שתי החברות הגדולות בארה"ב וולמארט ואמזון מתחרות על שירות חדש שתופס בחודשים האחרונים תאוצה. השירות החדש מציע ללקוחות לקבל משלוחים מבלי לראות את השליח, לתת טיפים ולהתעסק בקרטונים.
השירות הזה בעצם מאפשר לכם להיות בעבודה או בסידורים ולתאם את הגעת השליח, דווקא לשעות שבהן אתם לא בבית. על השליח יש מצלמה כמו של שוטרים כדי שחלילה לא יגנוב שום דבר, והוא שם את המצרכים בתוך המקרר.
הסיסמה של וולמארט מבטיחה "שירות משלוחים לא מוגבל מהחנות שלנו מעבר לדלת הבית שלך". אז איך השירות הזה עובד? והאם השליחים של אמזון יידעו איפה אנחנו אוהבים לאחסן את העגבניות במקרר? האם נצטרך לכתוב להם את זה בהערות?
לפני כמה שנים אמזון קנתה חברה שנקראת "רינג" במיליארד דולר שמייצרת מנעולים חכמים ומצלמות שמפקחות על התהליך, על מנת לאפשר לשליחים כניסה חכמה לתוך הבית. ג'יימי סימינוף, היזם שהקים את "רינג", או בשמה הקודם "דורבוט", הגיע ב-2013 לתוכנית "הכרישים" בגרסתה האמריקאית וסיפר על הרעיון שלו למנעול חכם, שמאפשר פיקוח על היוצאים והנכנסים לבית. הכרישים בתגובה צחקו עליו ושאלו אותו "מה זה השטויות האלה?" ותהו איך החברה תגיע לרווחים. כמה שנים אחר כך הוא כבר מכר את המיזם שלו לאמזון.
לאחר קבלת ההרשאה, השליח יוכל להיכנס לבית באמצעות המנעול החכם, יסתובב בתוכו כשכל התהליך מצולם בווידאו, יסדר את הקניות במקרר או בכל מקום אחר בבית וייצא מבלי שהלקוחות צריכים לעשות דבר. כעת כשענקיות הקמעונאות בארה"ב מתחרות מי תצליח להיכנס לבתים של לקוחותיהן, נראה ששוק המשלוחים נמצא בפני מהפכה של ממש.