ההמונים שאיימו לנטוש את וואטסאפ לאחר שנרכשה על ידי פייסבוק זכו לקיתונות של בוז על הפאניקה שלהם, אבל מסתבר שהם ידעו טוב מאוד ממה הם חוששים: אתמול (ב') הודתה פייסבוק כי היא מתכוונת לאפשר לעסקים לשלוח הודעות למשתמשי אפליקציית התקשורת הפופולארית בעולם - תמורת תשלום, כמובן.
ההודאה באה מדייויד ונר, סמנכ"ל הכספים בחברה, שהתארח בכנס טכנולוגי של בנק ההשקעות JPMorgan בבוסטון. "אנו חושבים כי למתן האפשרות להודעות בין עסקים לצרכנים יש עבורנו פוטנציאל עסקי טוב", הוא אמר, לפי דיווח של בלומברג. "בעוד אנו לומדים את הדברים, אני חושב שהולכות להיות הזדמנויות להביא כמה מהדברים האלה לוואטסאפ, אבל זה יותר בטווח הארוך מאשר בטווח הקצר".
קראו גם: לאן כולם עוברים מוואטסאפ?
כידוע, מייסד וואטסאפ, יאן קום, אמר בעבר פעמים רבות כי אין לו שום כוונה לאפשר לאינטרסים מסחריים "לקלקל" את האפליקציה. כמי שנולד בברית המועצות, הוא הדגיש שוב ושוב כי הדבר החשוב ביותר באפליקציה הוא התקשורת המאובטחת והבלתי-מופרעת בין אנשים. גם כאשר פייסבוק רכשה את החברה ב-19 מיליארד דולר (שהתנפחו בזמן סגירת העסקה לכ-22 מיליארד) אמר קום כי החברה תמשיך להיות מחויבת למשתמשים בלבד.
אך למרות ההצהרות הבומבסטיות, האפליקציה מפסידה כסף ללא הפסקה: באוקטובר האחרון פרסמה פייסבוק לראשונה את דו"חותיה הכספיים של וואטסאפ, שהצביעו על כך שבשנת 2013 הפסידה וואטסאפ 138 מיליון דולר ובמחצית הראשונה של 2014 עלה סכום ההפסד ל-232 מיליון דולר. בכל אחד מפרקי הזמן האלו היו ההפסדים גבוהים ביותר מפי 10 מהכנסות החברה ממשתמשים המשלמים דולר לשנה.
קראו גם: מוביט, וואטסאפ ושאזם: איך הן בעצם מרוויחות?
עתה, נראה שפייסבוק מתכננת ברצינות להרוס את הדבר היחיד שהביא לוואטסאפ 800 מיליון משתמשים תוך 6 שנים, ולהפוך אותה לגרסה נוספת של אפליקציית המסנג'ר שלה ברגע שתגיע למיליארד משתמשים - רף שהציב מארק צוקרבגר בעבר באומרו כי זהו מספר שהופך שירות לעסק טוב עבור פייסבוק.