זה לא סוד שפייסבוק עושה עלינו כסף - אבל הסכומים ממשיכים להפתיע אותנו בכל פעם מחדש. 4.04 מילארד דולר - זה הסכום שפייסבוק הכניסה ברבעון השני של 2015, בחודשים אפריל מאי ויוני. פייסבוק הציגה אמש (ד') את הדוח שלה והציגה עלייה של 40% משלושת החודשים המקבילים ב-2014. הרווח הנקי ירד מעט, ב-9%, ל-719 מיליון דולר.
מספר המשתמשים ברשת החברתית המשיך לעלות והיגע ל-1.49 מיליארד משתמשים פעילים בחודש - מספר גבוה יותר מאזרחי המדינה הגדולה בעולם, סין (כ-1.4 מיליארד), ועלייה של 13 אחוז לעומת השנה שעברה.
968 מיליון מהמשתמשים נכנסים לרשת מדי יום - 17% יותר מברבעון המקביל אשתקד. הזינוק מהמשעותי ביותר הוא בשימוש בפייסבוק בסלולר - 1.31 מיליארד איש נכנסים לרשת החברתית מהטלפון הסלולרי לפחות פעם בחודש - מספר גבוה יותר מאוכלוסיית הודו, ו-844 מיליון מתוכם עושים זאת בכל יום - עלייה של 23 ו-29%.
רוב הכנסות פייסבוק באו, כמובן, מהפרסומות שהיא מציגה לנו - החל מאלו המוצגות בסרגל הצד ועד סטטוסים של שלי יחימוביץ' ואחרים שפייסבוק מקבלת כסף כדי להראות לכמה שיותר ישראלים.
ליתר דיוק, 3.8 מיליארד דולר זרמו בשלושת החודשים שעברו לכיסיה של פייסבוק מגופים ששילמו כדי שנראה את המודעות שלהם, כאשר החברה מציינת כי 76% מהרווחים הגיעו מפרסומות שהוצגו למשתמשי הרשת החברתית בסלולר. זאת לעומת 62% מתוך הכנסות של 2.9 מיליארד דולר לפרסום בסלולר לפני שנה.
מלבד הנתונים הכספיים, פרסם מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מספר נתונים על השימוש שעושים המשתמשים ברשת החברתית: 850 מיליון גולשים משתמשים בקבוצות פייסבוק, 800 מיליון משתמשים באפליקציית ההודעות וואטסאפ, 700 מיליון משתמשים בפייסבוק מסנג'ר, 450 מיליון משתמשים באירועי פייסבוק ו-300 מיליון משתמשים באינסטגרם. כמו כן, 40 מיליון עסקים קטנים מנהלים עמודים עסקיים ובסך הכל מבוצעים בפייסבוק מיליארד וחצי חיפושים מדי יום.