בגיל 27, הפך היזם טומי כהן לאמן מוביל בתחום ה-3D Visual Art, אומנות מבוססת על אנימציית תלת מימד. בימים אלו עבודה של כהן מוקרנת בטיימס סקוור בניו יורק, ונחשפים אליה מיליוני בני אדם מדי יום. לצד זאת, הוא ממשיך לעבוד עם מותגי ענק מהעולם כמו לואי ויטון, דיסני, מארק ג'ייקובס, לוריאל פריז ועוד, ובארץ עם אמנים כמו נועה קירל, עדן פינס, רן דנקר ועוד.

View this post on Instagram

A post shared by Tomi Cohen (@tomi_cohen)


"אני מייצר וידיאו ארט בתלת מימד לרשתות החברתיות לכל המותגים הגדולים בעולם, לצד מה שמכונה 'בילבורד ארט', אנימציה על שלטי חוצות שנראית כאילו הוא יוצאת החוצה מהמסך", מסביר כהן בשיחה עם mako. "העיסוק השלישי הוא יצירת וידיאו בתלת מימד שמוצג במלונות ובבתי יוקרה שבעצם מחליף תמונה על הקיר, כך שמתקבל ארט דינמי. בימים אלו אני מכין ארט מטורף גם לדרייק ולמותג סקימס של קים קרדשיאן. זה כבוד גדול".

View this post on Instagram

A post shared by Tomi Cohen (@tomi_cohen)


כהן מעסיק כיום כ-15 עובדים מרחבי העולם, חלקם אמנים עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בתחום. לדבריו, המותגים פונים אליו בזכות היכולות שלו לפצח קריאייטיב יצירתי וחדשני - ולהוציא אותו לפועל במהירות. את תחילת דרכו המקצועית עשה כהן עם שחרורו מהצבא כלוחם בדובדבן, אז ניסה להקים סטארטאפ שגייס כמה מאות אלפי דולרים. לאחר שהרעיון נכשל, הוא גילה את נישת ה-Mixed-reality, שילוב של צילום אמיתי שסביבו נבנית האנימציה. הלקוחה הגדולה הראשונה שלו לדבריו הייתה נועה קירל, לה הוא יצר את וידיאו היוניקורן שהוקרן בביצוע שלה באירוויזיון.

"אחרי נועה, הכל התחיל להתגלגל מאוד מהר בזירה הבינלאומית. תוך שנה וחצי קיבלתי פניות ממותגים ומשם התגלגלתי למפורסמים. במקביל, התחלתי לעבוד על קורס דיגיטלי שאני עומד להשיק שמלמד את כל העולם שלי. קיבלתי מאות פניות מאנשים ששואלים אותי איפה למדתי, ובגלל שאני ליקטתי חומרים מאפס, החלטתי לייצר קורס שילמד את התחום בצורה נוחה ופשוטה".

View this post on Instagram

A post shared by Tomi Cohen (@tomi_cohen)


כהן מסביר שעלות עבודה שלו מתחילה מ-15 אלף דולר ויכולה להגיע גם ל-120 אלף דולר. "אני סוג של one-man-show שנותן הכל - שירותי צילום, הפקה, אנימציה, תלת-מימד, הכל מקצה לקצה, ככה שזה מאוד נוח ללקוח". על העבודה שמוצגת בימים אלו בטיימס סקוור הוא מספר: "פנתה אליי חברה מאיטליה בבקשה ליצור לה ארט לא פוליטי שיוקרן בטיימס סקוור לאורך שבוע האופנה. זה מעמד מאוד מרגש, אין עוד ישראלים שהגיעו למצב הזה". 

אורכו הווידיאו שמוצג בטיימס סקוור הוא 10 שניות, ולדברי כהן, האתגר הגדול היה למשוך את עין הצופה בזמן הקצוב הזה. "שיתפתי פעולה עם חבר שלי שהוא כוריאוגרף מוכר בארץ והלבשתי עליו חליפת תלת מימד כשהוא רקד. לקחתי את התנועות שלו ועליהן יצרתי אנימציה של מעין עשן סגול שהופך בסוף לצינורות. רציתי להציג בצורה יצירתית תנועה. זה נטו אומנות שמראה את היכולות שלי ברמה גבוהה, אין פה אג'נדה מסוימת".

כאמור, כהן שירת בצה"ל כלוחם ביחידת דובדבן, ולדבריו על אף השוני הרב שבין אומנות בתלת מימד לעולם הביטחוני, הוא מוצא לא מעט קווי דמיון: "הייתי צהוב, פטריוט, אני מאוד אוהב את המדינה שלי ככה שלשרת לא בקרבי לא עלה בדעתי בכלל. אלה הערכים שגדלתי עליהם מהבית, שני האחים שלי גם לוחמים. החלום שלי היה לשרת בשייטת 13 אבל נפצעתי בגיבוש. זה האופי שלי, אני לא רואה את עצמי משרת בשם תפקיד אחר שהוא לא לוחם. הערכים שלי כלוחם והדברים שחוויתי בשירות עיצבו אותי ואת הדרך שלי לנקודה שבה אני נמצא היום. השירות הכין אותי לקריירה בתור יזם, כי אתה חווה המון אתגרים כל יום. אתה צריך להיות קר רוח ומדויק, לדעת לרוץ למטרה מבלי להסתכל ימינה ושמאלה - ממש כמו לוחם".

View this post on Instagram

A post shared by החדשות - N12 (@n12news)


בתחילת המלחמה כהן רתם את היכולות שלו למאבק בחזית ההסברה ויצר מספר סרטוני תלת מימד סביב אירועי 7 באוקטובר, ששותפו בין היתר במיזם ההסברה של N12 ברשתות החברתיות. "בדיעבד, אני יודע שתכני ההסברה שיצרתי פגעו בי מול לקוחות בינלאומיים, והיו גם כאלה שאמרו לי ישירות שהם לא רוצים לעבוד איתי כי אני ישראלי, אבל מראש לא הייתי בוחר לעבוד עם מותג שפועל בדרך הזאת", הוא מסכם.