בשבוע הבא יתקיימו הבחירות לנשיאות ארה"ב, והסקרים צמודים. בהימורים, לעומת הסקרים, יש מנצח ברור - דונלד טראמפ. מייחסים את עולם ההימורים לקזינו בלאס וגאס, אבל למעשה עולם ההימורים עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות והיקף שוק ההימורים החוקי הוא יותר מחצי טריליון דולר בשנה, נכון להיום. הוא צפוי להגיע עד שנת 2033 ל-888 מיליארד דולר, כך על פי מחקר.

בישראל אנחנו משאירים אבק לממוצע העולמי, ו-49% מהישראלים מהמרים. הרבה מזה דרך הימורים שמוסדרים על ידי הממשלה, והלוטו הוא יותר מ-70 אחוז מסך ההימורים בישראל. היתר - הימורי ספורט. המהמרים הם אנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם, כפי שניתן לשער. הדילמה של המדינה מוכרת: אי אישור הימורים חוקיים עשויים לפתוח פתח להימורים לא חוקיים, וכמו כן, ישנן הכנסות רבות ממיסים. המדינה עם השיעור הגבוה ביותר של מהמרים היא ספרד, עם 84% מהמרים מעל גיל 18.

על פי נתונים של מדינת קליפורניה, מכור להימורים מוציא בשנה 46 אלף דולר על הימורים. לשם השוואה, השכר הממוצע עומד על 70 אלף דולר בשנה, כלומר, מדובר באנשים שמוציאים את רוב השכר שלהם על הימורים. כמו כן, מדובר בהתמכרות מסוכנת במיוחד, שכן מכורים להימורים נמצאים בסיכון גבוה יותר להתאבדויות. 

בסיפור מעניין בארצות הברית נחשף על טניסאים שלא הרוויחו מספיק ולכן סיכנו את הקריירה שלהם, הימרו ולמעשה "מכרו משחקים". בהתאם, יכול להיות שיש בעלי עניין שמחזיקים במידע פנימי לגבי הבחירות לנשיאות ארה"ב, אולי בסקרים פנימיים שאנחנו בציבור הרחב לא נחשפים אליהם, או שהם מעוניינים להטות את תוצאות הבחירות.

היתרון הגדול של פלטפורמת ההימורים לקראת הבחירות לנשיאות, פולימרקט, הוא האנונימיות שלה, שמתרחשת הודות לכך שהיא מבוססת על קריפטו. מה קורה כשמחברים הימורים לקריפטו? זה גורם לאנשים לרצות להשפיע ולייצר שיח, אבל לא לקחת אחריות. את הפלטפורמה הזו ייצר שיין קופלן (Shayne Coplan), סטודנט למדעי המחשב בן 26 ממנהטן. הימורים על אירועים אקטואליים ופוליטיים כבר היו קיימים במשך שנים רבות, אבל כעת אנו רואים לראשונה הימורים שנעשים באופן אנונימי לחלוטין, והימורים שהפכו בעצמם לכלי שאולי בא להשפיע על תוצאות הבחירות.

בהימורים על טראמפ-האריס, מסתבר שרוב הכסף הוזרם על ידי אחוז אחד מסך המהמרים, ולכן נשאלת השאלה מי הוא האדם הזה ששפך את מרבית הכסף. לכן, ייתכן שמדובר במנגנון הטעיית ציבור מתוחכם יותר אפילו ממה שראינו בבחירות 2016, שם ניסו להשפיע על הציבור באמצעות קניית מודעות בפייסבוק. הפעם, ניסו ליצור מראית עין באצעות הימורים כאילו טראמפ הולך לקרוע לגזרים את קמלה האריס. בינתיים, טראמפ עצמו העלה צילום מסך מפולימרקט שהציג את הניצחון שלו. מי שלא יודע מה זה פולימרקט, עשוי בקלות להתבלבל, לחשוב שמדובר בסקר אמיתי ולהצביע טראמפ, וזוהי רק ההתחלה של הסיפור.

לצפייה בפרק המלא באפליקציית 12+ לחצו כאן

>> בזמן שעבדתם, פרק 194 - לראשונה: בינה מלאכותית עברה את מבחן ההסמכה לרפואה