הרבה דברים קרו בזמן שעבדתם מהבית. היום נדבר על הפרישה של ג'ף בוזוס והדוחות של אמזון, ההצלחה של טיקטוק והחברות שמנסות לנגוס בעוגה שלה וגם על הרכב והמשקפיים החכמים של אפל.
>> לפרקים המלאים של "בזמן שעבדתם" היכנסו ל-podbean
>> להאזנה לכל פרקי "בזמן שעבדתם" באפל פודקאסט
>> להאזנה לכל פרקי "בזמן שעבדתם" בספוטיפיי
על רקע דוחות שיא: מנכ"ל אמזון פורש
(00:55) בשבוע שעבר עולם הטכנולוגיה הוכה בתדהמה, כשמייסד אמזון ג'ף בזוס הודיע על פרישה מתפקיד מנכ"ל החברה. מעט לפני הפרישה, בזוס הציג את הדוחות הרבעונים של אמזון, שהכניסה לא פחות מ-125 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2020 (25 מיליארד יותר מאפל, לשם השוואה). מדובר ברבעון השיא השלישי ברציפות של החברה. אם אתם מחפשים עוד נתון שיעזור לכם להבין כמה הקורונה עזרה לאמזון, אפשר להסתכל על מספר העובדים בחברה, שבחצי השנה האחרונה גדל בלא פחות מ-500 אלף.
על הפרישה שלו מתפקיד המנכ"ל הודיע בזוס במסיבת העיתונאים בה חלק את הנתונים, אך אל חשש: הוא צפוי להישאר בתפקיד היו"ר. האיש החזק באמזון סיפר שהוא עוזב כי הוא רוצה להתעסק בדברים נוספים, וביניהם מיזמי החלל שלו, הווושינגטון פוסט ורשת גני הילדים שהוא הקים. אז מי צפוי להיכנס לנעליים הגדולות שלו, מאין הגיעו רוב ההכנסות של החברה ואיזה גרף מטורף מראה על עוצמתה? האזינו לפודקאסט המלא.
כולם רוצים להיות טיקטוק
(30:54) בזק פרסמה נתונים מעניינים שמראים את הפופולריות האדירה של טיקטוק בישראל. הסקר, שבדק את הרשתות החברתיות המובילות בקרב בני נוער, מצא שטיקטוק רשמה צמיחה אדירה והתייצבה בשלישייה הראשונה עם 42%. מנגד, המתחרות העיקרית אינסטגרם ופייסבוק, נמצאות בצניחה. גם הנתונים מארה"ב מעידים על הצמיחה המטורפת של טיקטוק: בתקופת הקורונה ילדים בארה"ב מבלים בטיקטוק 95 דקות ביום, כך שלא פלא שהחברה תצטרף למועדון האקסקלוסיבי של רשתות חברתיות עם מיליארד משתמשים.
בניסיון לאכול חלק מהעוגה, סנאפצ'ט, יוטיוב ואינסטגרם משיקות שירותים דומים לטיקטוק (ספוטלייט, שורטס וורטיקל סטוריז). אל החגיגה מצטרפת גם האפליקציה קואישו (Kuaishou), שהונפקה בבורסה בהונג קוק בסכום של 5.3 מיליארד דולר ומאיימת להיות הדבר הגדול הבא. מה קואישו מציעה, איזו אפליקציית אודיו חדשה נכנסת למשחק ואיך כל זה אמור להשפיע על התשלום ליוצרי תוכן? האזינו לפודקאסט המלא.
מוצרי העתיד של אפל
(42:54) אב הטיפוס של משקפי אפל נחשף בעקבות הליך רישום פטנטים. החברה מתכננת להשיק בשנה הבאה משקפיים חכמים שעמוסות בכל הטכנולוגיות המתקדמות, כולל מסכי 8K וטכנולוגיית VR. במקביל, נחשפו פרטים חדשים על הרכב החדש של אפל לצאת ב-2024, לצד שמועות על יצרנית הרכב שאיתה אפל תשתף פעולה. לפי הדיווחים, ענקית הטכנולוגיה מתכוונת להשקיע 3.6 מיליארד דולר בקיה, במטרה שחברת הבת של יונדאי תהיה זו שתייצר את המכונית של אפל.
כמה צפויים לעלות המשקפיים החדשים של אפל וכמה רכבים היא מצפה לייצר כבר ב-2024? האזינו לפודקאסט המלא.
>> למה אנחנו מחכים? מגזין XTRA חדשנות של NEXTER
>> בזמן שעבדתם, פרק 35: האם המהלך של אפל יחסל סופית את פייסבוק?