עם ציון 100 ימים למלחמה, הרשת התמלאה בסרטונים של יוצרי תוכן שביקשו להביע כאב וצער סביב הטראומה הלאומית. מי שעשתה זאת בצורה יוצאת דופן היא נועה סול מתן, יוצרת תוכן בת 24 ממעלה אדומים, שמחזיקה בחשבון טיקטוק מצליח עם יותר מ-600 אלף עוקבים ובחשבון אינסטגרם מצליח עם כ-100 אלף עוקבים. מתן היא מאפרת מקצועית שעובדת כיוצרת תוכן במשרה מלאה, כלומר יוצרת קמפיינים מסחריים סביב עולם תוכן זה.
"הרבה שואלים אותי אם אני מאפרת כלות או בפורים, אבל האמת היא שאין לי זמן לזה, אני מתפרנסת מיצירת תוכן כמו כל כוכב רשת אחר שמקבל קמפיינים, אני פשוט עושה את זה רק בתחום האיפור", היא מספרת ל-mako. "התחלתי להעלות תוכן לרשת בגיל 18, והייתי אומרת שהתחלתי להתפרנס מזה רק כעבור 3 שנים, בגיל 21". כיום היא עובדת עם חברות מסחריות רבות, ובין היתר היא יוצרת תוכן עבור חברת האיפור סקארה ועבור הפרזנטורית הראשית שלה, אנה זק.
לא פעם בעבר מתן רתמה את הכישרון והאהבה שלה לאיפור לטובת מאבקים חברתיים - כך לדוגמה, היא העלתה קמפיינים נגד פגיעה מינית בנשים או בריונות בקרב ילדים, אבל הפעם הסרטון שיצרה סביב האירועים שעיצבו את המלחמה, כולל הטבח בקיבוצים, מסיבת הנובה והלחימה הקרקעית ברצועת עזה, הפך לוויראלי במיוחד.
"במהלך המלחמה יצרתי כמה סרטונים סביב מה שקורה, אבל המטרה שלהם הייתה יותר להעלות את המורל מאשר לדבר על האירועים עצמם. בחודש האחרון שמתי לב שהתוכן ברשת חוזר פחות או יותר למתכונת רגילה וכבר לא עוסק במלחמה, ולכן רציתי להנציח את ה-7 באוקטובר בעמוד שלי, רגע לפני שגם אני חוזרת לייצר תוכן רגיל", מסבירה מתן. "רציתי לעשות משהו שאנשים יזכרו".
על הסרטון מתן מספרת שעבדה במשך כשלושה שבועות, במהלכם תכננה ויצרה מראה איפור אומנותי לכל אירוע ואף התאימה לו שיר. לבסוף צילמה, ערכה את התוצר הסופי והעלתה אותו לרשת בסוף השבוע שעבר. "על כל סרטון רגיל שלי אני עובדת במשך כמה ימים, אבל על זה עבדתי הרבה יותר מהרגיל. רציתי שכל מראה איפור יעביר את המסר בצורה חדה וברורה, מבלי שאני אצטרך לדבר. הייתי צריכה לדייק את זה, ניסיתי כמה סגנונות שונים עד שהגעתי לתוצאה שמעבירה את המסר הכי טוב בעיניי".
הסרטון זכה לחשיפה אדירה ברשתות החברתיות, ונכון לרגע זה הוא צבר כבר כ-3 מיליון צפיות, כמעט 100 אלף לייקים ועשרות אלפי שיתופים ותגובות באינסטגרם. בטיקטוק, הוא צבר כ-1.3 מיליון צפיות. "ידעתי שזה יעשה רעש, אבל לא חשבתי שזה יקרה ברמה כזאת מטורפת, בחיים לא קרה לי משהו כזה. זה קרה ברגע, כבר בשעה הראשונה שהעליתי אותו, היו 30 אלף לייקים. הייתי גאה בעצמי, הרגשתי שהעבודה הקשה השתלמה. כשעבדתי על הסרטון היו רגעים שתהיתי אם זה שווה את זה, וכשראיתי שזה מתפוצץ, הבנתי שכן, זה היה שווה כל רגע שהשקעתי בו".
מתן מספרת שהסרטון זכה לתגובות מפרגנות וחמות במיוחד. "אנשים אמרו לי שזה גרם להם לבכות", היא נזכרת. "איפור יכול לעורר רגש, הוא יכול לגרום לאנשים לעצור, להסתכל ולהפנים מסר מסוים. אם סתם אדבר למצלמה, זה לא יעבור באותה עוצמה".
מתן מספרת שלמזלה, איש מקרוביה לא נפגע במהלך המלחמה, אך כמו רבים אחרים, גם היא נאלצה לחשב מסלול מחדש ולשנות את תוכניותיה. "ב-7 באוקטובר הייתי אמורה לטוס לחודשיים לארצות הברית, תכננתי לגור בניו יורק זמנית וביטלתי את הטיסה. הבנתי שזה לא הזמן ושאני צריכה להישאר כאן", היא אומרת. כשהיא נשאלת האם היא מתכננת ליצור סרטונים נוספים סביב המלחמה, היא עונה שהדבר תלוי בהתפתחות האירועים ושהיא אינה פוסלת סרטון נוסף.