כמה עולה אייפון? לידי TheMarker הגיע מחירון המכשירים של חברת אפל בישראל. ראשית, יש להסביר כי נכון להיום מי שמורשה לרכוש מכשירים ישירות מאפל הן רק חברות הסלולר הגדולות: סלקום, פרטנר, פלאפון ו-HOT מובייל. כל שאר המוכרות בשוק, כולל iDigital, קונות את האייפונים שלהם מאחת מחברות הסלולר (לרוב פרטנר, לעיתים HOT מובייל). ספקיות שרוכשות אייפונים מחברות הסלולר צריכות לשלם להן דמי תיווך של כ-5% מעלות המכשיר.
ועכשיו למחירים: אייפון 5S, דגם 16 גי'גה זיכרון, עולה לחברת סלולר 3,070 שקל כולל מע"מ ונמכר אצל ספקיות זולות (הום סלולר סנטר) ב-3,600 שקל, כאשר ב-iDigital יעלה המכשיר 3,650 שקל.
דגם האייפון 5S עם נפח זיכרון של 32 ג'יגה יעלה 3,545 שקל לספקית, המחיר ב-iDigital עומד על 4,200 שקל. הדגם הזול יותר - האייפון 5C, עולה לחברת סלולר 2,605 שקל. המשמעות: על כל מכירת אייפון 5S עושות חברות הסלולר רווח של 600-550 שקל בדגם ה-16 ג'יגה וכ-700 שקל בדגם ה-32 ג'יגה. ממחיר זה צריך להוריד את המע"מ, עלות פרישת התשלומים ועוד הוצאות, כך שבכיסן של החברות נשאר סכום של 300-200 שקל על כל מכירה.
מוצרי אפל לא נחשבים למוצרים רווחיים במיוחד עבור הרשתות, ורובן בכלל מתפרנסות ממכירת אביזרים נלווים: כיסויים, אוזניות, מטענים וכדומה.
באשר לאייפדים - רשת המכירה מעט שונה. חברות הסלולר הגדולות קונות את המכשירים ישירות מאפל, אך לשאר החנויות המפיצה היחידה בשוק היא iDigital, שמוכרת לרשתות המחשבים השונות (באג, Ksp וכדומה).
אייפד מיני עם קישוריות סלולר עולה לחברת סלולר 1,810 שקל בגירסת ה-16 ג'יגה ו-2,205 שקל בגרסת ה-32 ג'יגה. אייפד AIR עולה בגירסת ה-16 ג'יגה 2,425 שקל ובגירסה עם נפח זיכרון כפול עולה 2,810 שקל (גרסאות עם קישוריות סלולר ו-WiFi). יש לציין כי המחירים נקובים בדולרים ולכן יכולים להשתנות בהתאם לתנודות בשער המטבע.
אלא שתמונת המצב בשוק עומדות להתשנות. באמצע חודש ינואר תחל לפעול בישראל משווקת נוספת למוצרי אפל - חברת C-Data, משווקת ותיקה בענף המחשוב שעובדת כיום עם מותגי HP, דל, לנובו, אסוס, מיקרוסופט ומותגים אחרים.
C-Data תשווק את מוצרי האייפון והאייפד ישירות לרשתות, כך שהם לא יצטרכו לעבור דרך חברת סלולר או דרך iDigital. הדבר עשוי להגביר את רמת התחרותיות בתחום ולהוזיל במעט את מחירי המכשירים, אם כי לא בצורה דרמטית. אפל לקחה מפיצה נוספת על מנת להגדיל את התפוצה של מוצריה בשוק וכדי לפתור את הניגוד המובנה של iDigital כמשווקת מצד אחד וקמעונאית מן הצד השני. זוהי פרקטיקה מקובלת בענף המחשוב להחזיק מספר זכייניות.
הכתבה המקורית התפרסמה באתר TheMarker
וגם:
>> האיש שזרק בטעות ביטקוין בשווי 7.5 מיליון דולר
>> המתנה האכזרית שקיבלו המובטלים בארה"ב לחג המולד