מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הגיב בחשבון שלו למחאת הרשת שהתעוררה בימים האחרונים - ושאף זכתה לגיבוי לא צפוי מצד האחיות המפורסמות בעולם, קיילי ג'נר וקים קרדשיאן.
כזכור, האחיות שיתפו בסטורי שלהן פוסט המקשר לעצומה הקוראת לאינסטגרם להפסיק את השינויים התכופים שנעשים באלגוריתם שלה במטרה להילחם בטיקטוק, בעיקר באמצעות פיצ׳ר הרילס - אותם סרטונים קצרים שלמעשה מחקים את האפליקציה המתחרה. לעצומה, שיצרה לראשונה צלמת אמריקאית בשם טאטי, יש כבר כ-140,000 חתימות.
מוסרי שיתף בחשבון שלו ברשת החברתית סרטון באורך 2 וחצי דקות שמסביר את השינויים המשמעותיים. "הרבה קורה באינסטגרם כרגע", הוא כתב בתיאור לסרטון, "אני רוצה להסביר כמה דברים שאנחנו עובדים עליהם כדי להפוך את חוויית השימוש באינסטגרם לטובה יותר. ספרו לי מה אתם חושבים".
"אני שומע על הרבה חששות מכם", אמר מוסרי בסרטון והודה בכך שהאפליקציה אכן עוברת שינויים רבים בימים אלו. "אם אתם רואים מצב חדש של מסך מלא (Full-Screen) או שאתם שומעים על זה, דעו שזה ניסוי לאחוז מסוים של המשתמשים. זה עדיין לא טוב מספיק, אנחנו נצטרך לגרום לזה להיות טוב יותר כדי להביא את זה ליתר המשתמשים".
בתגובה לתמיכה המאסיבית של אינסטגרם בפיצ'ר הרילס, הבהיר מוסרי שהאפליקציה תמשיך לתמוך גם בתמונות - ולא רק בווידיאו: "זה חלק מהמסורת שלנו. אני אוהב תמונות, אני יודע שהרבה מכם אוהבים גם, אך עם זאת אני חייב להיות כנה: אני מאמין שיותר ויותר מאינסטגרם יהפוך להיות וידיאו עם הזמן".
עוד דיבר מוסרי על פיצ'ר ההמלצות, שגורם לכך שמשתמשים רבים רואים בפיד שלהם יותר ויותר תוכן מחשבונות שהם לא בחרו לעקוב אחריהם, ובכך למעשה מפספסים תמונות של אנשים קרובים אליהם, כמו בני משפחה או חברים. לדבריו, ההמלצות נועדו לעזור למשתמשים לגלות תוכן חדש, והן פועלות כאחת הדרכים ה"יעילות והחשובות", לדבריו, לעזור ליוצרים חדשים להגיע ליותר אנשים. נסביר כי גם כאן, מדובר באחד מהחידושים שהביאה לעולם אפליקציית טיקטוק, שבאמצעות עמוד ה-For You מאפשרת לכל יוצר תוכן לפרסם את התוכן שלו לכלל המשתמשים, ולא רק לאלו שבחרו לעקוב אחריו.
There’s a lot happening on Instagram right now.
I wanted to address a few things we’re working on to make Instagram a better experience.
Please let me know what you think pic.twitter.com/x1If5qrCyS
מוסרי הוסיף שאם המשתמשים לא מעוניינים בפוסטים האלה, הם יכולים לסגור אותם או להשהות את כל ההמלצות למשך חודש. "אם אתם רואים בפיד שלכם דברים שאתם לא מעוניינים בהם, זה אומר שאנחנו עושים עבודה לא טובה… אבל אנחנו נמשיך לנסות ולהשתפר", הוא הוסיף.
הסרטון של מוסרי הספיק לצבור כבר עשרות אלפי לייקים ותגובות מאז שפורסם לראשונה, ונראה שהגולשים חצויים בדעתם. בעוד שחלק הודו למוסרי על השיתוף והשקיפות, אחרים סירבו לקבל את טענותיו. כך לדוגמה כוכב הרשת ג'יימס צ׳ארלס, שמחזיק ב-22.8 מיליון עוקבים באינסטגרם, הגיב: "הסיבה לכך שיש גידול בווידיאו הוא כי אתם מכריחים אותנו לפרסם וידיאו… היוצרים עושים את זה לא כי הם רוצים, אלא בגלל שאמרו לנו שזו הדרך היחידה שלנו לגדול בפלטפורמה. אינסטגרם איבדה את הזהות שלה".
נוסיף כי בעבר ג'נר גרמה להפסד של יותר ממיליארד דולר לסנאפ, חברת האם של אפליקציית סנאפצ׳אט, בעקבות ציוץ שיצא נגד השינויים שחלו בפלטפורמה. בהחלט ייתכן שמוסרי חושש שמחאתה של ג'נר תביא להפסדי ענק גם במקרה הזה.