אפליקציית ההסעות האמריקאית אובר (Uber) השיקה הבוקר (ג') את שירות הזמנת המוניות שלה בישראל - כרגע באיזור תל אביב בלבד. ההשקה תוכננה לתחילת ספטמבר, כך שלוח הזמנים של החברה הוקדם במעט.
בשבוע שעבר הכריזה אובר כי בשלב החדירה לשוק לא תגבה כסף מהנהגים ואף תעניק להם סמארטפון ללא תשלום. בהודעה שפרסמה אתמול הסבירה החברה שכך תביא להעלאה מיידית של שכר נהגי המוניות ותתמרץ אותם להצטרף אליה. בתקופת ההשקה, נוסעים באובר ישלמו 20% פחות ממחיר המונה עבור נסיעות - ואובר תישא בעלויות ההנחה, כך ששכר הנהגים לא ייפגע. כמו כן, החברה תאפשר לנהגי המוניות להמשיך ולנסוע במקביל בתחנות המסורתיות ובאפליקציות מתחרות, ובראשן גט-טקסי הישראלית - מדיניות שלטענתה מביאה ל"שמים פתוחים בשוק המוניות בישראל".
מנכ"ל Uber בישראל, יוני גריפמן, אמר בהודעה שפרסמה החברה: "ההשקה של אובר מהווה מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל, מהפכה שהמרוויחים שלה יהיו הנוסעים והנהגים כאחד. יש ליוקר המחיה בישראל עוד הרבה לאן לרדת. ראינו זאת בתחומים שונים, כמו בקפה, בסופרמרקטים, בסלולר ועוד. התחבורה הציבורית זאת התחנה הבאה של הורדת יוקר המחיה בישראל. כחברה טכנולוגית מובילה, אובר חיכתה בקוצר רוח להתחיל פעילותה בישראל, שנחשבת מעצמת הייטק. אובר שינתה את הרגלי הנסיעה של מיליוני נוסעים ב-45 מדינות בעולם ואנחנו שמחים להביא את הבשורה הזו גם לישראל".
בהמשך, מתכננת אובר להרחיב את פעילותה לשירותי נסיעה נוספים. בתחילת השבוע פורסם ב-TheMarker כי אובר יוזמת גם מהלכי לובינג, כדי לאפשר הסעה במכוניות פרטיות - אחד השירותים הפופולאריים שלה. ניל וואס, סגן נשיא אובר האחראי על יבשות אירופה, אפריקה ואסיה, ובכלל זה על השוק הישראלי, שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כ"ץ, בו הוא מבקש פגישה עימו. ככל הידוע, הנסיונות לא צלחו עד כה.
בינתיים, בגט-טקסי, המתחרה המקומית של אובר, מדגישים בפני הנהגים כי לא יסכימו לעבודה עם שתי האפליקציות במקביל. אחרי ששיגרה מכתב לנהגים בו הסבירה את האיסור, נשלח בשבוע שעבר גם מסרון, בלשון זו: "נהג יקר, בהמשך למכתב שנשלח אליך השבוע בנוגע להתנהלותה הלא כשרה של אובר בישראל שעלולה לפגוע בכל ענף המוניות בארץ - המטרה העיקרית של אובר היא להחדיר את שירות UberX שלה, שמאפשר לאנשים פרטיים לשמש כנהגים, אי לכך חל איסור לעבוד במקביל לחברת אובר. אנו נמשיך ונקבל בברכה עבודה עם תחנות מסורתיות במקביל לגט טקסי".
עוד ב-TheMarker: