מנכ"ל סונוס, פטריק ספנס, התפטר היום מתפקידו. זו ההתפתחות הדרמטית ביותר עד כה בסאגה של שמונה חודשים שהוכיחה את עצמה כתקופה המאתגרת ביותר בהיסטוריה של חברת האודיו סונוס.

ההחלטה של ​​החברה לשחרר אפליקציה חדשה שעברה שיפוץ מלא בחודש מאי, עם פיצ'רים מרכזיים שהוסרו בהשקה, גרמה לזעם בקרב הלקוחות והניעה אפקט דומינו של חודשים שכלל פיטורים, ירידה חדה במורל העובדים והתנצלות פומבית. האוזניות של החברה Sonos Ace, שלפי השמועות הן הסיבה לשינוי באפליקציה, נותרו בצל הביקורות הרבות על האפליקציה וגם קצב המכירות שלהן לא ממש עמד בציפיות. 

סונוס אייס sonos ace (צילום: יונתן אפולט)
סונוס אייס sonos ace | צילום: יונתן אפולט

באוקטובר, סונוס ניסתה להתמודד עם המצב, שעד אז הפך לאסון יחסי ציבור, עם תוכנית חדשה. החברה נשבעה לחזק את עקרונות פיתוח המוצר, להגביר את השקיפות הפנימית ולנקוט בצעדים אחרים שלדבריה ימנעו מכל טעות בסדר גודל כזה להתרחש שוב. סונוס גם שכרה לראשונה חברת יחסי ציבור לניהול משברים כדי לעזור לצאת מאותה צרה.

אבל שלושה חודשים לאחר מכן, מועצת המנהלים של סונוס וספנס עצמו הגיעו למסקנה שהצעדים האלה לא הספיקו. סאגת האפליקציה עלתה רשמית לספנס במשרתו. לעת עתה, ראש חטיבת המוצר, מקסים בובאט-מרלין, שכמה עובדים טענו בפני כתב The Verge שאמור ליטול חלק מהאשמה, יישאר בתפקידו. ספנסר יקבל משכורת די צנועה של 7,500 דולר לחודש עד שיעזוב סופית, אך לאחר מכן צפוי לקבל כמעט 1.9 מיליון דולר של פיצויים

"אנחנו נחפש אחר המנכ"ל הבא שלנו, ונעבוד על מציאת מנהיג שימשיך לבנות את המורשת שלנו ולעבוד עם הצוות כדי לקדם את החברה", אמרה דוברת סונוס, ארין פטגס לאתר. היא תיארה את השינוי כ"צעד להעביר דף בפרק שאנו נמצאים בו ולפתח נתיב קדימה שמוביל לכיוון שאנו רוצים ללכת עבור עצמנו ועבור הלקוחות שלנו".

הכיוון הזה אגב לא יכלול חזרה לאפליקציית סונוס הישנה. הדוברת טענה כי החברה נותרה מחויבת לחלוטין לתוכנה החדשה, שקיבלה שלל תיקוני באגים והוסיפה בהדרגה תכונות קודמות במהלך החודשים האחרונים. למרות השיפור באפליקציה, נותרו תלונות על רמקולים שנעלמים ממנה באקראי ובעיות אחרות.

חברת סונוס נחשבת לאחת המובילות בתחום האודיו, בעיקר בגלל הרמקולים המכוילים שלה והיכולות החכמות שלהם שמאפשרות להאזין למוסיקה בסנכרון בין רמקולים שונים בבית, או להפריד ביניהם בצורה נוחה. העיצוב שלהם, והמערכת הסגורה נתנו לה כינוי של "אפל של הרמקולים". כל המוצרים של החברה יודעים לתקשר אחד עם השני ועובדים ביחד בזכות האפליקציה של החברה.

לאחר השינוי באפליקציה מספר פיצ'רים ירדו ממנה כמו טיימרים לשינה, חיפוש קבצים מקומי, עריכת של רשימות השמעה ועוד. העדכון דרס את האפליקציה הישנה והדירוג שלה ירד בחנות האפליקציות באופן דרסטי יחד עם אלפי ביקורות שליליות.