מטא מעדכנת את "מערכת האימות" של פייסבוק וזה כולל לוגו מרענן באופן דרמטי. בעצם לא ממש, הלוגו החדש בעצם זהה לזה האחרון, חוץ מזה שהכחול הוא כחול כהה יותר. אתם יכולים לראות את הלוגו החדש ליד הלוגו האחרון בתמונה ולהבין לבד שמדובר כמעט באותו דבר.
הנה ההסבר של מטא לשינויים מהפוסט בבלוג שלה מאתמול: "הכוונה שלנו הייתה ליצור עיצוב רענן של הלוגו של פייסבוק שיהיה נועז יותר, חשמלי ונצחי. כל אחד מהחידודים הייחודיים והחדשים מביאים להרמוניה רבה יותר בכל העיצוב כמרכיב מפתח בזהות האפליקציה. עשינו זאת על ידי שילוב ביטוי עוצמתי יותר של צבע הליבה הכחול של פייסבוק, אשר בנוי להיות נגיש יותר ויזואלית באפליקציה שלנו ומספק ניגודיות חזקה יותר עבור ה-"f" שיוכל לעמוד בנפרד". אם לא הבנתם מה מטא רצתה להגיד פה זה בסדר, גם אנחנו לא ממש הצלחנו לעקוב אחרי ההסבר. המשפט "ביטוי עוצמתי יותר של צבע הליבה הכחול של פייסבוק." זה הרבה מילים לומר שהלוגו הוא כחול כהה יותר.
facebook got a brand refresh pic.twitter.com/92qGtmLcq9
מלבד הבדיחות, זה הגיוני שמטא משנה רק מעט את הלוגו של פייסבוק במקום לעצב אותו מחדש לחלוטין. לפי החברה הפלטפורמה מביאה 2 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום, כלומר כל שינוי ויזואלי יזכה לכל כך הרבה עיניים. אפשר להבין מדוע מטא בוחרת לבצע רק שינויים זעירים יחסית למה שכבר היה אחד הלוגואים המוכרים ביותר בטכנולוגיה.
Facebook has updated its logo. pic.twitter.com/Sc0ufoAcyt
אם אתם רוצים לצאת לטיול במורד הזיכרון, הפוסט בבלוג של מטא כלל סרטון קצר המתעד את ההיסטוריה של הלוגו. שהאתר theverge כבר הפך לגיף נחמד. בנוסף מטא עשתה שינויים קלים לפלטת הצבעים שלה, אבל הם כל כך מינוריים שבאמת קשה לראות אותם.
מטא מתכננת שינויים נוספים לאופן שבו פייסבוק נראית. החברה תיארה את העדכונים המופיעים בבלוג כ"השלב הראשון של מערכת זיהוי מרעננת" עבור האפליקציה, אז שימו לב לשינויי עיצוב נוספים שיגיעו. לנו נותר לקנא במעצב שקיבל כנראה סכום לא מבוטל כדי לעצב את הלוגו החדש הזה.