חברת פרטנר תפצה רופא ב-33 אלף שקלים בגין עוגמת נפש, לאחר שניתקה את קו הטלפון שלו ללא התראה מוקדמת למרות שפנה לשירות הלקוחות של החברה כדי לקבל תשובות. "ניתוק הקווים גרם לי ולאשתי שהיא גם רופאה נזק גדול מאוד", טען בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בפתח תקווה, "זה גרם לי נזק כספי".
התובע, ד"ר אלכסנדר פיגיין, מטפל בחולי סרטן סופניים, רכש לפני כעשר שנים כמה טלפונים ניידים מחברת פרטנר (אורנג' לשעבר) בידיעה שהוא יצטרך לשלם מידי חודש 600 ש"ח, ומזה יקוזזו לו 300 ש"ח בגין רכישת המכשירים.
לפני כארבע שנים קיבל ד"ר פיגיין חשבונית מנופחת העולה במאות אחוזים על הסכום שעליו התחייב לשלם לחברה. הדבר חזר על עצמו פעם אחר פעם ואילץ אותו לבזבז את זמנו ולהתקשר שוב ושוב לפרטנר ולנהל שיחות ארוכות עם נציגי השירות ולהעמיד את החברה על טעותה.
לדבריו גם ההסכם עליו חתם לא נמסר לו מעולם על ידי נציגי החברה. בזמן הליך הברור שלו מול נציגי השירות על גובה סכומי החשבוניות הגבוהים שנשלחו - קווי הטלפון שלו ושל בני משפחתו נותקו כמה פעמים ללא התראה מוקדמת.
כחלק מתפקידו, נמצא ד"ר פיגיין עבור המטופלים שלו ברגעים הכי קריטיים של החיים ומסייע להם ולבני משפחותיהם: "ננזפתי על ידי המעסיק שלי שאני לא זמין. באחד המקרים מטופל נפטר ובני משפחתו לא הצליחו ליצור עמי קשר כדי שאגיע להנפיק להם תעודת פטירה והם נאלצו לפנות למד"א", טען בתביעה. "בנוסף אמי נסעה עם בתי הקטנה לחו"ל ובגלל ניתוק הקווים לא היה בינינו קשר במשך כמה שבועות".
בעקבות המקרה הוא החליט להגיש תביעה של 85 אלף שקל נגד פרטנר. לכתב התביעה צירף תמלילי שיחות עם נציגי השירות של פרטנר בהם הוא טוען שאינו חייב כסף והנציגים מאשרים שהדבר נכון, וציין כי נאלץ לשלם 3,500 שקל כדי שיחברו לו שוב את קו הטלפון.
פרטנר הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה על הסף. לטענת החברה, התובע רכש ארבעה מכשירי טלפון ולגבי שלושה חויב בכרטיס אשראי. הוא התחייב לשלם לה עבור תכניות תעריפים סכום של 680 שקל בחודש בחבילת 'הכול כלול'. עוד טענה החברה, כי לגבי החשבוניות שחרגו מהמוסכם הרי שמדובר בשימושים נוספים שלא כלולים במסגרת החיוב הכולל.
לדבריה, התובע סירב לשלם את חובו והיא שיגרה לו התרעות שאם לא יעשה כן הקווים שלו ינותקו. השופט אריאל ברגנר שדן בתביעה החליט לקבל את מרביתה בנימוק שנציגי השירות של החברה מודים במחדלים כולל אי מסירת ההסכם עליו חתם. השופט ציין, שהחברה התרשלה שכן אי מסירת ההסכם לידיו של התובע גרמה לניתוק הקווים ולמחלוקת רבה בין הצדדים.
"לפיכך אני קובע כי הנתבעת אחראית לפצות את התובע על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה ממעשי ומחדלי הנתבעת", קבע השופט. סך הכל תשלם פרטנר תשלם לתובע סכום של 20 אלף שקל בגין עוגמת נפש, הוצאות תמלול שיחות 6,658 שקל, החזר הוצאות עדים 800 שקל ועוד 6,000 שקל הוצאות משפט.