שיבוטים קוליים של AI כבר קיימים בפודקאסטים ובמשחקי וידאו, אבל כמה זמן ייקח עד שהציבור הרחב יוכל להשתמש בהם? כנראה פחות משאתם חושבים. סמסונג הכריזה היום (ד') על תכונה עבור העוזרת האישית המושמצת שלה Bixby, המאפשרת למשתמשים לשכפל את הקול שלהם כדי לענות לשיחות טלפון. הרעיון הוא שאם מישהו מתקשר, אבל אתם לא יכולים לענות כי אתם בחדר רועש או צריכים לשמור על השקט, תוכלו לקבל את השיחה, להקליד תגובה והיא תקריא את המשפטים עם הקול שלכם.
Samsung has announced improvements to Bixby
• Enhanced language recognition
• Bixby Text Cal
• Bixby Custom Voice Creator
• Supports changes to the custom wake-up phrase
• New scenarios
• Bixby can better understand intent and process follow-up requests pic.twitter.com/B2IfZQxtFy
הפיצ'ר הזה זמין רק בקוריאנית כאפליקציית Bixby Custom Voice Creator עבור מספר מצומצם של מכשירי סמסונג מסדרת הגלקסי S23, כולל מכשיר האולטרה, מה שאומר שכרגע לא תוכלו לנסות אותו בעצמכם. איכות הקול עשויה להיות נמוכה, וזמן התגובה איטי מכדי להיות שימושי. אבל שיבוט קולות כדי לענות לשיחות בעזרת כלי בינה מלאכותית שמסוגלים ליצור עותקים מציאותיים של קולות מכמה דקות של שמע בלבד, היא טכנולוגיה פונקציונאלית כבר.
גם מענה לשיחות שמע באמצעות ממשק טקסט אינו חדש. במכשירי סמסונג התכונה ידועה בשם Bixby Text Call, והוצגה עם מערכת ההפעלה One UI 5. בעבר הוא היה נגיש רק בקוריאנית, אך כעת זמין באנגלית באמצעות קול מלאכותי גנרי (ורק עם גרסאות 5.1 של One UI). גוגל מציעה שירות דומה בשם Call Screen המאפשר להגיב לשיחות ספאם אפשריות באמצעות קול אוטומטי. עם זאת, השירות של גוגל מאפשר לבחור רק מתוך רשימה של תגובות כלליות במקום להקליד תשובות מותאמות אישית.
לא קשה לדמיין את התכונות הללו הופכות מורכבות ואוטומטיות יותר בעתיד הקרוב, עם חיבור שיבוט קולי אישי מתוך טקסט לדיבור לצ'אטבוט כמו ChatGPT או Bing של מיקרוסופט. סמסונג עצמה מבטיחה שהקולות שנוצרו על ידי המשתמשים יהיו "מותאמים לאפליקציות אחרות של סמסונג מעבר לשיחות טלפון" בעתיד, אם כי לא ברור למה הם מתכוונים.
לצערנו, הטכנולוגיה הזאת יכולה להפוך לרווח קל עבור חברות שמבצעות שיחות ספאם. במקום לשלם לבני אדם שיתקשרו ללקוחות פוטנציאלים או תקליטים שקל לזהות ולנתק מיד, החברות יוכלו לחבר שיבוט של קול אנושי לצ'אטבוט עם בינה מלאכותית שידע לנהל שיחה רגילה לחלוטין בזמן שהוא מתבסס על "תסריטים" של שיחות אפשריות, מה שיגרום ללקוחות לשוחח עם מה שהם חושבים הוא נציג, אבל יתברר בתור בוט.
בנוסף, החברה הודיעה על כמה עדכונים נוספים כמו היכולת להתאים אישית את מילת ההתעוררות של Bixby לכל מה שהמשתמש רוצה. העוזרת יכולה כעת גם להשמיע מוזיקה שמתאימה לכל אימון שמתנגן ב-Samsung Health ולשמור לוחות זמנים באפליקציית לוח השנה. לבסוף, סמסונג הרחיבה את הפעולות שהיא יכולה לעשות במצב לא מקוון, כולל הגדרת טיימרים, צילום מסך והדלקת הפנס. העדכון לביקסבי צפוי להגיע לכלל המכשירים בימים הקרובים.