התחרות בין גוגל ו-OpenAI עוברת לשלב המלחמה הגלויה: חברת OpenAI, המפתחת של ChatGPT, הודיעה כי היא משיקה מנוע חיפוש חדש המבוסס על יכולות ה-AI של החברה, שנקרא SearchGPT.

המנוע החדש שואל את המשתמש "מה אתה מחפש", אך במקום להשיב לו רשימה של לינקים ותקצירים ללינקים כמו שהיינו רגילים מגוגל, המנוע משיב דף מסוכם שבו המידע מסודר לפי מה שהמשתמש ביקש. אם המשתמש יבקש ללמוד על פסטיבלי מוזיקה בקיץ הקרוב, המנוע ישיב לו רשימה של פסטיבלים, כשכל פסטיבל יסוכם בידי ה-AI ולכל אחד יהיה לינק לאירוע עצמו. המנוע גם יודע להבין קונטקסט, כך שאם יבחר פסטיבל אחד והמשתמש ישאל אילו עוד אירועים נמצאים באיזור באותם תאריכים, המנוע יוכל לסכם לו את כל האירועים הרלוונטים ולכתוב תקציר לכל אירוע, כולל לינק להרחבה ולהזמנה של האירוע.

המנוע החדש יודע לסכם מאמרים, ולהציג מידע רלוונטי עבור המשתמש, אך הוא לא יציג רק שורות טקסט כמו שעושה ChatGPT אלה יוכל לשלוח את המשתמש למידע רלוונטי נוסף ולפעולות אחרות בלינקים. שלא כמו ChatGPT, מנוע החיפוש החדש מעודכן בזמן אמת במה שקורה ברשת, ולכן הוא אמור לדעת לסכם אירועים אקטואלים, אך אלה יכולות שבחברה עדיין לא הדגימו.

מדובר עדיין במוצר שנמצא בשלבי בטא מוקדמים, והוא פתוח לעשרת אלפים משתמשים של ChatGPT המשלמים על מנוי. ב-OpenAI אומרים שלמנוע ישנן יכולות חדשניות נוספות, כמו חיפוש ויזואלי, אך שהם עדיין לא יכולים לחשוף אותם. ב-OpenAI אומרים כי יכולות החיפוש ישתלבו בעתיד בתוך שירות ChatGPT הפופולרי, וכך גם הפוך.

בגוגל כבר החלו לשלב יכולות של AI בתוך מנוע החיפוש שלהם. לפי השיטה של גוגל, כשהמשתמש מחפש מידע רלוונטי שמנוע ה-AI יכול לעזור לו, המנוע יציג לפני שורת הלינקים ריבוע טקסט שבו סיכום תשובה שנכתבת במיוחד למשתמש. ההשקה של מנוע החיפוש של גוגל לא עברה בשקט, כשהמנוע החל להציע למשתמשים לאכול אבן מידי יום, או שכתבה למשתמש מתכון לפיצה שכלל דבק. בגוגל אומרים שהמנוע נמצא בימיו הראשונים וככל שישתמשו בו, כך התוצאות שלו ישתפרו.

למרות שגוגל היא חברת ענק שבבעלותה כמה שירותים מצליחים כמו יוטיוב, מנוע החיפוש והממודעות שבו הם עדיין מנוע ההכנסות הכי גדול של החברה. כך שתחרות מצד OpenAI היא תחרות על מוצר הדגל של החברה. למרות זאת, לא גוגל ולא OpenAI הציגו מודל שבו הם יוכלו להכניס כסף ממכירת מודעות בעזרת חיפוש המונע ע״י AI.