק לא נגמרת: ענקית נוספת נכנסה למרוץ
ואי אפשר בלי לדבר על פרשת טיקטוק שפשוט מסרבת להיגמר. אם איכשהו הצלחתם לפספס את העניין, נסביר לכם בקצרה: הנשיא טראמפ טען שהרשת החברתית היא כלי ריגול סיני, ושהיא מעבירה לבייג'ינג מידע על 80 מיליון המשתמשים האמריקאים שלה. בעיצומה של סערה גוברת והולכת שתפסה כותרות במדינות רבות בעולם ונוצלה גם לקמפיין הנשיאות של הנשיא ה-45, טראמפ חתם על צו נשיאותי דרמטי: אם טיקטוק לא תמכור את פעילותה בארה"ב עד ה-15 בספטמבר, היא תיחסם לשימוש במדינה. המתחרות הבולטות בימים אלה לרכישת האפליקציה הן מיקרוסופט, טוויטר וענקית התוכנה אורקל – אלא שכעת מצטרפת למירוץ גם וולמארט, ענקית הקמעונאות.
העסקה של טיקטוק צפויה להיסגר ממש בימים הקרובים, כשהאנליסטים מעריכים אותה בעשרים עד שלושים מיליארד דולר. אך בעסקה הזו צפויות כמה הפתעות נוספות: בניגוד לציפיות (וגם לתקוות) שהזוכה האמריקאית תשתלט על פעילות הרשת בכל העולם, כנראה שזה יקרה רק בארה"ב, קנדה, ניו זילנד ואוסטרליה; המשמעות: שתי חברות נפרדות יפעילו את אותה הרשת החברתית. ואם זה לא מספיק, החברה המובילה במירוץ היא כבר לא מיקרוסופט שצירפה את וולמארט למאמציה, אלא אורקל. למה שוולמארט, רשת חנויות ענק בארצות הברית, תיכנס לעולם הרשתות החברתיות? ומה הצעד המפתיע של בייג'ינג, שעלול לתקוע לעסקה הזו טריז בגלגלים? האזינו לפודקאסט המלא.
אוסטרליה וגוגל במלחמת בוץ
מכירים את זה שאתם מחפשים ידיעה חדשותית בגוגל, ובמקום להיכנס ישירות לאתר האינטרנט אתם מקבלים תצוגת AMP - תקציר נחמד ופשוט לקריאה שלא ממש נראה כמו האתר שממנו הגיעה הידיעה? יכול להיות שבקרוב ממשלות העולם ישימו לזה סוף.
The YouTube you know and love is at risk in Australia. A proposed new law, The News Media Bargaining Code, could have a significant, negative impact on creators in Australia. Your voice matters.→ https://t.co/gR5Hf81DIH pic.twitter.com/oPnC6fi3If
בשנים האחרונות פייסבוק וגוגל מסמנות את יצרניות התוכן; במקום שאתרי החדשות והמדיה יתפרנסו מהמודל הכלכלי העיקרי שלהם – פרסומות – גוגל ופייסבוק לוקחות לעצמן את הרווחים. אם המצב היה לא טוב לפני כן, אז בתקופת הקורונה הוא רק החמיר. מקומונים וגופי תקשורת קטנים ברחבי העולם פשוט נקברו בעקבות ירידה חדה בהכנסות.
הגוף האמון על התחרות באוסטרליה, ACCC, החליט לשים לכך ופירסם את ה-"Bargaining Code". מדובר ברגולציה דרמטית: ממשלת אוסטרליה תערוך גישור בין יצרניות התוכן לבין גוגל ותחלק ביניהן את ההכנסות. איך גוגל משיבה מלחמה, ולמה זה לא קורה בישראל? האזינו לפודקאסט המלא.