ריד הופמן, המייסד של הרשת החברתית LinkedIn, עשה הרבה טעויות בחיים שלו. למזלו הוא הצליח להתגבר עליהן, למצוא את הדרך הנכונה ולהפוך ליו"ר חברה מצליחה במיוחד ולאדם ששווה יותר מ-3 מיליארד דולר. למזלכם, הוא גם תרגם את כל המסקנות שלו למצגת פשוטה שמבטיחה להביא אתכם לאותו מקום, בערך
ריד הופמן (45) לא תמיד היה שווה 3.1 מיליארד דולר. למעשה, לפני קצת יותר מעשרים שנה הוא היה עוד סטודנט תפרן למדעי הקוגניציה באוניברסיטת סטנפורד שחולם בגדול אבל חוסך כסף לסנדוויצ'ים בקפיטריה. המייסד והיו"ר של linkedIn, הרשת החברתית המקצועית המצליחה שעוזרת מדי יום למיליוני אנשי עסקים לטפח קשרים עם קולגות פוטנציאליים, בכלל לא תכנן להתעשר כל כך. לראייה, את לימודי התואר השני שלו הוא בחר למקד בכלל בפילוסופיה. את הופמן זה לא עניין – הוא רצה לשנות את העולם. "כשסיימתי את סטנפורד התוכנית שלי הייתה להפוך לפרופסור ולאינטלקטואל", אמר פעם. "אבל אז הבנתי שאקדמאים כותבים ספרים שבסך הכל חמישים או שישים אנשים קוראים, ואני רציתי השפעה גדולה יותר".
מה הוא עשה? החליט לפנות לקריירה של יזמות. בתחילה עבד ב"אפל" וב"פוג'יטסו", וב-1997 ייסד את החברה הראשונה שלו, SocialNet.com, שהתמקדה בדייטים דיגיטליים וביצירת קשרים בין אנשים עם תחומי עניין דומים. נשמע לכם מוכר? רבים רואים עד היום ביוזמה ההיא של הופמן את הבסיס ממנו צמחו פייסבוק וחברותיה, ומומחים בנושא טענו לימים ש"הרעיון הזה הקדים את זמנו. זו הייתה רשת חברתית שנוצרה שבע או שמונה שנים לפני שזה הפך לטרנד".
SocialNet נכשלה, אבל הופמן לא ויתר, הקים לא מעט חברות, רובן הגדול כשל לחלוטין, ולאט לאט התחיל ליהנות מפירות ההצלחה – היה בין היזמים של PayPal, השקיע באתר השכרת הדירות המצליח air bnb, התמקם בעמדה משפיעה באחת מקרנות ההון סיכון הגדולות בעולם וגם שם 40 אלף דולר על המיזם השאפתני של הבחור הצעיר מארק צוקרברג.
ב-2002 ייסד הופמן את linkedIn, שמדורגת כיום כאתר ה-14 הנצפה ביותר באינטרנט מסביב לעולם וכבית חם ל-120 מיליון משתמשים שלא מתביישים יותר לעשות נטוורקינג און ליין. בין ישיבת דירקטוריון אחת למשנתה הספיק, לכתוב ביחד עם הסופר והיזם בן קסנוצ'ה את The Start-Up of You – ספר שמנסה ללמד את ההדיוטות איך לשגשג בעולם העבודה החדש והתחרותי. הספר טיפס לראש רשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס והפך במהרה לתנ"ך המודרני של כל מי שחולם על אקזיט ופשוט לא יודע מאיפה להתחיל. אלא שהופמן, אחד שמסתובב עם חמישה טלפונים, מוגדר כ"אמן הקשרים של הסיליקון וואלי" אבל שונא בכל נפשו מסיבות קוקטייל, עדיין הרגיש שהפואנטה שלו לא הובהרה לגמרי, ושהוא חייב להסביר לאנשים שגם לו לקח זמן עד שמצא את עצמו בעולם הזה. הוא גייס את קסנוצ'ה בשנית, והשניים החליטו להרחיב את היוזמה המקורית ולבסס מצגת פשוטה לבוגרי קולג' שנקראת בתרגום חופשי "שלושת הסודות לבוגרים מצליחים במיוחד". המצגת, שנבנתה בצורה פשוטה להחריד ומעוררת מחשבה להפליא, מיועדת בעצם לכל מי שעדיין מפנטז על לעשות את זה בגדול – והיא מציגה את קווי המחשבה שהובילו אותו לשרשרת ההצלחות המרשימות והמהלכים הנכונים בחייו. האחרון שבהם, אגב, הגיע כשאישר לנו לתרגם אותה עבורכם לעברית. תהנו.