בחודשים האחרונים נראה היה שחברת אפל מאבדת את היוקרה שלה. העולם דהר קדימה - אבל אפל נותרה מאחור. כל החברות התקדמו במירוץ ה-AI, ואפל שמרה על שתיקה מוחלטת. הדבר הזה השתנה עם ההכרזות האחרונות של החברה בכנס המפתחים שהתקיים לפני כשבועיים, שרובן קשורות לשילוב הבינה המלאכותית במוצריה.
רוב האנשים בעולם יודעים שיש דבר כזה שנקרא AI, אבל לא יודעים איך להשתמש בו. השילוב של הבינה המלאכותית במערכת ההפעלה של אפל תהיה בעצם ההנגשה הגדולה ביותר של הטכנולוגיה הזאת למיליארדי משתמשים ברחבי העולם. עם זאת, אפל פוגעת כאן בשורה ארוכה של חברות טכנולוגיה מסביב לעולם שייצרו אפליקציות שמבצעות את מה שכעת יהיה מוטמע כבר בתוך האייפון.
ההכרזה המעניינת הראשונה נקראית tap to cash, והיא מאפשרת להעביר תשלום בין שני אייפונים על ידי הצמדה. חידוש נוסף הוא היכולת להריץ אפליקציות שרצות על האייפון בלבד על מחשב מק באמצעות אפשרות mirror (שיקוף מסך), ויש לציין גם את יכולת העריכה של תמונות באמצעות בינה מלאכותית ואפשרות לסכם בטקסט שיחות טלפון שהוקלטו (בהסכמה, כמובן).
בסוף אנחנו רוצים שהבינה המלאכותית תעזור לנו לנהל את סדר היום שלנו, לקרוא את המיילים שלנו ולהזיז פגישות. יש רק 2 חברות בעולם היום שמסוגלות לעשות את זה - אפל וגוגל, מי שמחזיקות במידע שלנו, ואולי גם מיקרוסופט, בערך. חשוב להבהיר שכל החידושים הללו בינתיים הוצגו לנו במצגות בלבד ללא כל התנסות, ולכן יש להישאר מעט סקפטיים. מנגד, אפל כבר הוכיחה בעבר שכל מה שהיא מציגה - אכן עובד בסוף.
החידושים הגיעו גם לסירי, העוזרת הקולית שהושקה ב-2011 ומאז הפכה לדי מיושנת. הפיצ'ר החדש של סירי נקרא on-screen awareness, כלומר מודעות לכל מה שקורה על המסך. בעוד שהרוב יתלהבו מכך, אפשר גם בהחלט להבין את מי שחרד לפרטיות שלו.
עוד הוצג בכנס כיצד Chat GPT ישתלב עם הפעילות של סירי, וסם אלטמן, מנכ"ל Open AI אפילו נכח בקהל. לדוגמה, אפשר לבקש מסירי רעיונות לארוחת ערב, והיא תשאל את Chat GPT. זוהי דוגמה לאותה הנגשה - אין צורך לפתוח את הממשק של הצ'אט בנפרד, אלא פשוט לשאול את סירי. בחשיפה של העיתונאי מארק גורמן, פורסם כי אפל לא תשלם ל-Open AI של אלטמן על כך, וייתכן שבעתיד Open AI אף תשלם לאפל בעצמה.
ומה יהיה בדבר התחרות עם גוגל? חשוב לזכור שלגוגל, שמחזיקה במודל ה-AI ג'מיני, יש יתרון אדיר על פני אפל - והוא כמות האפליקציות שאנחנו משתמשים בהן, כמו ווייז, יוטיוב, גוגל מאפס, ג'ימייל, גוגל פוטוס ועוד. הבעיה של ג'מיני היא שאינטגרציה דומה למה שאפל מציעה מתבצעת רק במכשיר הפיקסל, שהנתח שלו בשוק נמוך מאוד. מנגד, לאפל יש שליטה מטורפת בשוק, ול-52% מהאמריקאים יש אייפון.
לצפייה בפרק המלא באפליקציית 12+ לחצו כאן
>> בזמן שעבדתם, פרק 180 - השימוש המפתיע לבינה מלאכותית: להבין את בעלי החיים