לפני שלושה שבועות הושקה אפליקצית בליינדספוט שמאפשרת לאנשים להעביר מסרים אנונימיים לחברים שלהם. הורים מודאגים זעמו, חברות וחברי כנסת התערבו ותוכניות טלוויזיה החרימו. אבל האם כולנו נפלנו בפח של תעלול שיווקי?
על פי דיווחים עלות הקמפיין הדיגיטלי הייתה יותר מחצי מיליון שקלים. אך מי מבין הידוענים קיבל הכי הרבה כסף תמורת השתתפותו בקמפיין? לא כוכבות הילדים דנה פרידר או עדי הימלבלוי. לא עומר דרור, או אגם רודברג, טל מוסרי או אחרים אלא כוכבת הילדים נטע אלחמיסטר שמתהדרת ב-442,000 עוקבים והתעשרה ב-15,000 שקלים.
אחרי הקידום המאסיבי הגיע הביקורת המאסיבית. ביקורת של אדם בשם אלי ויסברט הבעיר את הרשת, ואנחנו דיווחנו עליה. האפליקציה סוקרה לשמצה בכל מקום - מאתרי האינטרנט הגדולים ועד שלל תוכניות טלוויזיה ומהדורות חדשות. גם חברות הכנסת מיכל רוזין ורוויטל סוויד קפצו על העגלה והוסיפו שמן למדורה.
המפורסמים שפירסמו את האפליקציה זכו לביקורת. מנהלת בערוץ הילדים שלחה לדנה פרידר ועודד פז מייל, ובה ביקשה לא לפרסם יותר את האפליקציה. המפורסמים היו צריכים לעשות זאת ל-48 שעות על פי החוזה שלהם. רובם סירבו להגיב, אבל גם הסירו את הפרסום מיד אחרי ההתחייבות החוזית.
יון תומרקין אמר לנו שהוא הסכים להשתתף כי הוא מכיר את הנשים שמעורבים באפקליציה והגיעה אליו בקשה. האם הוא מצטער? "הדעה שלי היא, זה לא משהו שהוא הכרחי האפקליציה הזאת. מי שמוריד את זה, מחפש להיות בזה. אבל ברגע שראיתי שילדים באמת נפגעים זה מאוד הפריע לי ובגלל זה מחקתי את זה מתי שיכולתי. ברגע שראיתי שזה כלי לשיימינג, הורדתי את זה".
מי שפנו לחברי הכנסת הציגו את עצמם כ"הורים מודאגים". מיכל רוזין אמרה "אף אחד לא הפעיל אותי, ואין סיכוי שמישהו יפעיל אותי, אני עקבית בעניין הזה, אבל הדילמה הזאת תמיד קיימת. תמיד עושים כל מיני פרובוקציות, כדי שארגוני הנשים יקפצו, ואז השאלה, אז מה, את לא מגיבה? נתעלם? לא נבוא? לא נתווכח? לא נעמוד על שלנו?"
בעוד בליינדספוט חוטפת שיימינג ועוד שיימינג, כך כוחה עלה, עד שהפכה לאחת האפליקציות המורדות בישראל. מאמצי השיווק שכללו פרסום שלילי שתוכנן מראש הצליחו, למרבה הצער בגדול.
קבוצת שלנו, בעלת האפליקציה מסרה: "הקבוצה אינה חושפת את אסטרטגיית השיווק שלה לציבור. למרות זאת, אנחנו יכולים לציין בבטחה כי אנו טובים מאוד בשיווק.זו הסיבה שבליינדספוט עדיין מספר 1 בישראל ויש לה 600 אלף משתמשים אשר שלחו למעלה מ-50 מיליון הודעות. וזאת מאז שהאפליקציה הושקה לפני שלושה שבועות".