עדכון, 24/04/2017: לשאלת NEXTER, אישרה איידיגיטל כי גם בישראל, כל מי שיש ברשותו אייפד מהדור הרביעי שנרכש לפני פחות משנתיים ויהיה זכאי להחלפה שלו במסגרת האחריות יקבל במקומו אייפד אייר 2 ללא תשלום.


לא חשוב אם אתם אוהבים או שונאים את אפל - אתם ודאי מודעים לכך שהיא ידועה בשירות לקוחות משובח, שכולל החלפת מכשירים "בלי לשאול שאלות" אם יש בהם תקלה (טוב, לפחות אם החברה מוכנה להודות בה במקום לחכות לתביעה ייצוגית). עתה נראה שהחברה הולכת עם השירות הזה רחוק, ומציעה לבעלי אייפדים ישנים שדרוג חינם, כך חושף אתר 9to5Mac.

במייל ששלחה אפל לעובדי חנויות שלה וחברות שמעניקות שירותי תיקונים למכשיריה בחודש הקודם, נאמר כי במקרה של תקלה שמחייבת החלפה של מכשיר אייפד מהדור הרביעי (של המכשיר, לא של התקשורת הסלולרית) יש להציע ללקוח אייפד אייר 2. ההודעה אף מדגישה כי יש לתת ללקוח לבחור את צבע המכשיר תוך ציון העובדה כי הוא מגיע גם בצבע זהב, בנוסף לשחור ולבן. כל זה ללא תשלום.

אפל לא עושה זאת מתוך נדיבות: החברה מתחייבת (או לפחות נוהגת) לספק שירותי תיקונים למכשירים במשך 5 שנים מהשקתם, והדור הרביעי של האייפד הושק באוקטובר 2012, כך שהציפייה היא שהחחברה תתמוך בבעליהם עד סוף השנה. אלא שהמכשירים כבר אינם מיוצרים וגם חלקי החילוף שלהם אוזלים. לכן, החליטה החברה שמי שמחזיק מכשיר כזה ונזקק לתיקון שאין לה יכולת לספק - יקבל את הדגם הכי ישן של האייפד שעדיין יש לה מלאי שלו.

הדגם האחרון הזה הוא אייפד אייר 2, שהושק באוקטובר 2012 ורק בחודש שעבר הושק היורש שלו, שעונה שוב לשם "אייפד" (כמו דורות 3 ו-4 של האייפד המקורי, לפני השקת ה"אייר", שלא מוספרו רשמית). הוא מהיר ודק יותר מהאייפד 4, ועבור רבים שיקבלו אותו הוא כולל אף שדרוג בנפח האחסון - מפני שהוא מגיע עם 32 גיגה-בייט בדגם הבסיסי, לעומת 16 באייפד 4, ו-128 גיגה בדגם הגדול יותר, בעוד לאייפד 4 היתה גם גרסת ביניים עם 64 גיגה.

השדרוג הזה מוצע לבעלי תקלות טכניות באייפד 4 החל מתחילת החודש במדינות בהן קיימות חנויות של אפל. לצערנו, לא הצלחנו לקבל מאיידיגיטל תשובה לשאלה האם גם בעלי אייפד בישראל יזכו לשירות כזה.