מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, חשף רכב חשמלי חדש המיועד לנהיגה עצמית, זאת לאחר שנים של הבטחות שווא ומועדים שהוחמצו. הרכב החדש שחשף מאסק אינו כולל שום הגה או פדלים, מה שאומר שהוא יצטרך אישור רגולטורי לפני שייכנס לתהליך ייצור. 

העיצוב של הרכב עתידני ומזכיר את הסייברטראק, עם דלתות שנפתחות כלפי מעלה כמו כנפי פרפר ותא קטן שמספיק רק לשני נוסעים. לא היה בו הגה או דוושות, וגם לא שקע טעינה. מאסק אמר שהרכב ישתמש בטעינה אינדוקטיבית להחזרת אנרגיה באופן אלחוטי.

לפי מאסק, טסלה מתכננת להשיק נהיגה אוטונומית מלאה בטקסס ובקליפורניה בשנה הבאה בכל הדגמים של המכוניות שלה. בנוסף החברה מתכננת את ייצור של הסייבר קאב עד שנת 2026, אם כי מאסק אמר שזה עלול להתעכב עד 2027. אבל אם אתם צריכים רכב גדול יותר למשל כדי להסיע מספר עובדים למשרד, מאסק חשף גם את הרובוואן (הלחם של רובוט ו-וואן) שיכול להסיע עד 20 בני אדם בלי מקום לנהג.

בנוסף, טסלה מפתחת את הרובוט אופטימוס, שעשוי להיות זמין במחיר של $20,000-$30,000, ויהיה מסוגל לבצע מגוון משימות אנושיות כמו לטייל עם הכלב, לנקות את הבית ועוד מטלות שבני אדם פחות אוהבים.

את ההבטחות של מאסק יש לקחת בעירבון מוגבל, שכן תאריכי ייצור ומחירים שמאסק מכריז עליהם באירועים שכאלה בדרך כלל לא מתגשמים, הרכבים בסופו של דבר עולים יותר ומיוצרים מאוחר יותר, לפעמים בהבדל של כמה שנים.

מאסק חשף את אב-הטיפוס של הרובוטאקסי באירוע "We, Robot" של טסלה, שנערך במתחם האולפנים של וורנר ברוס בבורבנק, קליפורניה, שם ישנם הרבה כבישים לא ציבוריים לצורך ההדגמה. באירוע מאסק גם חשף לא רק מכוניות רובוטיות, אלא רובוטים דמויי אדם שלטענתו טסלה תתחיל לייצר. מאסק לא חשף מידע רב על הרובוטים, אך הציג אותם כשהם נכנסים לבמה באופן עצמאי. בחלק נוסף מהאירוע, מאסק הקדיש על מנת לדמיין עולם שבו מכוניות טסלה שולטות בכביש, וכיצד ערים יהפכו את מגרשי החניה שלהם לפארקים ירוקים. 

מאסק מנסה להסיט את טסלה מהעיסוק המרכזי שלה בייצור ומכירת רכבים חשמליים, לעבר עסק המתמקד בייצור רובוטים ובינה מלאכותית. שווי השוק של טסלה כמעט שווה לשווי המשותף של כל שאר יצרני הרכב העולמיים יחד. חלק גדול ממחיר המניה של החברה מבוסס על ההבטחה רבת השנים של מאסק לפתור את אתגר הנהיגה האוטונומית על ידי השקת רכב מהפכני באמת, שיוכל לנהוג בעצמו לכל מקום שירצה.