ניסו מזוז, יזם ומהנדס תוכנה מחולון, עובד בחברת Lsports, משקיע מזמנו כדי ליצור פרויקטים טכנולוגיים לטובת הכלל, אם זה הבוט שמחפש תורים במשרד הפנים או צמיד שעוזר לאתר ילדים אבודים בפארקי שעשועים. הפעם הוא התלבש על בעיה אקוטית וכואבת במיוחד לכל הישראלים – יוקר המחיה העולה לשמיים.

כעת הוא משיק את Snaplist, אפליקציה שמשלבת בינה מלאכותית כדי לייעל ולפשט את ניהול הקניות בסופר. לדבריו, מטרת העל שלה היא לחסוך למשתמשים זמן וכסף על ידי יצירת רשימות קניות מותאמות אישית והשוואת מחירים בצורה נגישה וקלה לשימוש. האפליקציה מתבססת על נתוני מחירים עדכניים בזמן אמת, הנשאבים ממאגר שקיפות המחירים הפתוח לציבור.

"התחלתי לפתח את Snaplist לפני מספר חודשים, כשזיהיתי שיש פערים משמעותיים במחירים בין רשתות המזון – לעיתים עד 15% לסל", מספר מזוז ל-mako. "ניסיתי אפליקציות אחרות להשוואת מחירים, אבל הרגשתי שאני צריך ממש לעבוד בהן כדי לייצר רשימה שתציג לי איפה הכי משתלם לקנות, ואז החלטתי שאני מפתח כלי שלא רק יעזור לי להשוות את המחיר, אלא גם יעזור לי לייצר את הרשימה המשתלמת ביותר".

בשלב הראשון הוא פיתח את האפליקציה לעצמו, כפרויקט אישי בזמנו הפנוי. "ככל שהשתמשתי בה וראיתי את הערך שהיא מביאה לי – גם מבחינת חיסכון וגם בנוחות – החלטתי לשתף אותה עם הציבור", אומר מזוז. "עליית המחירים נוגעת לכולנו, במיוחד כשזה מגיע להוצאות שוטפות כמו קניות בסופר. האפליקציה נולדה מתוך הצורך להתמודד עם המציאות הזו, למצוא דרך להישאר במסגרת התקציב המשפחתי מבלי לוותר על מוצרים חיוניים".

Snaplist, שמוגדרת עדיין בהרצה, מציעה כמה פונקציות עיקריות. שימו לב שצריך להירשם אליה דרך גוגל/פייסבוק, ולהגדיר את סניף הסופר העיקרי שלכם כברירת מחדל.

  • יצירת רשימה אוטומטית עם AI: במקום לכתוב רשימה חדשה כל שבוע, האפליקציה יוצרת רשימה מותאמת אישית על בסיס הרגלי הקנייה שלכם או באמצעות סריקת קבלות קודמות.
  • השוואת מחירים בסופרים בסביבה: לאחר יצירת הרשימה, האפליקציה תציג את סכום סל הקניות בכל סופר באזורכם, כולל סופרים מקוונים.
  • מידע ומעקב אחר מבצעים: הצגת כל המבצעים וההנחות בסופר שלכם ובסופרים בסביבה, ויכולת מעקב וקבלת התראות אחרי מבצעים על מוצרים מועדפים.
  • מציאת תחליפים משתלמים: האפליקציה תציע חלופות זולות או משתלמות יותר למוצרים ברשימה שלכם, על בסיס יחס מחיר-כמות.
  • מעקב אחרי היסטוריית מחירים: תוכלו לראות אילו מוצרים התייקרו ומתי, ולבדוק כיצד גל ההתייקרויות משפיע על הוצאותיכם.

כרגע האפליקציה פועלת במתכונת פיילוט בערים מסוימות - חולון, ראשון לציון, בת ים, באר שבע, חיפה, אשדוד, נתניה, פתח תקווה, אשקלון, חדרה ובני ברק - ולא מכילה את כלל רשתות המזון, אבל מזוז מתכוון להרחיב אותה לכל הארץ בקרוב.

מזוז נותן דוגמה טרייה מהיום שהשימוש באפליקציה עזר לו: דאודורנט שרצה לקנות בסופר (במקרה הזה רמי לוי בחולון) שעולה 14 שקלים, נמכר בהנחה משמעותית, ללא שום סימון של מבצע. "ראיתי באפליקציה שהוא נמכר ב-50% הנחה, קניתי אותו היום והוא באמת היה בחצי מחיר, רק שאי אפשר היה לדעת את זה לפני הקופה. זה קורה הרבה, ואנשים ככה מפספסים מבצעים. בגלל זה שווה להגיע מוכן ולדעת מראש את כל המחירים ולא להסתמך על מה שמופיע על המדף", הוא אומר.

Snaplist
Snaplist

מזוז אומר שהוא לא מתכוון להרוויח כרגע מהאפליקציה, והפרסומות שהיא מכילה עוזרות לו לממן חלק מהוצאות התפעול. "כרגע, המטרה העיקרית שלי היא להנגיש את הכלי הזה לכמה שיותר אנשים ולנסות להנחיל תרבות של צרכנות נבונה", הוא אומר. "אני מזמין את כולם להוריד את האפליקציה, לנסות אותה ולשתף פידבק – המטרה שלי היא לשפר אותה כל הזמן, בהתאם לצרכים של המשתמשים".