תושב תל אביב שקיבל 50 הודעות ספאם לטלפון הסלולרי ממסעדת יוקרה ומתחם בילויים יקבל פיצוי של 11,500 שקל.
ע', בעל עסק למוצרי טיפוח וקוסמטיקה, קיבל במשך חצי שנה 50 הודעות ספאם לטלפון שלו ממספרי טלפונים שונים, כשהכתובת היא מסעדת יוקרה. לדבריו, מטרת הודעות הספאם שהם דברי פרסומת היא לעודד אותו לבזבז כסף ולקדם את עסקיה של המסעדה.
"לא נתתי את הסכמתי לקבל הודעות מהמסעדה", טוען ע', "הם שלחו לי את ההודעות בניגוד לחוק. ביקשתי להפסיק לשלוח לי את ההודעות ולהסיר אותי מהתפוצה שלה, אבל המשכתי לקבל הודעות". הוא הגיש תביעה נגד המסעדה לבית המשפט לתביעות קטנות בבת ים ודרש פיצוי של 34 אלף שקל.
המסעדה הגישה כתב הגנה בו דרשה לדחות את התביעה נגדה. לטענת המסעדה, ע' מעולם לא הסיר את הדיוור כמתבקש. הוא אמנם שלח הודעות "הסר", אבל אלה הגיעו לחברת הדיוור, והלכה למעשה לא הייתה לה את היכולת לדעת שהוא ביקש את הסרתו מרשימת התפוצה שלה.
המסעדה טענה עוד כי ע' רכש טלפון סלולרי מאדם שהיה רשום בתפוצת הדיוור שלה, ולכן המסרונים ששלחה אינם מהווים דברי פרסומת, מה עוד שהוא לא טרח לפעול על פי ההוראות, ולכן אין לו אלא להלין על עצמו.
הרשם הבכיר אדי לכנר שדן בתביעה, פסק כי יש לקבל את התביעה בחלקה ופסק שהמסעדה תפצה את ע' בסכום של 11,500 שקל.
הוא דחה את טענות המסעדה וציין כי לא מצא בהן ממש וכי היה עליה לאפשר ל-ע' לשגר את הודעת הסירוב בכתב או באותה הדרך שבה שוגרה הודעת הפרסומת. לדבריו, הוא שוכנע שהמסרונים ששלחה המסעדה ל-ע' מהווים דבר פרסומת כהגדרתו בחוק.