"אנחנו מאוד מרוצים שהגענו עד הנה, כל דבר מעבר יהיה בונוס ענקי", הכריז בחיוך דורון ניר, מנכ"ל happysale, אחת מתוך עשר אפליקציות שהעפילו לשלב הגמר בתחרות StarApp, שהגיעה לסיומה ביום ראשון האחרון בגמר חגיגי שנערך בירושלים.
למרות המתח הגדול לקראת ההכרזה והפרסים הנחשקים, ניכר היה שדבריו של ניר משקפים היטב את ההרגשה הכללית בקרב המתמודדים. עופר סיני, מנכ"ל שותף ב-HopOn, האפליקציה שמבקשת להקל על תשלום הנסיעה בתחבורה הציבורית, סיפר כי התגובות שקיבלו הוא ושותפו למיזם, דוד מזומן, במהלך התחרות ומחנה האימונים עזרו להם מאוד: "הפידבק של יזמים ומפתחים מצד אחד ואנשים שמגיעים מהשוק מהצד השני, הוא משהו שתמיד טוב לסטאראפ צעיר כמו שלנו".
"האפליקציה שלנו יכולה לעזור לכל אחד"
באירוע, בו השתתפו מלבד הפיינליסטים והשופטים בכירים מעולם ההייטק והסטארטאפ, זכתה במסלול BankApp, שהתמקדה בשוק הפיננסי, אפליקציית BZBuzz של שחר אלבג, שמטרתה לאתר עבור המשתמש כמה עומס יש בכל בית עסק בזמן נתון: "האפליקציה שלנו יכולה לעזור לכל אחד, הסבר אלבג הנרגש, "רק היינו צריכים את האדג' - שאני מקווה שהרגע קיבלנו".
ההיענות הכללית לתחרות BankApp הייתה גבוהה במיוחד. "גם ברמה הגלובלית וגם ברמה הלוקלית, אם מדינת ישראל וכל מקבלי ההחלטות ומעצבי המדיניות היו ממשיכים לעודד את הסטארטאפים ואת המוח היהודי – השמיים הם הגבול", אמר ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, מעניק החסות לתחרות. "יש פה אפליקציות ויוזמות מדהימות שאנחנו בנק הפועלים רוצים לקחת בהן חלק".
בתחרות StarApp זכתה Billngo, מנוע חיפוש ייעודי לקניות המשלב בין מידע אישי וחוכמת הרשת. בזכות ממשק מרשים ואלגוריתם מתוחכם, הצליח מפתח האפליקציה, רון פלס, לזכות לא רק באמונם של השופטים בתחרות, אלא גם בזה של גולשי NEXTER, שהעניקו לה את פרס חביבת הקהל.
פלס ינסה להצדיק את האמון שניתן בו כאשר יממש את הפרס הראשון ויטוס לניו יורק, לפגישה עם משקיעים פוטנציאלים (רוד-שואו): "אנחנו עושים הנגשה של כל עולם הקניות בלחיצת כפתור".
דרוש: מוצר חדשני, אבל עם פוטנציאל להצלחה
לא במקרה נערך אירוע הגמר בירושלים. עיר הבירה מעוניינת למתג את עצמה כחממת סטאראפ, המעניקה ליווי צמוד ותמיכה ליזמים צעירים בכל תהליכי הפיתוח. "האירוע הזה הוא חלק מהרנסנס שעוברת העיר", אמר ניר ברקת ראש העיר. "המטרה היא ליצור תעסוקה איכותית ולמשוך צעירים לעיר", הסביר איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי של הרשות לפיתוח ירושלים אנו מפעלים מהיזם עם המצגת ועד חברות גדולות.
גם לכם מתחשק? עד לפתיחת התחרות הבאה, נסו לחשוב על אפליקציה שתכיל לפחות את הקריטריונים הבאים: חדשנות, בולטות ופוטנציאל להצלחה. יש לכם קצת פחות משנה. צאו לדרך.