המלחמה הסוערת בין גוגל ומיקרוסופט מחריפה בכל יום שעובר, במה שהולך ומתברר כמרוץ חסר רחמים בתחום האינטליגנציה המלאכותית. ההכרזות של גוגל מהשבוע שעבר על הרחבת שירות ה"בארד", הצ'אטבוט המתחרה של ChatGPT, הקפיצו את התחרות למקום חדש לגמרי, ובימים אלה מיקרוסופט כבר מנסה לענות עם שחרור של כ-70 פיצ'רים חדשים ב-ChatGPT שלה, כולל חיבור של השירות לאינטרנט.
ההכרזה של גוגל, במסגרתה המנכ"ל סונדאר פיצ'אי עדכן על הפיצ'רים החדשים של בארד, הייתה אירוע מכונן בחייה של ענקית הטכנולוגיה, אחרי שכולם כבר קברו אותה בעקבות האיום האדיר מ-ChatGPT של מיקרוסופט. בכל אופן, אין ספק כי הקרב בין גוגל ומיקרוסופט משפיע על חיי היום יום של כולנו ועל סטארטאפים שעלולים לקרוס בעקבות התחרות הזו.
עם כל הכבוד למרוץ בין גוגל ומיקרוסופט, יש שלוש ענקיות שעד כה נותרו בצד - אפל, אמזון ומטא, זאת למרות שאמזון ואפל המציאו את הקטגוריה של צ'אט עם עוזר קולי באמצעות סירי ואלקסה. ניתן לומר שאלקסה וסירי הן אפילו יותר מתקדמות מ-ChatGPT, משום שאפשר לשוחח איתן באופן ורבלי.
השבוע אמזון שברה את השתיקה שלה על רקע קרבות ה-AI המרים בין גוגל ומיקרוסופט, והודיעה על השקת פיצ'ר דמוי ChatGPT, שייעודו ביצוע קניות. למשל, ניתן יהיה לבקש המלצה לנעל ריצה נוחה, שלא תעלה יותר מ-75 דולר, שתדורג ב-4 כוכבים ומעלה ושתהיה לבנה.
לגבי אפל, התשובות שלה למלחמת ה-AI יגיעו באירוע השנתי WWDC23 שייערך ב-5 ביוני, בו גם כנראה יושקו המשקפיים המדוברים שלה. באותו אירוע טים קוק צפוי לעלות על הבמה ולספר עד כמה חשובה לאפל הפרטיות והאמינות כלפי משתמשיה, וכנראה יראה את הטעויות של מיקרוסופט וגוגל.