בית המשפט לתביעות קטנות בבת ים דחה באחרונה תביעה של לקוחה שטענה שחברת מצעים ושמיכות שלחה לה 18 הודעות ספאם, בנימוק שהיא אישרה את שליחת ההודעות למייל שלה, וחייב אותה לשלם הוצאות משפט בסכום של 1,500 שקל.
נ', תושבת בת ים, הגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד חברה המשווקת מצעים ושמיכות בנימוק שהיא שלחה ללא קבלת רשותה 18 הודעות ספאם (הודעות פרסומיות) למייל ולטלפון הסלולרי שלה.
לטענתה, היא פנתה לחברה כמה פעמים שתפסיק לשלוח לה הודעות אבל כל פניותיה לא נענו במהלך חודשים. נ' דרשה לקבל פיצוי של 18 אלף שקל.
בכתב ההגנה טענה החברה כי נ' ביצעה הזמנה של מוצרים דרך אתר החברה וכחלק מעסקת הרכישה הסכימה לתקנון, הכולל סעיף מודגש המאשר קבלת דברי פרסומת, שכן ללא הסכמה זו לא ניתן לבצע את הרכישה.
עוד ציינה החברה כי נ' לא פנתה אליהם מעולם בבקשה להפסיק את שליחת ההודעות וכי המייל שהציגה בבית המשפט שאליו שלחה את בקשתה - אינו שלה בכלל.
במהלך המשפט נ' טענה כי בעת ביצוע ההזמנה לא נתקלה בתקנון החברה והיא לא נחשפה אליו. נציג החברה התעקש בבית המשפט כי ללא אישור התקנון לא ניתן לבצע את הזמנת המוצרים.
"אם הייתה פונה אלינו אפילו פעם אחת היינו מפסיקים לשלוח לה הודעות פרסומיות", טען הנציג, "היא יכולה הייתה להסיר את עצמה מרשימת התפוצה אבל לא עשתה את זה".
הרשם הבכיר אדי לכנר דחה את תביעתה של נ' בנימוק שהיא שלחה את פניותיה בעניין הפסקת שליחת הודעות פרסומיות לכתובת מייל אחרת שלא שייכת לחברה. "התובעת הייתה מודעת אל פרטי ההתקשרות של הנתבעת - החברה ולא פנתה", הדגיש הרשם.
הוא קבע כי נ' ביצעה את העסקה ומסרה את פרטיה בהתאם לתקנון החברה, ולכן תשלם לחברה הוצאות משפט בסכום של 1,500 שקל.